Robin Visser schreef:Het lijkt me Rouge de Rio
Waarom lijkt je dat….?? staat letterlijk in de tekst vermeld
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gaan we nou lopen mierenneuken?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Robin Visser schreef:De auto lijkt opnieuw te zijn opgebouwd en de motor is ook al niet origineel. Ik denk, dat de auto inderdaad in de favoriete SM-kleur van de eigenaar is gespoten.
motor is wel origineel hé...het is een prototype dus origineeler kan eigenlijk niet. echt maatwerk… de kleur kan van fabrikant tot fabrikant verschillen
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Zo zie je maar, ik las te vluchtig en heb de beschrijving overgeslagen. Zowel wat betreft kleur als wat betreft prototype heb ik over het hoofd gezien. Heb er inderdaad wel ‘ns over gelezen dat het prototype met een V8 was, maar had eigelijk niet gedacht, dat die nog bestond. Erg leuk !!!
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
gespot: een ansa set ??? link
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:Robin Visser schreef:De auto lijkt opnieuw te zijn opgebouwd en de motor is ook al niet origineel. Ik denk, dat de auto inderdaad in de favoriete SM-kleur van de eigenaar is gespoten.
motor is wel origineel hé...het is een prototype dus origineeler kan eigenlijk niet. echt maatwerk… de kleur kan van fabrikant tot fabrikant verschillen
De motor is een prototype ja. Maar de auto waar ie in zit niet. Da’s een gewone SM die men gekocht heeft om deze motor in te bouwen. De originele auto waar dit blok in zat bestaat al lang niet meer. Enkel dat blok hebben ze bewaard.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Weer wat geleerd en dan in ieder geval toch leuk, dat het blok bewaard is gebleven. En hoewel dat niks met ‘gespot’ heeft te maken, ben ik toch benieuwd of dit blok lijkt op de 8 cilinder blokken die Maserati toentertijd toepaste ? Stel je vindt zo’n regulier 8 cilinder blok, .....?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Wel degelijk gespot n.l. op de retromobile in paris. Je kunt ‘m daar zelf van dichtbij bekijken tot en met zondag http://www.eventseye.com/fairs/f-retromobile-2284-1.html maak gelijk dan nog fff een paar foto’s . Oh ja, Harry Limmen heeft ‘m ook van dichtbij bekeken en…....gehoort.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Robin Visser schreef:Weer wat geleerd en dan in ieder geval toch leuk, dat het blok bewaard is gebleven. En hoewel dat niks met ‘gespot’ heeft te maken, ben ik toch benieuwd of dit blok lijkt op de 8 cilinder blokken die Maserati toentertijd toepaste ? Stel je vindt zo’n regulier 8 cilinder blok, .....?
nee dit blok lijkt niet op een maseratiblok V8 , qua opstelling, de waterpomp op een maseratiblok V8 zit anders dan op de V6. Ook de tussenas zoals bij de sm zit niet op een maseratiblok V8.
Volgens mij is het dus wel degelijk een sm motor die ofwel opgelast is naar een v8 opstelling want ik vermoed niet dat er een volledige mal is gemaakt voor dit ene prototype.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je de foto’s goed bekijkt zie je de lasnaden zitten op de cilinderkop en kleppendeksels.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou je het zegt…..
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
en het onderblok zou dit ook zo zijn… is het blok dan niet zwakker? vermits het toch wel wat uitzet als het warm is?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
De V8 vanuit een andere hoek gespot !....... Mischien moet ik toch maar eens een Topic V8 aanmaken…......ipv onder “gespot & gepost Sm”.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Gisteren een bekende gespot in Hilversum:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
bxsport schreef:en het onderblok zou dit ook zo zijn… is het blok dan niet zwakker? vermits het toch wel wat uitzet als het warm is?
Volgens de Duitse link is het blok dus wel uit één stuk gegoten.
Citroen!