Totaal aantal Berichten: 138
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
Forumleden;
Bij deze open ik een draadje over mijn bezigheden aan mijn cx limo
Ik denk dat ik nog vaak jullie hulp in zal moeten roepen omdat ik me de cx nog eigen moet maken…
Ik heb al heel wat ervaring opgedaan aan benzinemotoren maar de turbo en diesel zijn voor mij nog erg onbekend. Wacht daarom ook vol spanning mijn bestelde vraagbaak af welke mij de wonderen der cx hopelijk wat zal openbaren.
Mijn eerste vraag aan jullie;
De motor kantelt behoorlijk bij optrekken. Zo erg zelfs dat wanneer ik in de 5de versnelling veel gas bijgeef hij de pook uit de versnelling trekt. Ook de achteruitrijverlichting doet het niet vanwege de momenteel foutieve afstelling van het schakelstangenstelsel. Als ik de pook heel hard naar rechts duw doen ze het soms wel. Ik kan nu wel aan de afstelling gaan ligge klooien maar verstandiger lijkt me de motorsteunen te checken en eventueel te vervangen. Klopt mijn visie in deze een beetje en zo ja wie weet waar ik gunstig aan de juiste motorsteun(en) kan komen???
Alvast bedank voor jullie meedenken en reacties
groet
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hoi Peter,
klinkt inderdaad als iets met je motorsteunen heb je als een op CX Basis gekeken, hebben erg veel voor de CX, maar zijn soms wel aan de prijs.
De schakelaar van de Achteruitrijlampen zit toch in de bak neem ik aan, maakt deze niet gewoon slecht contact ?
Verder kun je eens kijken op de site van de CX Club hier staan veel links naar garage’s e.d.
Mark
ps ben gisteren nog ff met de CX door Sevenum gereden.
CX 2000 pallas ‘78

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
heeey Mark
De steunen zijn idd erg prijzig maar had ergens iets vernomen van imitatie.
Heb me inmiddels bij de club aangemeld. Volgens mij zijn ze daar nog in winterslaap
Komt wel goed. De schakelaar heb ik getest. Deze is in orde. Hij wordt niet goed aangestuurd.
Ik woon in de buurt van de tennisbaan, en als je nog eens in de buurt komt wip dan even binnen voor een kopje koffie. Cx staat op de oprit dus dat kan niet missen.
Groet
Peter
2cv6 ‘83 sinds mei 2008

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
de imitatie herrubberde motorsteunen zijn duurder dan wat de originele ooit gekost hebben, en van mindere kwaliteit.
ik weet nog niet goed wat ik moet doen want ik heb ook een nieuwe onderste motorsteun nodig voor mijn cx 22trs
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
VanderLaan heeft toch goeie bovenste motorsteunen?
garagestmarien schreef:VanderLaan heeft toch goeie bovenste motorsteunen?
ja die hebben ze, heb er zelf de bovenste motorsteun gehaald de oude inleveren en nieuwe mee.
Misschien hebben ze de andere steunen ook voor je.
tel 0252-544552 gewoon bellen dan weet je het.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
pj_ds schreef:Heb me inmiddels bij de club aangemeld. Volgens mij zijn ze daar nog in winterslaap
Je kunt ook gewoon naar het magazijn rijden en dan daar lid worden. Minder fijn voor de administratieve verwerking, maar wel mogelijk. Je zou Theo even kunnen mailen via de mail op zijn site. Hij zou hier meer vanaf moeten weten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Robin Visser schreef:pj_ds schreef:Heb me inmiddels bij de club aangemeld. Volgens mij zijn ze daar nog in winterslaap
Je kunt ook gewoon naar het magazijn rijden en dan daar lid worden. Minder fijn voor de administratieve verwerking, maar wel mogelijk. Je zou Theo even kunnen mailen via de mail op zijn site. Hij zou hier meer vanaf moeten weten.
Peter,
het heeft bij mij ook een maand geduurd en enkele mails, ze hadden een computer crash gehad, maar uiteindelijk is het toch gelukt en ben ik lid.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
De secretaris had een spam-probleem. Dat is opgelost met een wijziging van haar adres. Nanneke bereik je nu op secretariaat@... en dat was secretaris@.... Maar voor aanmeldingen en wat daarmee samenhangt kun je ook terecht bij ledenadministratie@..... Ik kan me niet voorstellen, dat je echt lang op bericht moet wachten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Vdl maakt een aangepaste bovenste motorsteun waarbij je geen last meer hebt van scheurende rubbers. Heeft zo zijn voordelen. Die is tevens iets stijver dan het origineel, heeft ook voordelen
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
bovenste motorsteun is op 15min vervangen. ik heb het over de onderste motorsteun die dikwijls ook slecht is en en pak duurder
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
de vraagbaak is binnennnnnn
heb ik weer effe leesvoer voor een tijdje
hm… motorsteunen wordt toch iets lastiger dan ik in eerste instantie dacht
heb ik nou 3 of 4 steunen?? met of zonder stelmogelijkheid?
toch maar eens onder de motorkap bekijken alst wat minder koud is.
ik heb een speciaal stel-kaliber nodig??
nouja
gaat allemaal goed komen….
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
Vraagbaak is leuk, maar Haynes is beter. En als je de hand weet te leggen op een stel garage handleidingen…
Als gezegd, de bovenste steun is zo gebeurd!

- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
yke schreef:Als gezegd, de bovenste steun is zo gebeurd!
oke, maar..
los ik met het vervangen van alleen de bovenste steun het kantelen van de versnellingsbak op?
groet
peter
2cv6 ‘83 sinds mei 2008

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
yke schreef:Vraagbaak is leuk, maar Haynes is beter. En als je de hand weet te leggen op een stel garage handleidingen…
Als gezegd, de bovenste steun is zo gebeurd!
Ik heb wel een garagewerkboek van de CX, maar hier staan volgens mij geen diesels in, voor de rest van de auto is ie natuurlijk wel bruikbaar.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik geloof niet, dat er nou erg veel verschil zit in de montage van de onderste motorsteun tussen een diesel en een benzine.
40 minuten overigens voor het vervangen van die onderste steun.