Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Zoals ik in m’n vorige post al schreef hebben CX’n van na ‘79 een Behr systeem wat zonder kachelkraan is.
CX’n van voor die tijd hebben dus wel een kachelkraan die kabelbediend is en welke rechtstreeks op de kachelradiator gevezen is.
Je kan deze zien zitten naast het lampje als je het handschoenkastje opent.
Als je een CX hebt met ronde uitblaasopeningen boven de versnellingspook heeft het systeem een kachelkraan, heb je een rechthoekige uitblaasopening boven de pook dan is het een Behr systeem dus zonder kraan.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
nou, we zijn er weer, de voiture is opgehaald !
geen interieur verwarming binnen was dus op basis van de oude kachel radiator, die had geen doorstroming meer, zat helemaal dicht ! nieuwe geplaatst via gezaagd luikje aan de zijkant. nu weer heerlijk warm binnen, geen handschoenen meer nodig!
ik zal bij warme motor nog eens aan die slangen voelen die naar de kachel radiator gaan, de retour was hiervoor een stuk kouder (wat inderdaad een doorstroom probleem suggereerde), kijken of dat nu anders is.
verder nieuwe kopppakking (had wat lekkage naar buiten),
en nieuwe koppelingsset. ik hoef nu zeker een stuk minder hard op het koppelingspedaal te duwen om te ontkoppelen (ging vrij zwaar), en weer soepel in z’n 1e en 2e versnelling !!
verder wat leidingwerk, motorsteun, ergens nog een roestduiveltje geëlimineerd, e.d.
ik ben er erg blij mee, op de terugrit leek de T2 zelfs iets beter te zweven over de weg
aan u allen een
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt goed!
Een nieuwe koppeling zal wel wat kosten, maar ik kan me voorstellen dat het goed rijdt
En lekker warm zitten is natuurlijk helemaal een feest.
Hopelijk wordt je het nu met me eens dat een CX wel degelijk lekker warm wordt van binnen.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Klinkt goed!
Een nieuwe koppeling zal wel wat kosten, maar ik kan me voorstellen dat het goed rijdt
En lekker warm zitten is natuurlijk helemaal een feest.
Hopelijk wordt je het nu met me eens dat een CX wel degelijk lekker warm wordt van binnen.
tuurlijk, kost wat, maar je moet wat. had er 230 dkm opstaan. lijkt met niet heel slecht voor 1e koppelingset af fabriek. had wellicht nog even gekund, maar schakelde al niet lekker meer, en nu tenminste alles weer in orde. gelijk gecombineerd met koppakking, wat laswerk waar je anders niet bij kon komen, met de motor er uit nu wel, is ook beter.
en ja, over de laatste de jaren had ik steeds minder warmte binnen, merk nu pas wat ik miste. maar ‘t was ook stevig koud, was nu een echt probleem ! vond al dat mijn prestige zo lekker veel warmte gaf
ik was ondertussen bezig gegaan met het interieur, leer e.d..
en de radio moet nog afgemonteerd worden, maar het is wat kouder aan het worden…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
we zijn nog niet klaar sinds ze terug is met koppakking - koppeling - kachelradiator:
ze wilde nauwelijks starten….... grrrr.
soms opeens wel, liep dan OK.
bij lopende motor, overal eens duwen…. en ja hoor, die grote bruinige stekkerbus boven de linker veerpoot (voor 5 kabels) stoort. gaf lang geleden ook wat storing.
dus nu even er uit geknipt, en even met losse stekkers doorverbonden (had geen krimpkous voor net soldeerwerkje).
en ja hoor 10 uit 10 keer gewoon weer netjes/vlot starten
ik ga nog wel even krimpkous kopen, lekker aan de slag !
heerlijk die kwaliteit stekkerbussen in onze dames…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat hoekje is ook eigenlijk wel een beetje een zooitjes met al die stekkers…
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Klopt, een zooitje, die bedrading. Ik denk dat dat komt door de evolutie van de CX. Als je kijkt naar de verschillen in kabelboom tussen een smalspoor 2400 en een GTi turbo 2 dan is dat verschil enorm. En ze hebben al die draden ergens moeten laten in min of meer hetzelfde model.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
weet iemand een reden waarom je al die stekkers er niet lekker er uit kan knippen en vast te solderen + krimpkous ?? dan heb je toch geen kwakkelende contacten meer aan boord ??
of is het belangrijk dat je toch wat onderbreekpunten houdt om zaken door te meten ??
ik neig er naar om alles er tussen uit te knippen !
oja, ik had 28 uur werk staan op de rekening van de zaken die hierboven reeds genoemd zijn….. en dan nog wat diverse onderdelen….. tel uit je winst !
maar ‘t rijdt dan toch weer zo formidabel
had iemand hier niet een draadje over “een perfecte auto voor dagelijks gebruik” - deze T2 komt zeker in de buurt !! nu interieur nog strak en dan is ze weer goed voor vele km’s zweefplezier !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jij rijdt er dagelijks in toch?
Iemand met een nieuwe auto in dit formaat betaald jaarlijks veel meer aan afschrijving dan jij nu aan uren
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Jij rijdt er dagelijks in toch?
