2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

MJKMOB’S Xsara VTS 2.0 16v coupé  Phase II
mjkmob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 28 januari 2010 04:11 PM
  [ # 16 ]
j-wvb schreef:

Auto ziet er netjes uit!!! echt een mooie kleur!! Heb jij trouwens ook chrome ringen om je km en toeren teller? zag gisteren een filmpje op youtube van een vts met witte platen maar geen chrome rand, vroeg het me eens af.

Bedankt JW Smile vind die chromenstrip achter op jouw vts erg smaakvol denk je dat dit gewoon te bestellen is bij de dealer en hoe zit deze bevestigd? En ik heb idd geen chromenstrip om de teller. Ben trouwens erg onder de indruk van de snelheid vooral in z’n 2 vanaf 3000tpm gewoon goed!

Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1228

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 28 januari 2010 04:27 PM
  [ # 17 ]
mjkmob schreef:
j-wvb schreef:

Auto ziet er netjes uit!!! echt een mooie kleur!! Heb jij trouwens ook chrome ringen om je km en toeren teller? zag gisteren een filmpje op youtube van een vts met witte platen maar geen chrome rand, vroeg het me eens af.

Bedankt JW Smile vind die chromenstrip achter op jouw vts erg smaakvol denk je dat dit gewoon te bestellen is bij de dealer en hoe zit deze bevestigd? En ik heb idd geen chromenstrip om de teller. Ben trouwens erg onder de indruk van de snelheid vooral in z’n 2 vanaf 3000tpm gewoon goed!

De chrome strip is inderdaad bij de dealer te krijgen, ik zou even moeten kijken hoe deze vast zit, heb hem er zelf niet opget, dus.. ja..

De acceleratie blijft het leukst, als het schakellen dan lekker snel gaat geeft het echt een heerlijk gevoel, het lekkerste vind ik als je hem in de 2 of 3 houd bij 5000tpm en dan wat met het gas pompen, dat hij die hele tijd beetje op en neer schiet, echt heerlijk!!!!

kan niet wachten om met de vts een keertje het cirquit op te gaan, lijkt me echt heerlijk!!

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  

mjkmob
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 januari 2010 06:59 PM
  [ # 18 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Welkom kleurgenoot (de kleur heet:Gris Grilyne) !

Was dat niet die Xsara die in utrecht (op marktplaats) te koop stond?
Succes met de plannen!

Hoi, bedankt voor de naam van de kleur! Ik heb de auto gekocht in Hillegom. Kan helaas nu al 2 dagen niet de weg op het ijzelt hier als een gek…...

Gris Grilyne

Profiel  

mjkmob
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 januari 2010 07:18 PM
  [ # 19 ]

Nog wat foto’s:

VTS

vts

Gris Grilyne

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 28 januari 2010 08:42 PM
  [ # 20 ]

Hij staat in iedergeval wel in goed gezelfschap!!! daar zou ik ook wel een rondje mee willen rijden.
Hier in limburg krijg ik gelukkig wel alle 167 pk`s op het asfalt zonder probleem.

De chome strip zit trouwens vast met schroeven, geen idee of die er orgineel al zitten of zo;

Als je trouwens ooit van die velgen afwilt, moet je het even laten weten;) dan weet ik nog wel iemand…

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 januari 2010 08:47 PM
  [ # 21 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
j-wvb schreef:

Vanaf Phase III had men chromen ringen om de kilometerteller/toerenteller.

Volgens mij is dat niet waar!

Mijn type 3 Xsara (VTR)

Die chromen ringen zijn bij een type 3 Exclusive geplaatst, het is mij in een VTS nog nooit opgevallen Wink

Waarom is iedereen al die Xsara type 2’s toch aan het ombouwen naar een halve 3? Koop dat gewoon een type 3!

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 28 januari 2010 08:53 PM
  [ # 22 ]

Ik had graag een vts ph3 gekocht, heeft er ooit eentje te koop gestaan in utrecht maar ben er nooit meer eentje tegen gekomen. De 167 vts is nog niet eens bekend bij autoweek. vrij zeldzaam dus.

