de zx moest apk-gekeurd worden, maar is afgekeurd omdat het abs-storinglampje niet uit wil, verder was ie goed
nu hadden geprobeerd om hem met hun apparatuur uit te lezen(gewone autogarage), maar zeiden dat de sensors geen foutmelding hadden,
ze hebben ook de accu 15 min. los gehad, lampje bleef brandenmet contact aan
waar kan ik verder na kijken of dat goed is ?
stekkerverbindingen inspuiten met contactspray en bij de citroen-dealer laten uitlezen, die hebben geen universele uitleesapparaten, dus die kunnen er dieper in kijken
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
heb net een afspraak gemaakt bij een citroendealer,
om de abs uit te laten lezen, kosten 36 euro klopt dat,
want ik vind dit echt schandalig veel geld
C4 Catus 110 All Black
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Zal niet helpen, als je abs hebt moet het lampje even branden bij het op contact zetten. En een goede monteur zal weten of de auto abs heeft of niet.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
abs lampje moet branden bij contact aan en daarna weer uitgaan voor de apk, en als je m’n motorkap open trek zie de abs systeem gelijk zitten
maar ik had nog andere citroendealers gebeld evenals een peugeotdealer, ze rekenen een halfuur werktarief, dus klopt wel
C4 Catus 110 All Black
zandvoorta schreef:Zal niet helpen, als je abs hebt moet het lampje even branden bij het op contact zetten. En een goede monteur zal weten of de auto abs heeft of niet.
Gewoon lekker dom doen en toch proberen, dat lukt bij de meeste bixen waarbij de ABS niet werkt tenminste wel. En voor zover ik weet moet het lampje voor de apk na het op contact zetten uitgaan. Dus als het al niet aangaat bij op contact zetten en de apk meester merkt het niet op.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
relaisje ertussen, zo aansluiten dat het lampje inderdaad maar ff brandt…. beproefde methode
update, uit laten lezen bij de dealer, sensor linksvoor kapot, dus een nieuwe opgehaald bij een ander dealer, en dan hem erop zetten en laten goedkeuren, en nartuurlijk het geld terugvragen voor het uitlezen bij de normale garage, want geld vragen en niet kunnen uitlezen, is belachelijk
slotje
C4 Catus 110 All Black