Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
No worries mate.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Net maar even de tijd genomen om het stuurwiel recht te zetten. Plus los van de accu, even wachten. Stuurkolomkappen los, en met een dunne schroevendraaier de airbag lossen (stelt eigenlijk niks voor):
En de airbag eruit, centrale bout (Torx 40) lossen en accu weer aankoppelen. Piepje en ‘Storing Airbag’ op het display, logisch lijkt me:
De geelgroene en geelblauwe stekkers zijn van de airbag. De rode en zwarte zijn van de claxon. Die werkt eigenlijk heel simpel door via een geleider massa te maken.
Afijn, stukje rijden, stuur in de rechtuitstand, bout helemaal lossen en stuur recht zetten. Dit kan alleen in een bepaalde vertanding, recht is dus recht. Bout weer vastzetten, stukje rijden, alles lijkt goed. Thuis aangekomen eerst weer de accupluspool los. Dan de kappen weer om de stuurkolom monteren. Hier de stuurkolom van onder gezien, met links de hendel van de stuurhoogte/diepteverstelling, boven de COM2000 met bedieningsorganen.
Nu begrijp ik ook waarom er een dikke stalen plaat in de onderste stuurkolomkap zit, daar wil je tijdens een aanrijding niet met je knieën tegenaan vliegen denk ik.
Afijn, airbag- en claxonstekkers terug, airbag op z’n plek geklikt, accu weer aangekoppeld. Maar nog steeds een piep en melding ‘Storing Airbag’ op het scherm. Moet die foutmelding uit de computer gewist worden? Of een kwestie van nog even de accu los? Ik heb de stekkertjes zeker goed teruggestoken..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Opgelost. Accu nog een keer losgetrokken, airbag er weer uit. Stekkerverbindingen opnieuw vastgeklikt en vergrendeld, airbag weer terug. Accu weer vast, contact aan en geen foutmelding meer
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Lekker bezig, die Daan.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het zijn de kleine dingetjes
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet de airbag op de eerst foto nu in de kap die los hangt?
Het middelste deel van het stuur zeg maar.
Zo te zien is de com2000 zelf vervangen ook wel te doen.
Maar ja het ding kost zelf ook veel meer dan het werk bij de garage.
Wel weer zo fijn dat het stuur weer netjes recht staat.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja, dat middelste element in het stuur is de airbag. Vanaf de achterkant kun je ook het nylon materiaal van de zak zelf zien zitten.
Dit geheel wordt door de veren (eigenlijk simpel ijzerdraad) op de tweede foto op zijn plaats gehouden. De hele airbag kun je vervolgens nog een stukje indrukken (omdat er veren achterop zitten) en door de contactpunten te sluiten werkt de claxon. Eigenlijk heel eenvoudig dus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Crisis, staat dat hok alweer vijf dagen stil te staan. Ben benieuwd of het kreng straks nog starten wil.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou toch teleurgesteld zijn als dat niet zo is
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik die 185/60R15 als wintervervangers voor de 195/55R15 heel erg aan te bevelen vind?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, nog niet.
Waarom eigenlijk?
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het rijdt echt prima. Door dat centimetertje smaller net wat meer grip als dat nodig is in de sneeuw, verder erg voorspelbaar weggedrag.
185/65R14 rijdt een stuk zoekeriger maar dit is echt prima te doen, bovendien een stuk goedkoper in aanschaf dan de originele maat.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Had ik je meteen kunnen zeggen… De 185/60/15 Alpin’s heb ik er nu voor de 3e winter onderliggen. Ooit opgepikt in Keulen, waren oorsponkelijk van een C3. ET27 ipv ET24, no problemo. Dit jaar wat meer slippen, maar ja: nu ook echt sneeuw. Slijtage gewijs is de Michelin de beste (in positieve zin), lawaai maken ze wat meer dan de energy’s, die er nieuw oplagen toen ik de xsaar kreeg. Toch lijkt het bij mij wat meer zoekerig dan de energy’s, die 185/65/14 zijn.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gisteravond/vannacht naar Keulen op en neer geweest. Daar knapt zo’n diesel toch altijd wel van op, een paar keer alle vuil uit het systeem ‘dampfen’.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Peuleschilletje… Voor mij 100 km enkel, voor jou iets van 150 km en voor een HDi eerder een blokje om, toch?