Ik denk niet dat ik verantwoording af hoef te leggen over wat voor metertjes ik in mijn Eend wil hebben en waarom.
Schijt aan originaliteit.
Prima, maar stel je vragen dan ook niet hier op het forum, we proberen je te helpen en dat kan alleen als we begrijpen waarom en wat je precies wil.
Laat maar weten of je je hierin kan vinden en je respectloze opmerkingen voor je kan houden, of dat er een slotje op mag?
Dus om vragen te mogen stellen moet ik mij verantwoorden ? Want zo stel jij dat !
Zoals je weet ben ik niet compleet dom. Als ik slechts had willen weten of een dynamo goed bijlaadt dan had ik wel gevraagd hoe ik dat moet doen met een multimeter, denk je ook niet ? Maar schijnbaar wil jij dat ik het op jouw manier doe. Toegegeven: jij kan niet ruiken wat ik wel of niet mooi vind, maar verder vind ik die opmerking van jou over die spanningsmeter respectloos.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
NB, ik weet niet zeker of dit gebruikelijk is in auto’s maar in theorie moet dit kunnen:
Je sluit twee plussen aan op de meter: één vanaf de dynamo en een vanaf de accu.
En een meter met een 0 in het centrum met een naald die vanuit dat centrum naar links en rechts beweegt. Die ijk je vervolgens op contact met de motor uit op 0. Zodra de motor loopt gaat het metertje naar rechts (er ontstaat een spanningsverschil tussen dynamo en accu, en dus loopt er stroom). Zodra de dynamo wegvalt en de spanning daalt zal de naald links van het centrum komen te staan.
Niet helemaal exact wat je omschrijft maar volgens mij komt ‘t wel in de buurt… als het werkt tenminste. Er is hier vast wel iemand die dat weet.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Mijn god Elmer.
Ga je weer lekker?
Ik zie toch duidelijk dat ZX je probeert te helpen.
Relax eens even.