Sinds een week zijn wij de trotse bezitten van een Xantia Break uit 2000. Ziet er mooi uit, (lijkt) goed onderhouden… maar nu heb ik toch een probleem.
Het acculaadlampje brandt continu. De accu laadt wel op, dat is even snel in een garage gemeten. Maar een aantal elektrische dingen doen het niet meer: de ruitenwissers voor en de elektrische zijruiten voor en achter ook niet.
De zekeringen zijn nagekeken en in orde (voor de zekerheid heb ik ze wel verwisseld, maar zonder effect).
Iemand ideeën suggesties? (eventueel tips voor reparatie in de buurt van Haarlem?)
voor de volledigheid, maar misschien heeft het er niets mee te maken… de centrale vergrendeling reageert niet op de sleutel wanneer hij even heeft gestaan. Na hem gestart te hebben werkt het weer even zoals moet
————————————————————-
Xantia Millenium 1.8i 16v Break
Mogelijk een massa probleem?
Vanaf de accu loopt er een massa kabel naar de versnellingsbak, vaak is het zo dat die bout gecorrodeerd is en slecht contact maakt.
Kan ook een elektronisch probleem zijn, de zaken die jij opnoemt worden volgens mij via de BSI (computer) geregeld, laat de auto anders eens bij een dealer uitlezen.
Probleem opgelost. Alle zekeringen een keer nagelopen en bleek toch een doorgebrande tussen te zitten.
————————————————————-
Xantia Millenium 1.8i 16v Break