Iemand met een nieuwe auto in dit formaat betaald jaarlijks veel meer aan afschrijving dan jij nu aan uren
elke keer genieten !! en als ie in de garage staat voor een ditje of datje, mag ik met de prestige
en ja, die calculatie is mij duidelijk - ik heb dus geen moeite met een paar uur werkplaats in mij T2 !
iemand op mijn werk zit er over na te denken om haar Lexus in te ruilen voor een recenter model. (ja, het rijdt, maar is toch anders). voor die afschrijving rijd ik nu al vele jaren in mijn T2….. met veel (meer?) plezier !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bij mij geen problemen, maar ik wilde jullie deze foto (bijlage) niet onthouden.
de ‘82 CX GTi van mijn pa, brommer versus voorscherm (het lijkt wel vrij vaak voor te komen de laatste tijd die ongelukjes met de voorschermen…....) - hele scherm is hier verwrongen.
mijn pa heeft al een ander scherm opgeduikeld, al die laspunten er uitgeboord, en het nieuwe met boutjes vastgezet. dus is ze al weer strak (wel paar uurtjes werk).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat is geen mooi plaatje, maar dus alweer opgelost. Gelukkig maar. Wel een harde brommer geweest als je ziet hoe dat zijstuk van de bumper zo verwrongen is. Oeps.
cx25gtit2 schreef:weet iemand een reden waarom je al die stekkers er niet lekker er uit kan knippen en vast te solderen + krimpkous ?? dan heb je toch geen kwakkelende contacten meer aan boord ??
of is het belangrijk dat je toch wat onderbreekpunten houdt om zaken door te meten ??
Ik zie dit nu pas. John heeft dat ook bij the Beast gedaan. Als je zonodig moet meten, wat als het goed is dus niet nodig is, snij je de krimpkous weer wat weg en kan je daarna weer opnieuw beginnen, maar zoals gezegd, dus hoogstonwaarschijnlijk dat je in die kabels dan moet gaan meten. Verder heb je natuurlijk eventueel van die pinnen die je door de isolatie kunt prikken…
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wat ik verder met mijn radio heb gedaan voor inbouw Alpine:
multiplex plank voor achterin de kofferbak, precies op maat. deze bekleed met mooie matching antraciet stof, dan is de kofferbak redelijk compleet en netjes bekleed. er komt tzt nog een nieuw matje op de vloer. dan is ie ook weer netjes.
mijn Vehicle Hub Pro zit op de beklede plank geschroefd, en de ipod adapter er naast. navi-module hangt aan het plafond. behoorlijk wat bedrading voor nodig, wat te veel is, ligt onder de achterbank. mn de specifieke Alpine 13 pins hoofd kabels zijn wat dikker en alleen te vinden in 4,5 lang…..
nieuwe voeding vanaf de accu met wat dikkere kabel. nieuwe antenne kabel vanaf het dak / de antennevoet (ik heb de oude antennekabel niet doorgelusd vanuit de middenconsole, wilde geen signaal verlies).
als het warmer is, monteer ik wat kabelgootjes zodat de bekabeling netjes weggewerkt is. die kabelgootjes bekleed ik met dezelfde grijze stof. dat kan pas als het een stuk warmer, anders kan ik niet lijmen.
meer later.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mijn stoelen stonden binnen, lekker droog.
het leer en de verflaag waren met name bij de bestuurdersstoel een beetje diep craquelé aan het worden…. en het leer zelf werd ietsje stugger, met name het zitvlak. die pakt het meeste zon, en droogt zo het meeste uit.
verder was er nog een brand-gaatje van iemand ooit een peuk laten vallen (bedankt !).
als je die craquelé niet aanpakt, scheurt het leer daar verder ook op in. dus maar eens wat proberen:
wat spulletjes laten komen van leatherique, en wat van de leerlooier en aan de slag !
paar milimeter maar hoor
de zij-/instapwang had ik al laten vervangen, die was door. van dat oude stuk leer (bewaard!) een stukje passend geknipt:
eerst rejuvinator oil, lekker laten inwerken en dit veelvuldig herhalen. dan pristine clean reiniger. zo wordt het leer een stuk soepeler ! niet dat het heel stug was, maar kan geen kwaad.
de onregelmatige randjes in de oude verflaag een beetje bijschuren met korrel 600 met een scheutje pristine clean. dan alles weer schoon poetsen en vervolgens in etappes/dunne laagjes “plamuren” met melkige vloeitstof. die droogt snel, blijft soepel, zit stevig vast in de diepe craquelé en vult zo goed op.
dan met een sterke leer cleaner alles netjes schoon maken, en vervolgens verven (opbrengen met een sponsje). bij de rand met de rode bies is ‘t wat lastiger….. de bies hield ik opzij met een breed plamuurmes of smaller hobbymes (tussendoor steeds schoonmaken!)
alleen met dat binnenlicht is dat fotograferen wat lastiger. daglichtfoto volgt nog wel. ben ook nog niet klaar !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dit ziet er heel mooi uit Jim! Wauw!
Way out in the water, see it swimming.