Welkom in mijn topic, ik ben sinds afgelopen maandag de trotse eigenaar van een 2001 Xsara VTS. Nadat ik al reeds 6 jaar in een AX 1.1 heb gereden naar volle tevredenheid.
Tot nu toe ben ik al tot de volgende to-do lijst gekomen om de auto weer in een zo goed en mooi mogelijke staat te krijgen:
- Inbouwen Pioneer radio + stuurwielbediening werkend krijgen
- Subwoofer installeren
- C5 Antenne
- C6 knipperlichten
- Pilot Pro Xenon Kit H7 6000k
- Stoelen reconditioneren
- Luxe kentekenplaten en neutrale kentekenplaathouders
- Aluminium pookknop van de Peugeot 307
- Deurstrip rechtsvoor vervangen
- Op termijn een set 17 inch velgen met Falken ziex ze912 banden
Meer foto’s volgen..
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Mijn advies: denk nog eens goed na over Xenon… De VTS is eigenlijk een ‘sleeper’ en daar past (vind ik dan) minder blauwe koplampen bij. 5000K of 4300K lijkt me passelijker.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
De c5 antenne en c6 knipperlichten is bijna standaard op een xsara, bijna iedereen heeft ze.
Die xenon staat bij mij ook in de planning, ook minimaal 6000k, nu vraag ik mij alleen af, wat word bedoeld met sleeper?
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Met een ‘sleeper’ (direct vertaald, een slaper) wordt bedoeld een auto die in eerste instantie niet opvalt als racemonster. Je ziet aan een VTS niet af dat er 167 pk onder de kap zit, de auto is best ingetogen. Geen side skirts, geen overdreven spoilers, lips, enzovoorts.
Persoonlijk spreekt me dat erg aan. Dat visuele schreeuwerige heeft een VTS absoluut niet nodig. Het aandacht-trekkende (opvallende) hel blauwe licht van 6000K xenon past in mijn ogen dus ook niet bij een VTS. Als je dan (op zich begrijpelijk) goed licht wilt, neem dan Xenon met wat lagere kleurtemperatuur zodat je toch een beetje meer dat Wolf-in-Schaapskleren idee behoudt. Maar nogmaals, da’s mijn idee maar.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Ik heb al ervaring met 6000K en vindt dat het ‘blauwe’ reuze meevalt. Het is vooral wit met in de verte een klein beetje blauw. Zeker in combinatie met LED stadsverlichting moet dit er netjes uitzien en een bak extra licht geven.
De goedkope setjes willen nog wel een rare kleuren produceren, Pilot Pro Xenon is van prima kwaliteit.
Zie ook: http://www.pilotxenon.com/?id=57&title=Kleurtemperaturen
Gris Grilyne
- Xsara 1.6i Coupe
Dat ingetogen valt in mijn geval al beetje tegen, de uitlaat en de 17’ velgen werken daarin niet echt mee. Het blijft inderdaag leuk als ze langs je staan en dan niet begrijpen hoe je zo snel weg kunt zijn.
Bij 6000k zie je het inderdaad nauwelijks blauw, daarna is het overduidelijk. Het is natuurlijk ook maar net wat je wilt.
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Welkom kleurgenoot (de kleur heet:Gris Grilyne) !
Was dat niet die Xsara die in utrecht (op marktplaats) te koop stond?
Succes met de plannen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd, leuke auto
Ik ben het met Technoloog eens. Een VTS is een wolf in schaapskleding.
Mijn Xsara VTR is qua uiterlijk gelijk aan een VTS (op de kleine logo’s na, maar dat zie je niet in het verkeer), ik heb nooit het idee uitgedaagd te worden.
- Xsara 1.6i Coupe
Arjan Verkade schreef:Gefeliciteerd, leuke auto
Ik ben het met Technoloog eens. Een VTS is een wolf in schaapskleding.
Mijn Xsara VTR is qua uiterlijk gelijk aan een VTS (op de kleine logo’s na, maar dat zie je niet in het verkeer), ik heb nooit het idee uitgedaagd te worden.
Als je toch word uitgedaagd met een vtr heb je toch niet zo heel veel te vertellen. Dan vind ik het toch een schaap in schaaps kleren, niet echt een verrassing.
Citroen Xsara 1.6 Coupe
6000K is wit licht met een blauwe schijn erin. Hoger moet je echt niet gaan. Ik had toendertijd ook 6000K xenon in mijn blauwe xsara. Stond echt heel mooi. Hier staat wel ergens
gewonen pitten
6000k xenon
Als je er dan toch xenon in doet pak dan ook meteen ff de stadslichten mee. Daar moet je dan ff witte leds in doen.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
RandY schreef:6000K is wit licht met een blauwe schijn erin. Hoger moet je echt niet gaan. Ik had toendertijd ook 6000K xenon in mijn blauwe xsara. Stond echt heel mooi. Hier staat wel ergens
gewonen pitten
6000k xenon
Als je er dan toch xenon in doet pak dan ook meteen ff de stadslichten mee. Daar moet je dan ff witte leds in doen.
Ben ik ook van plan idd, vind het persoonlijk erg mooi staan die onderste foto met 6000k, bedankt voor de foto Randy!
Hierbij nog een foto.
Gris Grilyne
- Xsara 1.6i Coupe
Auto ziet er netjes uit!!! echt een mooie kleur!! Heb jij trouwens ook chrome ringen om je km en toeren teller? zag gisteren een filmpje op youtube van een vts met witte platen maar geen chrome rand, vroeg het me eens af.
Citroen Xsara 1.6 Coupe
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
j-wvb schreef:Auto ziet er netjes uit!!! echt een mooie kleur!! Heb jij trouwens ook chrome ringen om je km en toeren teller? zag gisteren een filmpje op youtube van een vts met witte platen maar geen chrome rand, vroeg het me eens af.
Vanaf Phase III had men chromen ringen om de kilometerteller/toerenteller.
Citroën das très bien!!!
- Xsara 1.6i Coupe
GWHENDRIKS2 schreef:j-wvb schreef:Auto ziet er netjes uit!!! echt een mooie kleur!! Heb jij trouwens ook chrome ringen om je km en toeren teller? zag gisteren een filmpje op youtube van een vts met witte platen maar geen chrome rand, vroeg het me eens af.
Vanaf Phase III had men chromen ringen om de kilometerteller/toerenteller.
Dan heeft de vorige eigenaar er toch verstand van gehad, met de ph3 strip op de achterbumper en chrome ringen om de tellers, betekend wel dat de tellers een keertje open zijn geweest.
Citroen Xsara 1.6 Coupe
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nu nog een phasse III voorbumper en een phase III interieur! (verbeterde bekleding)
Citroën das très bien!!!
- Xsara 1.6i Coupe
GWHENDRIKS2 schreef:Nu nog een phasse III voorbumper en een phase III interieur! (verbeterde bekleding)
is geen slecht iedee, dan wel eerst interieur!!! morgen eens vragen bij de dealer of daar aan te komen is of zo, en wat de kosten zouden zijn, vind inderdaad de kwaliteit stof van de ph3 beter en het motiefje ook wat leuker.
Heb net eens zitten kijken wat het kost om dit intereur opnieuw te bekleden maar dan zit je al gou aan de 3 a 4000 euro, beetje veel van het goeie.
Citroen Xsara 1.6 Coupe