Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Hee, is dat die zwitserse van citromobile? Mooie kar! Ik heb ook de doppen maar ik hou ze om dezelfde reden want mijn LM velgen komen tzt ook weer onder de GT.
Wout, kijk voor de gein eens in dit topic .
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik vermoedde wel dat er een topic van zou zijn. Al zou ik het niet snel gevonden hebben met ‘stugge veerpoten’ als titel.
CBXtype1 schreef:Ik heb even je link bekeken. Leuke foto’s! En mooie BX!
Op een gegeven moment heb je andere wieldoppen. De originele BX wieldoppen. Waar heb je die op de kop getikt? Zelf ben ik nog op zoek naar een setje stalen velgen en precies dezelfde wieldoppen.
Ik heb ook nog een setje liggen…
Als je er belang bij hebt, PB maar…
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ff wat ontwikkelingen van de laatste tijd; veel sneeuw:
En eergisteren remschijven/blokken voor maar ‘s vervangen (werden best dun), alle stekkers die ik kon vinden maar ‘s gecontactsprayd, tijdelijk ‘t ruitenwisservloestoftankje en pompje van 10eke’s bx gejat (is nog best lastig want type 2 stekker en normaal gesproken rechts gemonteerd ipv links gemonteerd) en eindelijk de ruitenwissermotor vervangen; wat is ‘t fijn om een interval te hebben en dat de ruitenwisser gewoon naar de ruststand teruggaat in plaats van op een willekeurig punt te blijven staan als je ‘m afzet
Owja, heb waarschijnlijk al een tijdje met brandstoflekkage boven de motor rondgereden door een losse slang… En vanwege slippende v-snaar wilde ik die vervangen, maar Erik (Ordas) kwam er achter dat de stelbeugel van de dynamo los zat, met slechts 1 bout gemonteerd… Onvoorstelbaar dat ik of iemand anders dat in de afgelopen 2 jaar dat nooit heeft gezien. En zo lang heb ik er dus ook mee rondgereden, en ik me maar afvragen waarom de accu de laatste tijd onvoldoende bijlaadde… (maar nog steeds genoeg om altijd te starten, ook met dit weer, ook al klonk ‘ie dan wel als een verkouden zeehond)
Maar wat ik eigenlijk zou doen heb ik niet gedaan: voorste hoogteregelaar vervangen… Ik heb trouwens het idee dat je die makkelijker van onderaf kunt demonteren dan vanuit de wielkast, klopt dat? Daar ziet het er goed bereikbaar uit, bereikbaarder iig dan van een andere kant.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ondanks dat ik zelf afgelopen weekend een aandrijfas, stuurhuishoes en handremkabel bij iemand anders heb vervangen, heb ik gisteren de hoogteregelaar bij Ordas laten doen… ops:
Verder ook maar even de voorremblokken verwijderd en teruggeplaatst, want rechts piepten die tijdens het rijden (v-snaar-achtig) en ik had ‘t idee dat ‘ie bij stevig remmen scheeftrok. Ondanks dat ik en Erik niets verkeerds zagen aan hoe ‘t gemonteerd zat (wat kan je daar verkeerd bij doen?), heeft ‘t wel geholpen, want de piep en het scheeftrekken zijn weg.
En ook maar ‘s de weber-carbu verwisseld voor een solex die ik ooit van Wendela en John heb gehad, onder de deskundige supervisie van Erik (alleen durfde ik dat toch niet aan). En wonderbaarlijkerwijs startte de bix met de solex direct
Hierbij wel een mysterie: ‘t ding lijkt geen benzineretour te hebben…
Wel 2 “loze” in- of uitgangen, waarvan de bedoeling volstrekt onduidelijk is, maar dat zijn iig geen benzineretouren, want er komt dus geen benzine uit. Da’s overigens de belangrijkste reden waarom ik ‘m niet zonder aanwezige deskundige durfde te wisselen: in- en uitgangen kon ik niet plaatsen.
Uiteindelijk toch maar de benzineretourslang op 1 van die loze uitgangen geprikt, maakt voor het lopen niet uit en anders slingert die slang daar zo door ‘t motorruim… Dan nog 1 uitgang (of ingang) over dus, moet ik misschien maar afdoppen ofzo
Deze carburateurwissel overigens vooral vanwege het verbruik: 1 op 10 haalde ik net als ik m’n best deed, 1 op 9.5 was gebruikelijker. Nu maar hopen dat die solex verschil maakt…
Wat ik iig merkte is dat de solex duidelijk meer vermogen geeft dan de weber. En hij klinkt ook mooier
Oja, nog wat betreft de hoogteregelaar: hij blijft ook met de nieuwe nog af en toe vaststaan op een bepaalde hoogte (dat kan rijstand of iets hoger zijn). En dan veert ‘ie dus weer (of nog steeds) niet. Diagnose van Erik was dat dan de veerpoten waarschijnlijk vastzitten, alleen volgens hem kan het eigenlijk niet dat beide veerpoten dat consequent tegelijk doen. Raar, dus.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ja dat is inderdaad enigszins merkwaardig: iemand anders uit de brand helpen en vervolgens zelf naar de garage moeten voor een reparatie. Het spreekt alleen maar voor je natuurlijk. Nogmaals, als je nog eens hulp nodig hebt, ik sta zo bij je op de stoep.
Grappig dat die solex carburateur voor jouw gevoel zo veel verschil maakt. Een goede keuze dus om de weber te vervangen. Ik ben benieuwd wat nu het verbruik zal zijn.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Wellicht is het een solex van een DIGIT of GT. Daar zit geen retour op (en is er dus ook 1 voor een 1900)
Hoi
Die 2 loze aansluitingen op de carb waarschijnlijk om de caburateur te verwarmen en te koelen.
Goede raad is voorraad
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
voor je waxprop denk ik.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:Wellicht is het een solex van een DIGIT of GT. Daar zit geen retour op (en is er dus ook 1 voor een 1900)
Dat zou grappig zijn Maar van John begreep ik destijds dat ‘ie van een Peugeot afkwam.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Redbird schreef:Hoi
Die 2 loze aansluitingen op de carb waarschijnlijk om de caburateur te verwarmen en te koelen.
Hmm, koelwater is wel gewoon aangesloten, kan me niet voorstellen dat daar nog meer aansluitingen voor zijn.
En ff foto’s van de solex gemaakt
De “loze” uitgangen heb ik met pijlen aangegeven, op 1 ervan zit nu dus de benzineretourslang geprikt.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
McDean schreef:voor je waxprop denk ik.
Wasda?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
CitZX1.8iFurio schreef:Ja dat is inderdaad enigszins merkwaardig: iemand anders uit de brand helpen en vervolgens zelf naar de garage moeten voor een reparatie. Het spreekt alleen maar voor je natuurlijk. Nogmaals, als je nog eens hulp nodig hebt, ik sta zo bij je op de stoep.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
beerpeet schreef:McDean schreef:voor je waxprop denk ik.
Wasda?
Voor je autoshoke, maar zie dat dat wel gewoon aangesloten is…
Onder de slangen zit je elektronische stationairsproeier. Zou het daar iets mee te maken hebben?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!