Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Volgens mij heb je gelijk wb connector
Ondertussen van Dension zelf vernomen dat er software en hardware nodig is.
Maar misschien kan je het zelf via de pc herprogrammeren, dat moet ik nog uitzoeken.
Ik kan een 300 tweedehands kopen maar voor een ander merk en zo zo ik niet te veel verliezen mocht ik mijn autoradio terug aan de man brengen.
Anders kun je die Dension ook nog weer verkopen of zels via Dension misschien wel de juiste firmware krijgen
Ok, voorlopig nog even wachten tot mijn autoradio verkocht is. En een beetje centen recupereren.
Hoi,
Ik heb een paar maanden terug de volgende set via Ebay gekocht:
Werkt perfect, en hiermee kun je de USB-“houder” heel mooi wegwerken in de sigarettenaansteker (die ik toch niet gebruik).
Zodra ik er een USB-stick met MP3’s in stop wordt hij automatisch herkend en kan ik hem gebruiken.
NB: om USB te kunnen gebruiken moet je wel softwareversie 8.11 hebben op je RT4.
Ik had oorspronkelijk versie 7.11. Ik heb de update-cd gedownload van het Eurovan2 forum (http://www.eurovan2.com). Bedenk wel dat als er iets misgaat bij de update, je formeel hoogstwaarschijnlijk geen ondersteuning kan verwachten van Citroen. Dit is dus voor eigen risico!
Hoop dat jullie hier iets mee kunnen!
Groeten, David
C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km
davida schreef:
NB: om USB te kunnen gebruiken moet je wel softwareversie 8.11 hebben op je RT4.
Dan werkt ie waarschijnlijk niet op de RD4
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Op de RD4 zit uberhaupt die aansluiting voor USB niet achterop.
deze dus:
Op een RD4 heb je alleen (als je geluk hebt) een vrije AUX-tulpaansluiting.
Even verder zoeken dus voor een oplossing hiervoor en dan kom je dus al gauw weer bij de diverse USB-boxen terecht.
ik heb enkel de rechtse aansluitingen.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Er zijn idd ook veel RD4’s ingebouwd die geen extra AUX hebben. De mijne gelukkig wel, maar je zou toch bijna in zo’n moderne wagen iets meer verwachten…helaas.
Dat is juist , maar ik hem mijn auto laten herprogrammeren in de garage en al de auxpoorten op de rechtse stekker zijn “open” gezet. Ik kan dus eindelijk aan de slag.
De oplossing wordt een Bury 9050 die ik geruild krijg voor m’n Akai autoradio. En de man met wie ik ruil maakt geschikte kabeltjes. Prima hé.
sorry jongens, had niet goed gelezen.
Dacht dat het om de RT4 ging.
was goed bedoeld…
succes verder!
C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km
wittgen schreef:ik heb de afgelopen tijd ook veel getwijfeld of ik een USB box op of een ander apparaat op mijn standaard RD4 wilde aansluiten voor vooral de connectie met een een USB stick met MP3’s. Maar aangezien ik een oker-geel dispplay (monochroon) heb, zie ik wanneer ik een USB box ga aansluiten alleen maar track1, track2 enz, en niet de titel van het liedje. Dit vind ik irritant. Dus ik heb na veel neuzen mijn carkit (Parrot CK3100) vervangen door een Parrot MKi9200 carkit. En wat een dijk van een geluid komt er uit de standaard speakers zeg!! Zelfs beter dan mijn orginele radio (RD4). Ik heb het RF-afstandsbedieninkje met dubbelzijdige tape links van mijn versnellingspook geplakt. Kan er goed bij. De externe aansluitmogelijkheden (USB, mini-jack en Ipod connectie) heb ik in mijn linker dashboard kast liggen. Dus de media kan eraan blijven zitten zonder dat het in het zicht ligt. En de spraakherkenning binnen de carkit is perfect!! Je hoeft niets meer in te leren qua stem, zoals bij de CK3100. Het werkt gelijk! Er kan zelfs een SD card in het schermpje voor nog meer muziek. Ik heb nu alleen wel 2 volume regelaars, eentje van de MKi9200 en eentje op het stuur van de auto voor de standaard radio.
En voor de prijs hoef je het niet te laten. De MKi9200 is al te koop voor 150,- euro excl. inbouw (dit gaat zeer goed en is gemakkelijk zolang je maar de ISO2CAR stekkers hebt.
Een echte aanrader!! Ben er zeer tevreden mee!!
@wittgen : heb je ergens een foto van de inbouw van de Parrot ? Hoe heb je nl. de kabels van de radio naar het schermpje geleid? Ik veronderstel dat je het kleurenscherm niet echt gebruikt (gezien in linker dashboardkastje).
Ik twijfel momenteel om een USB-box te laten installeren dan wel de Parrot aan te schaffen (kan online. Prijs is nagenoeg dezelfde maar je krijgt bij de Parrot nog handsfree bellen erbij!
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ik heb geen foto van de inbouw. De carkit is uiteindelijk ingebouwd door een mobiel inbouwcenter (hoefde het inbouwen niet zelf te betalen). Wat ik wel weet is dat de kabels voor de voeding van het scherm, de microfoon en aanlsuitstekkers voor de verschillende media allemaal onder in het compartiment (onder stuur), langs de zekeringkast, naar de linker A-stijl gaan en dan afsplitsen. Het LCD schermpje zit met dubbelzijde tape op het stukje dashboard (DB) tussen het A-stijl raampje en de klep van het linker kastje. De 3 stekkers voor externe bronnen ligt ín het linker DB kastje. De blauwe box (brein van de installatie) zit in een loze ruimte achter de versnellingspook (heb een handgeschakelde bak). Om daar bij te komen dien je kap waar de leren pookhoes op aansluit (de meesten hebben bijvoorbeeld daar een winkelmuntje liggen) omhoog te trekken vanuit het midden aan de ronde zijde van de “uitbouw” van het pookgedeelte. Hierdoor kun de kap met 2 punten uit het DB halen en kijk je op de schanierbal van de pook. De ronde kap aan de voorzijde zit met 2 torx (1x links en 1x rechts) vast en zit er ook ingeklikt in het DB. Het is even uitvogelen in welke volgorde je het moet doen (ik ben nu aan het nadenken hoe ik het gedaan heb toen ik een aantal jaren geleden de CK3100 zelf ingebouwd heb, dus vergeef me wanneer ik niet meer precies weet hoeveel schroeven erin zitten en hoe het précies ging).
De microfoon kun je mooi achter de rubberen strook langs de A-stijl verwerken. Mijn mic hangt in het midden van de auto.
Ik zal kijken of ik wat fotos kan posten in de loop van de dag.
Het schermpje heb je echt nodig om te kunnen zien wat je doet, om te bellen, maar ook om te kunnen zien welke muziek je luistert.
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Ziet er erg netjes uit.