Ik kan er weinig aan doen dat de vorige eigenaar als bezig is geweest, ik kan het alleen nog maar afmaken.

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 28 januari 2010 08:54 PM
  [ # 23 ]
Arjan Verkade schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:
j-wvb schreef:

Mijn type 3 Xsara (VTR)

Die chromen ringen zijn bij een type 3 Exclusive geplaatst, het is mij in een VTS nog nooit opgevallen Wink

Waarom is iedereen al die Xsara type 2’s toch aan het ombouwen naar een halve 3? Koop dat gewoon een type 3!

is die olie temp. normaal bij een 1.6? bij mijn vts komt ie nauwelijks aan de 75, alleen bij echt hard rijden word hij zo warm.

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 januari 2010 09:01 PM
  [ # 24 ]

Ik wil er wel zo’n 1:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bhbax4jduo1p

Deze is echt full options zover ik kan zien.
Originele Navi
Stoelverwarming
Koplampsproeiers
ESP/ASR
Open dak
Parkersensoren

Allemaal origineel leverbaar geweest!

Ik moet zeggen dat ik zo’n complete Xsara nog niet eerder te koop heb zien staan.

De 3 Nm extra die een 167 pk VTS meer levert om amper 0.5 sec sneller naar de 100 te komen heb ik dan echt niet nodig bij zo’n complete uitvoering Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 januari 2010 09:03 PM
  [ # 25 ]
j-wvb schreef:

is die olie temp. normaal bij een 1.6? bij mijn vts komt ie nauwelijks aan de 75, alleen bij echt hard rijden word hij zo warm.

Ja die is normaal bij een VTR, niet bij een berline of break Wink

75 vind ik erg laag!
100 is bij normaal, bij warm weer op de snelweg staat die op 120. Bij stilstand zakt het dan weer naar 100

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 28 januari 2010 09:17 PM
  [ # 26 ]

Is inderdaad een mooie complete xsara, enkele minpunten, navi is zeker niet meer up to date en ik kan mijn telefoon nergens kwijt in een vakje Razz en ik heb van mijn vorige xsara geleerd, geen half werk meer, het feit dan ik kan zeggen dat ik 167 pk heb in plaats van 136 is het mij in iedergeval al waard.

Ik had die temp. eens nagekeken op het citrosport forum en daar was het normaal voor de rfs motor, dus niks aan het handje, hij hoeft natuurlijk niet hard te werken bij normaal rijden.

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 januari 2010 09:20 PM
  [ # 27 ]

Hij hoeft niet hard te werken, maar maakt wel ze toeren op de snelweg… Je zit zo richting de 4000 rpm.
Dat vind ik 1 van de grotere nadelen van een Xsara die toeren op de snelweg.

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 28 januari 2010 09:29 PM
  [ # 28 ]
Arjan Verkade schreef:

Hij hoeft niet hard te werken, maar maakt wel ze toeren op de snelweg… Je zit zo richting de 4000 rpm.
Dat vind ik 1 van de grotere nadelen van een Xsara die toeren op de snelweg.

Inderdaad jammer, alleen met een vts heb je er 1000 meer he, dus je kunt wat langer door

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

mjkmob
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 januari 2010 12:42 AM
  [ # 29 ]
j-wvb schreef:
Arjan Verkade schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:
j-wvb schreef:

Mijn type 3 Xsara (VTR)

Die van mij komt ook moeilijk op deze olie temperatuur. Lijkt me ook niet heel raar als we kijken naar de huidige omstandigheden in Nederland. Het was dinsdag tussen de -9 en-7 op de boordcomputer op de autoweg.

Gris Grilyne

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 29 januari 2010 08:47 PM
  [ # 30 ]

Ik heb wel eens begrepen dat de olietemp meter bij de 1.6 16v op een ongunstige plek zit, daarom geeft de meter zo’n hoge waarde aan.
Ook als het vriest komt de meter bij mij dik boven de 100 graden op de snelweg, het duurt wel wat langer. In de zomer komt de meter zelfs richting de 120.

Wellicht zit die bij een VTS op een andere plek en geeft daarom wat minder aan.

Profiel  

2 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook