Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ook leuk hoor zo’n XM. Ik heb zelf jaren een break gereden. Maar….het is bij lange geen CX. Zelfs geen airco neem ik daarvoor voor lief..
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 6484
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Jij weet ook hoe lekker Diravi rijdt. Verder niet veel verschil inderdaad. Behalve dat het een break is. En daar gaat het tenslotte om.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Rogier 1975 schreef:Ik zie een aircopomp en een droger
Maar kom zeg, een XM TCT inruilen voor een V6, da’s behalve de Diravi niet heel veel verschil denk ik zo. Een 2.0-8v of een V6, dat zeker wel.
Nou, die compressor en droger zie ik niet zo duidelijk zitten.
En ze zijn redelijk uitgebreid in de beschrijving van de uitrusting, dan hadden ze Klima-anlage er toch wel bij gezet…?
Totaal aantal Berichten: 6484
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Heb ze maandag al gemaild, ga denk ik maar eens bellen.
Of deze
Twee honden, één been…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ben ik nu blind in citroliefde dat ik airco’s zie die er niet zijn?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ow okee, ik heb de compressor aan de andere kant van de motor zitten zoeken, ongeveer waar ie bij de CX zit…
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooie witte break met beige interieur.
Diesel met airco
En een bedstede achterin…
Totaal aantal Berichten: 6484
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Die witte break lijkt me een platte diesel, maar dat baseer ik puur op het ontbreken van stripjes op de bumpers en de wieldeksels. Geen idee of het echt zo is.
Dit weekend heb ik ook nog wat aanvullende informatie van de Franse CX Evasion van leboncoin ontvangen.
De airco heeft het na bijvullen liefst 2 weken gedaan, toen was ie leeg. Er zit dus inderdaad ergens een lek…
Volgens verkoper geen roest, ook niet aan de dorpels onder de kunststof kappen, ook niet aan de bodem, ook niet aan het subframe. Dat klinkt veelbelovend. Het enige dat er verder aan mankeert is de niet-werkende binnenverlichting, de slijtplek op de bestuurdersstoel en het tapijt moet vervangen worden. Dat lijkt me wel te doen allemaal.
Wel stuurde ie nog 2 foto’s van wat hij een ‘legere deformation’ noemt.
Dit krijg je niet van een stoeprandje. Duidt dit op een oude schade, of is het ‘slechts’ het gevolg van ooit verkeerd opkrikken? En hoe erg is dit?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
pfff… ik weet niet hoe ernstig het is, maar je loopt er wel een risico mee. Namelijk dat de RDW hem niet goedkeurt omdat zo’n schade aan de liggers en het subframe van invloed kan zijn op de sporing. En dan moet de auto eerst gericht worden…
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien is de auto een keer ingezakt op een iets dat onder de auto lag?
par eXeMple! schreef:pfff… ik weet niet hoe ernstig het is, maar je loopt er wel een risico mee. Namelijk dat de RDW hem niet goedkeurt omdat zo’n schade aan de liggers en het subframe van invloed kan zijn op de sporing. En dan moet de auto eerst gericht worden…
Helemaal goed het heeft inderdaad met de sporing te maken en mag niet verwrongen en gedeukt zijn dit moet in zijn geheel worden vervangen, dit voor de zekerheid even nagevraagd bij mijn goede vriend Cor die almeer dan 40 jr citroen spec is.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Laten staan dus! Wel eerlijk van de verkoper overigens!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 6484
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dank voor het advies. Jammer. Maar scheelt ook weer een (vlieg)reis richting zuiden.
Eerst maar eens richting noorden binnenkort (voor die XM).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Als je zorgeloos en betaalbaar wilt rijden, dan zou ik maar niet aan die XM beginnen. Koop dan liever een CX Break met niet teveel toeters en bellen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Mwah… een CX met airco heeft meestal dan ook meer toeters en bellen. En een XM is niet verkeerd hoor. Al was het maar om de verzinkte carrosserie. Ik bedoel, of je nou aan het lassen moet aan je CX of weer electronische storing van je XM moet oplossen, beide kosten geld! De CX is absoluut karaktervoller, ca cést vrai!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!