












Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
De wasboxen bij de Profile in Venlo hebben zo’n fijn programma ja, al vond ik het resultaat vaak tegenvallen. Maar a la, het ergste was er dan wel af.
Bij de AH XL in Eindheuvuh hebben ze helaas alleen programmas voor autos die geen Pampers nodig hebben
En ik wil toch eerst met het handje aan de slag, met de waarschuwingen voor sneeuw en ijzel (lees: pekel, veel pekel) wil ik dit soort dingen graag ff in mijn garage doen. En die motorreiniger heb ik nog niet bijeen met de airmiles
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Rogier 1975 schreef:De wasboxen bij de Profile in Venlo hebben zo’n fijn programma ja, al vond ik het resultaat vaak tegenvallen. Maar a la, het ergste was er dan wel af.
Bij de AH XL in Eindheuvuh hebben ze helaas alleen programmas voor autos die geen Pampers nodig hebben
Hebben ze bij ANAC wasboxen in de buurt van de Biscchop Bekkerslaan geen ontvetterprogramma’s ??? en anders zelf doen met iets met ontvettende eigenschappen zoals link
Mark
CX 2000 pallas ‘78













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Sodemieter zeg, sneeuw, regen en ijzel hier: de CX bleef lekker droog in la garage.
Dus met doeken en ontvetter (wasbenzine) aan de gang gegaan, alleen al om de (vloeistofdichte) vloer schoon te maken
Nu bleek op onderstaande grote draadeind alleen de eerste, extra brede moer goed aangedraaid. De topmoer kon ik nog enkele slagen aandraaien. Maar deze dient toch ter enkel bevestiging van de drukregelaar, of zit ik er nu naast?
Ook de bakonderzijde schoongemaakt, aan de meeste boutjes hing een druppel LHM. Direct daar gelekt of door rijwind vanaf de voorraadbol daarheen gespat? Waar is deze slang naar de C-matic eigenlijk voor? In de bak zit Fluide-T, geen LHM! En de regelunit zit vóór de bak dacht ik toch!?
Bij La Léo de vorige keer gedemonteerd en zonder overdreven kitlagen maar gewoon netjes vastgezet: de topmoer. Omdat ik deze nog steeds verdenk een doek er omheen gewonden, als het hier bij stilstand lekt vind ik het nu snel
En uiteraard weer het potje onder de voorraadbol. In een weekje zat daar ongeveer 50cc in
Eens kijken hoe droog de boel nu in enkele dagen blijft. Na het schoonmaken van handen en het opruimen van ‘t gereedschap de foto’s gemaakt: toen nog geen druppel te zien.
Overigens had ik de CX in de hoge stand uitgezet van de week. Nu had madame na het starten wél problemen om druk op te bouwen. Ontlastschroef los, in lage stand, schroef weer vast en probleem voorbij. Karakter zullen we maar zeggen Of logisch want er moest ook half litertje LHM bij: wellicht zoog in de hoge stand de pomp eerst lucht aan?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb vandaag zo’n compleet ding gedemonteerd en zelfs met de exploded views is het me niet echt duidelijk waar die van mij zou moeten lekken. Het hele ding is altijd nat na schoonmaken. Ik heb vooralsnog geen idee. Ik ben van plan om het geheel te vervangen, omdat ik zulks nou eenmaal gewoon voor het grijpen heb, en dan eens kijken waar deze lekkende aan het lekken is.
Morgen even een scan maken uit het boek, dan zet ik dat hier wel even neer. Misschien heb je er wat aan.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Merci W
En ja, als deze cleaning- en aandraai-axxie geen resultaat oplevert, ga ik La Leo denk ik ook gewoon om een vers/gereviseerd exemplaar vragen. Een druppeltje per week was acceptabel, 50cc per week niet meer!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo te zien lekt de regelaar van boven. Dat betekent gewoon: Vervangen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Huh, zie je dat zo uit deze donkere foto’s Waterman, mis ik wat? Of gewoon omdat La Léo en ik daar al eerder aan gewerkt hebben?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De topmoer zoals jij het noemt is het probleem niet. Het is de afdichting van de regelaar zelf, die daar onder verstopt zit. Bekent punt van die krengen. Toen ik dat doekje zag wist ik het wel voor 99% zeker.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dank je, weer wat geleerd! Dat wordt naar La Leo (of Bemmel, afhankelijk van planning), ook voor een nwe flexpijp geloof ik, kleppen stellen, oliewissel en meer dingen die ik toch al voor de lente gedaan wilde hebben. Met zo’n verzameling klusjes is een brug wel erg fijn geloof ik
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wel of niet even die scan maken?
Edit: Wel maar even. Kleine moeite, toch?













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dank je W!
Ik bedoelde dus draadeind/moer numero 30, dat lijkt zo toch echt alleen een mechanische verbinding te betreffen en geen afdichting. Maar dicht topbout (niet topmoer natuurlijk ) 27 nu ook af, of is het ook alleen een mechanische verbinding en moeten ringen 12 en 23 voor de afdichting zorgen?
Zo ff goed kijken, maar volgens mij zat Waterman er goed bij: het bewuste doekie voelde al klam. Nu met klutskleren an even goed kijken wat, waar en hoe.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
En Waterman heeft gelijk geloof ik. Doekje doordrenkt met LHM, lekker over de bol doorlekkend dankzij de zwaartekracht.
Is zoiets thuis te vervangen door een prutser als ik? En staat er meer druk op dat punt bij gebruik van de auto, of kan ik ermee van Eindhoven naar Raamsdonkveer kachelen?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat vind ik dus zo raar. Ik heb die 12 en 23 niet onder 5 zien zitten bij een los exemplaar dat ik heb liggen.
30 is inderdaad niets meer en niets minder dan een bout waar dan ook nog de clip voor de leiding op vast zit. Vandaar dus een draadeind.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nummertje 23 is het probleem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
is dat een O-ring?
CX GTi Turbo 2 - All Black