was het reservoirtje met remvloeistof leeg…
Vanmorgen bleek de zx geen zin hebben in enige vorm van remmen…
Geen idee wat er aan de hand is, maar een vlugge controle onder de kap maakte duidelijk dat alle remvloeistof ws verhuist. Zonder achterlating van nieuw adres. Onder het reservoir was namelijk alles droog…
Vanmiddag gaat de wagen op de dieplader en mogen ze bij Beers eens gaan zoeken…
Best schrikken hoor zoiets en lang geleden dat mevrouw kuren liet zien….
Wielremcilinders lek?
Emiel
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Tip: Pas de topictitel even aan.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ja, wwarschijnlijk lekke remcilinder(s), is een niet erg dure ingreep heb het laatst zelf nog gedaan, koste mij inclusief nieuwe rem vloeistof en twee rem cilinders 85 euro.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
We zullen het morgen wel horen… Morgenochtend komt de ANWB om op een wagen weghalen.
Ik vraag me af of het de wielremcilinder is. De velgen vertoonden achter ook geen spoor van vloeistof lekkage. Verbazen zou het me echter niet. Die dingen zijn een zwakke plek. De laatse keer dat ze zijn vervangen is geloof ik alweer 7 jaar geleden. Net als de remschoenen achter.. oh nee, die zitten er al 10+ op. ops:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er ergens een leiding naar de jachtvelden is gegaan. Als dat het geval is dan heb ik overigens mazzel. Ik heb alle zx remleidingen nieuw origineel op voorraad liggen Eigelijk de complete remmerij van een zx in dat troen verpakkingsplastic.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gompy, ik heb even je titel aangevuld, maakt het iets duidelijk voor de browsers onder ons.
ff een update..
Gisteren kwam de ANWb voorrijden. We gingen er eigelijk vanuit dat die een sleper zou bellen.
Maar nee hoor, de bikkel zat in competitie met de collega’s en wilde het zelf gaan fiksen.
Krik eronder, en op een matje schoof hij eronder om te kijken waar het verdween. Het bleek toch een remcilinder te zijn. Trappen op de rem leverde nog een leuke plas op onder het rechter achterwiel.
Hij heeft die aansluiting losgekoppeld en afgedopt. Boel bijgevuld en zoveel mogelijk ontlucht. Op die manier is de zx van Utrecht naar nijkerk gereden met de xm ervoor, just in case…
er komen nieuwe remplaten met cilinders en schoenen op links en rechts.
Ik nog even met de ANWB man staan praten onder het genot van een kop koffie, daar was tie wel blij mee geloof ik, en kwamen tot de conclussie dat de banden ook rondom vervangen zouden moeten worden.
Is de eerste keer dat ik meemaak dat Michelin bandne van ouderdom vervangen moeten worden ipv profiel slijtage. Ze zijn van 2005, hebben voor nog 4 en achter nog 6 mm erop, zijn kaarsrecht gesleten maar hebben op alle 4 de wielen droogte scheurtjes..
Ik sta er best van te kijken dat er nog zoveel profiel opzit als jeje bedenkt dat er ook nog 2 keer op Zolder mee gescheurd is.
Kortom, nieuwe remmen achter, 4 nieuwe Michelin exalto’s en in de zomer gaat de achteras en remmerij vervangen worden door een nieuwe gereviseerd exemplaar voorzien van schijfremmen.