Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Citrotech uit Oldebroek stuurt twee revisiesetjes richting Friesland!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Mooi
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En, klopte het nummer?
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Wouter,
Heb je al een stappenplan om haar voor 12 Februari(nog 2 weken) APK-gekeurd te hebben. We hebben haar gisteravond naar buiten en binnen geduwd om plaats te maken, maar ze loopt nog steeds erg zwaar.
Als ik het topic zo doorlees is het niet direct logisch dat je direct en zonder problemen door een APK-keuring komt.
Ik wens je veel succes!
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Niet vergeten dat er spijkerbanden onder zitten die half leeg zijn… dat maakt het rollen niet makkelijker.
De handrem zit voor volgens mij niet meer te strak. Misschien zitten de klauwen voor ook een beetje vaster dan zou moeten… Dat zou het verhaal wel weer een stukje ingewikkelder maken. Die euvels waren er allemaal ook nog niet toen ik er aan begon. Ze is rijdend vanuit Ijmuiden naar Berlikum gegaan. De achterremmen piepten toen al wel, dus dat kondigde zich aan. Voor was er niks mis mee.
Ik heb een zootje rubber ringetjes binnengekregen, dus die achterremmen moet alvast lukken. Als dat klaar is doe ik gewoon een keuringspoging, we zien wel. Als ze maar goed en recht remt.
Bij afkeur schuif ik d’r daarna wel bij een familielid in de schuur of bij m’n ouders op de oprit met een hoes erover ofzo. Bij goedkeur ga ik er gewoon mee rondrijden om te kijken hoe ze het doet.
Kunnen jullie weer een andere klusser/staller blij maken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Midfriesland schreef:Ik heb een zootje rubber ringetjes binnengekregen…
En, klopten de nummertjes? Komen ze overeen?
Overigens kun je niet uitgaan van de stelling “het was goed toen ik haar naar binnen reed, dus moeten ze nu ook goed zijn.” Stilstand is achteruitgang, en helemaal bij GSA-achterremmen.
Overigens, waarom hamer je zo op die APK? Waarom maak je haar niet gewoon goed? Je wilt toch niet met aanslepende remmen rijden? Ook niet met een een keuringsrapport op zak.
Enneh…. ik zou toch die voor-rem-klauwen eens goed checken. Raad eens wat je moet demonteren als je ze wilt vervangen!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad. Die voorremmen gaan nog veel sneller vastzitten als die achterremmen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vastzitten niet helemaal aanlopen/schuren als een gek bij het van de brug rollen moet je nogal moeite doen en dit heeft m.i niets met spijkerbanden te maken, dus succes bij de keuring maar ik heb er een hard hoofd in.
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De bestelling ging zonder nummertjes. De ringetjes passen om de cylindertjes, dus volgens mij zit het wel goed. Er mist alleen een klein afdichtingsringetje en er zitten twee rubber dopjes bij het setje die ik niet thuis kan brengen…
En ja, waarom die apk… 12 februari vervalt de schorsing. Zou mooi zijn als ze dan gekeurd zou zijn.
Eerst die achterremmen maar eens goed krijgen, dan kijken we weer verder. Als het blok er uit moet voor de voorremmen dan hebben we het zowiezo over hele andere termijnen. Als ze relatief veilig rijdbaar is dan kan ik d’r tenminste verplaatsen zonder een ophaaltruck te hoeven regelen. Dat scheelt alweer.
Als het nodig is om het blok er opnieuw uit te halen dan ga ik eens diep nadenken wat ik ermee ga doen, aangezien er nu een goed rijdende auto is die de plaats heeft ingenomen die voor Draakje bedoeld was…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Remmen zitten ernstig vast. Met 2 man kregen we Draakje niet de schuur in geduwd (had ook te maken met de sneeuw/gladdigheid). Omdat buiten laten staan geen optie was heb ik Draakje maar met Criezel naar binnen gedrukt. De schade is een gebroken sierstrip op de bumper van Criezel.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Was de heftruck niet beschikbaar dan?
Hoe dan ook, voor frisse APK is er nog wel wat te doen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Eh… dan vraag ik me toch af hoe dat zo ineens komt. Vorige week kon ik d’r nog heen en weer rollen om te cheken of de handrem los genoeg stond…
Niet per ongeluk iets vergeten? Ze stond op de handrem én in de versnelling toen ik d’r achterliet.
De achterremklauwen heb ik inmiddels weer gangbaar gemaakt overigens. Mooi achtertafelklusje. Ik heb ze niet helemaal als nieuw opgepoetst maar alle delen die bewegen en waar dingen langs schuiven zijn weer netjes. Uiteraard ook nieuwe ringetjes geplaatst (de oude zie je op de foto) en de ontluchtingsnippels losgehaald en daarvan de draad schoongemaakt. Ze kunnen er komende dinsdag of woensdag weer op worden gefrut. Kijken we dan weer verder.
Ik hoop niet dat het een spookproject wordt want ík ben niet zo’n superklusser die in een middagje een subframe vervangt…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die 2 dopjes moeten op de ontluchtingsnnippels natuurlijk.
Citroen!
Spijkerbanden = APK afkeur…
In een middagje een subframe vervangen ? Mocht ik willen ! maar het lijkt mij dat als Draakje op de handrem stond er dan echt geen beweging in te krijgen was.
Voor het monteren moet je even uitvinden met hoeveel Nm de bouten aangedraaid moeten worden. De remklauwen worden op hun plek gehouden doordat de bouten ze keihard tegen de ankerplaten aan trekken. Trek je ze niet met het juiste moment aan dan kan het spul verschuiven en als het een paar keer verschuift sloop je het.
Schijt aan originaliteit.