2 van de 2
 < Vorige 1 2

DS 21 H rijder stelt zich voor
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 323

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 27 januari 2010 11:23 PM
  [ # 16 ]
DS-Frank schreef:

Ik merkte vandaag eigenlijk pas voor het eerst dat mijn DS een stuk rustiger klinkt als ze 135 rijdt ipv 120 km per uur.
Ook als je rond de 100 rijdt is het nog best wel een bak herrie. 90 km is dan al weer een stuk beter. Zelfs beter dan 80.
Maar dat zal ook wel per wagen verschillen.

Bij mij is het vrijwel hetzelfde beeld: t/m 80 a 90 km/u heerlijk rijden, rond de 100 irritant, en bij 120 of meer wel rumoerig (naar moderne standaarden), maar niet onaangenaam.

Bij lezing over geluidsisolatie werd ook al genoemd dat de (korte slag) DS motoren een onbalans hebben bij toerentallen die horen bij rond de 100 - 120 km/u en daar dus relatief veel herrie en trillingen genereren.
Dan zou je verwachten dat terug schakelen naar 3 gunstig zou moeten zijn, maar die indruk heb ik niet. Al heb ik dat ook niet uitgebreid getest, maar het hoge toeren geluid bij b.v. 100+ klinkt mij ook niet echt prettig in de oren.

Wat zijn de ervaringen van andere rijders (met vierbak)?

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 januari 2010 12:50 AM
  [ # 17 ]

Geluid komt zeker van de motor, maar ook bandengeluid en resonantie van trillende delen zoals versleten tripodes, aandrijfassen en zelfs slechte banden moeten we niet uitvlakken. Goed sluitende deuren, goed afgestelde ruiten, alles helpt.
De warmte van de motor is in de zomer minder prettig, bij deze buitentemperaturen heb ik er weinig moeite mee! Vergeet niet: Betere isolatie vertraagt wel het opwarmen van het interieur ‘s zomers, maar op lange reizen -naar zuidelijke landen bijvoorbeeld- komt de warmte uiteindelijk toch in het interieur.

Citroen!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook