plassende remmen :-)
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 29 januari 2010 02:49 PM

was het reservoirtje met remvloeistof leeg…

Vanmorgen bleek de zx geen zin hebben in enige vorm van remmen… ohh
Geen idee wat er aan de hand is, maar een vlugge controle onder de kap maakte duidelijk dat alle remvloeistof ws verhuist. Zonder achterlating van nieuw adres. Onder het reservoir was namelijk alles droog…

Vanmiddag gaat de wagen op de dieplader en mogen ze bij Beers eens gaan zoeken…

Best schrikken hoor zoiets en lang geleden dat mevrouw kuren liet zien….

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 29 januari 2010 03:11 PM
  [ # 1 ]

Wielremcilinders lek?

Emiel

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 januari 2010 05:01 PM
  [ # 2 ]

Tip: Pas de topictitel even aan.

Citroen!

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 29 januari 2010 09:40 PM
  [ # 3 ]

Ja, wwarschijnlijk lekke remcilinder(s), is een niet erg dure ingreep heb het laatst zelf nog gedaan, koste mij inclusief nieuwe rem vloeistof en twee rem cilinders 85 euro.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 januari 2010 01:57 AM
  [ # 4 ]

We zullen het morgen wel horen… Morgenochtend komt de ANWB om op een wagen weghalen.

Ik vraag me af of het de wielremcilinder is. De velgen vertoonden achter ook geen spoor van vloeistof lekkage. Verbazen zou het me echter niet. Die dingen zijn een zwakke plek. De laatse keer dat ze zijn vervangen is geloof ik alweer 7 jaar geleden. Net als de remschoenen achter.. oh nee, die zitten er al 10+ op.  Surprisedops:

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er ergens een leiding naar de jachtvelden is gegaan. Als dat het geval is dan heb ik overigens mazzel. Ik heb alle zx remleidingen nieuw origineel op voorraad liggen Smile Eigelijk de complete remmerij van een zx in dat troen verpakkingsplastic.

Profiel  

Gepost: 30 januari 2010 08:27 AM
  [ # 5 ]

Gompy, ik heb even je titel aangevuld, maakt het iets duidelijk voor de browsers onder ons.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 31 januari 2010 06:45 PM
  [ # 6 ]

ff een update..

Gisteren kwam de ANWb voorrijden. We gingen er eigelijk vanuit dat die een sleper zou bellen.

Maar nee hoor, de bikkel zat in competitie met de collega’s en wilde het zelf gaan fiksen.

Krik eronder, en op een matje schoof hij eronder om te kijken waar het verdween. Het bleek toch een remcilinder te zijn. Trappen op de rem leverde nog een leuke plas op onder het rechter achterwiel.

Hij heeft die aansluiting losgekoppeld en afgedopt. Boel bijgevuld en zoveel mogelijk ontlucht. Op die manier is de zx van Utrecht naar nijkerk gereden met de xm ervoor, just in case…

er komen nieuwe remplaten met cilinders en schoenen op links en rechts.

Ik nog even met de ANWB man staan praten onder het genot van een kop koffie, daar was tie wel blij mee geloof ik, en kwamen tot de conclussie dat de banden ook rondom vervangen zouden moeten worden.

Is de eerste keer dat ik meemaak dat Michelin bandne van ouderdom vervangen moeten worden ipv profiel slijtage. Ze zijn van 2005, hebben voor nog 4 en achter nog 6 mm erop, zijn kaarsrecht gesleten maar hebben op alle 4 de wielen droogte scheurtjes..
Ik sta er best van te kijken dat er nog zoveel profiel opzit als jeje bedenkt dat er ook nog 2 keer op Zolder mee gescheurd is.

Kortom, nieuwe remmen achter, 4 nieuwe Michelin exalto’s en in de zomer gaat de achteras en remmerij vervangen worden door een nieuwe gereviseerd exemplaar voorzien van schijfremmen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook