37 van de 38
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 Volgende > 

Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 januari 2010 10:32 AM
  [ # 541 ]

Mijn BX “sport” is ook van de weg wel te zien. Nooit problemen mee gehad hoor.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 29 januari 2010 02:32 AM
  [ # 542 ]

Ik heb wel eens een brief gehad met de vraag waar de auto gestald stond. Ze gaan dan vervolgens ook daadwerkelijk controleren of de auto daar staat. Als-ie vervolgens niet aan de verplichtingen voldoet kun je alsnog je belasting betalen, vermeerderd met eventuele boetes voor APK en verzekering e.d.
Goed, de kans is erg klein, dat geef ik toe, maar je kiest wel voor een bepaald risico…
Dus niet bedoeld om je de les te leren of de brave burger uit te hangen (ben ook niet vies van een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid op z’n tijd), maar meer om te checken of je je er bewust van bent.

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 januari 2010 11:26 AM
  [ # 543 ]

Tja, hij staat wel een eind van de weg af, ik heb al meerdere malen zoon brief gehad maar nooit problemen. (kenteken is niet van de straat te lezen)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 30 januari 2010 12:31 PM
  [ # 544 ]

Bedankt voor de zorgen, maar het komt goed Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 februari 2010 02:37 PM
  [ # 545 ]

Vandaag de BX weer uit de schorsing gehaald. De mevrouw bij het postagentschap keek heel raar toen ik de auto op iemand anders’ naam zette, en hem meteen weer op mijn naam zette. Dit deed ik i.v.m. de wegenbelasting, als de auto korter dan 3 maanden geschorst is en je haalt hem weer uit de schorsing moet je de wegenbelasting over de tussenliggende tijd alsnog betalen. Ik hoop dat ik daar nu onderuit kom, we gaan het meemaken.

De overstap van Xantia naar BX levert gemengde gevoelens op. Aan de ene kant ben ik blij weer diesel te rijden, en ook blij dat ik weer in de trouwe BX zit. Aan de andere kant, de Xantia is dan wel wat saaier, maar wat mij betreft ook veel meer auto. Voelt steviger, is ruimer, veel stiller, en heeft een aantal praktische zaken die veel handiger zijn dan bij de BX.

Ik wil de BX nog wel houden, maar ik kan stiekem ook niet wachten tot ik geld heb voor een Xantia HDi.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 februari 2010 03:44 PM
  [ # 546 ]
knäckor schreef:

De mevrouw bij het postagentschap keek heel raar toen ik de auto op iemand anders’ naam zette, en hem meteen weer op mijn naam zette. Dit deed ik i.v.m. de wegenbelasting, als de auto korter dan 3 maanden geschorst is en je haalt hem weer uit de schorsing moet je de wegenbelasting over de tussenliggende tijd alsnog betalen. Ik hoop dat ik daar nu onderuit kom, we gaan het meemaken.

Vraag me niet waarom, maar ik laat daar altijd een dagje tussenzitten… Het grootste risico is dat ze ‘de andere persoon’ 1 euro wegenbelasting kwijtschelden Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 februari 2010 06:27 PM
  [ # 547 ]

Dat doe jij ook om de 3-maanden-regel te omzeilen? Dat werkt dus?

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 28 februari 2010 05:21 PM
  [ # 548 ]

Vandaag weer als vanouds in de regen geklust. De kachelmotor deed het niet meer, na het printplaatje in het kachelhuis te hebben schoongemaakt werkt het weer. Ook het brandstoffilter/opvoerpomp vervangen, en de xenon weer werkend gemaakt. Het probleem daarmee was dat de massa slecht contact maakte. En er zat grijs gaffertape om een gescheurde luchtslang heen. Dat kon natuurlijk niet dus dat heb ik nu vervangen voor zwart gaffertape Smile

Ik rij nu echt met zwaar gemengde gevoelens in de BX. Aan de ene kant rijdt het heerlijk - Het veert als een trein, trekt goed en zit goed. Ook is het een goedkope grote auto om te rijden, om de welbekende redenen. Aan de andere kant is het een stuk minder - geluiden van buiten klinken alsof je in een Mehari rijdt, ik heb geen enkel gevoel van veiligheid, het stuur zit net te hoog en ligt te plat, een aantal bedieningsmogelijkheden vind ik bij de BX gewoon niet goed geregeld, ik vind de BX in zijn geheel gewoon een beetje fragiel aanvoelen, en omdat het zo’n compact ding is heb je eigenlijk helemaal geen ruimte om te sleutelen.

Ik ben er dus wel uit: De BX gaat niet verkocht worden maar ik ga nog steeds opzoek naar een Xantia op diesel om dagelijks mee te rijden.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 28 februari 2010 05:23 PM
  [ # 549 ]
knäckor schreef:

Dat doe jij ook om de 3-maanden-regel te omzeilen? Dat werkt dus?

Al een poosje niet meer gedaan, maar in het verleden wel eens met succes gedaan/uitgeprobeerd yep. Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 maart 2010 11:22 PM
  [ # 550 ]
knäckor schreef:

... ik vind de BX in zijn geheel gewoon een beetje fragiel aanvoelen…

Ach welnee joh, da’s een deel van het karakter!  Laughing  Maar natuurlijk heeft de tijd niet stil gestaan, logisch dat een Xantia een stuk volwassener aanvoelt. Het scheelt ook wel een flink aantal kilo’s. Wel gaaf dat je ‘r toch houdt. Ik denk dat je ‘r toch was gaan missen, ook al rijdt een Xant inderdaad gewoon prima.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 03 maart 2010 11:00 PM
  [ # 551 ]

Volgens mij betekent overschrijven/verkopen dat je ‘m toch eerst uit de schorsing haalt, dus ik ben bang dat je alsnog over de afgelopen periode een naheffing krijgt… Mocht dat niet zo zijn is het wel een slimme truc! Als het wel zo is is het slechts een gokje van iets minder dan 2 tientjes?! Ik ben wel benieuwd…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6157

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 maart 2010 11:03 PM
  [ # 552 ]

Dat overschrijftruckje werkt prima hoor. Een geschorste auto kan ten alle tijde verkocht worden, en dan dus ook op naam gezet. En 1 minuut later kan de auto alweer van eigenaar wisselen. Daar gaan ze vast nog weleens een oplossing voor bedenken, maar voorlopig werkt het wel zo.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 06 maart 2010 01:03 AM
  [ # 553 ]

Mmmm, smart stinking dan!  very good

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 mei 2010 01:14 PM
  [ # 554 ]

De auto staat nu echt te koop. Ik zal er spijt van krijgen, maar stilstand is ook maar achteruitgang.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205598/

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 mei 2010 06:51 PM
  [ # 555 ]

De eerste geïnteresseerde via Marktplaats is direct komen kijken en heeft hem ook meteen gekocht. Wel met een beetje pijn in mijn hart.

Toch een rare gewaarwording om iemand anders in je auto weg te zien rijden, maargoed, ruimte en geld zijn ook welkom.

Profiel  

37 van de 38
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook