Laatst de deurkaarten er af gehad, en nu blijft m’n raamslinger niet meer zitten!
Demontage is wel met beleid gedaan, maar blijkbaar is ‘t kunststof toch iets ontzet.
Iemand een handige tip hoe dit op te lossen is?
Groet benno
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
borgveertje vergeten?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een GS heeft geen borgveertje, dat heeft een GS/A wel.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Een vraag in dezelfde categorie: Hoe krijg ik de raamslinger eraf bij een GS uit 1971? Als ik in het werkplaats handboek kijk, hebben ze het inderdaad over dat borgveertje, maar die zie ik niet. En aangezien bovenstaande reactie, is die er ook niet. Dus als iemand het weet, wil ik het graag ook weten.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Rosj schreef:Een vraag in dezelfde categorie: Hoe krijg ik de raamslinger eraf bij een GS uit 1971? Als ik in het werkplaats handboek kijk, hebben ze het inderdaad over dat borgveertje, maar die zie ik niet. En aangezien bovenstaande reactie, is die er ook niet. Dus als iemand het weet, wil ik het graag ook weten.
Demonteren:
GS: Vingers achter de raam hendel en dan goed hard aan trekken.
GSA: deurplaat zo ver mogelijk naar binnen drukken (achter de raam sliger) en het borgveertje verwijderen.
Bij het monteren bij de GS is het soms best hard aandrukken voordat ie blijft zitten.
Rosj schreef:Een vraag in dezelfde categorie: Hoe krijg ik de raamslinger eraf bij een GS uit 1971? Als ik in het werkplaats handboek kijk, hebben ze het inderdaad over dat borgveertje, maar die zie ik niet. En aangezien bovenstaande reactie, is die er ook niet. Dus als iemand het weet, wil ik het graag ook weten.
Ik wil wel iets vertellen over het demonteren, maar misschien ben ik niet de juiste persoon
maar een poetslap of een koord een slag er omheen en goed strak trekken, en dan slinger er af trekken,was een tip die ik had gekregen en die ook werkte.
Zit inderdaad geen borgveertje op, en het gedeelte met de ‘splaines’is iets open gebogen blijkbaar.
Plastieck is niet meer van de soepele soort, zal wel iets met de leeftijd te maken hebben…...
Misschien als ik m verwarm dat ‘t “geheugen” terug komt,maar als er nog andere tips (of slingers) zijn houd ik me aanbevolen.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Druppeltje lijm erin en hopen dat ie er voorlopig niet meer afhoeft?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
motomotie schreef:Rosj schreef:Een vraag in dezelfde categorie: Hoe krijg ik de raamslinger eraf bij een GS uit 1971? Als ik in het werkplaats handboek kijk, hebben ze het inderdaad over dat borgveertje, maar die zie ik niet. En aangezien bovenstaande reactie, is die er ook niet. Dus als iemand het weet, wil ik het graag ook weten.
Ik wil wel iets vertellen over het demonteren, maar misschien ben ik niet de juiste persoon
maar een poetslap of een koord een slag er omheen en goed strak trekken, en dan slinger er af trekken,was een tip die ik had gekregen en die ook werkte.
Zit inderdaad geen borgveertje op, en het gedeelte met de ‘splaines’is iets open gebogen blijkbaar.
Plastieck is niet meer van de soepele soort, zal wel iets met de leeftijd te maken hebben…...Misschien als ik m verwarm dat ‘t “geheugen” terug komt,maar als er nog andere tips (of slingers) zijn houd ik me aanbevolen.
En jij vind het gek dat ie nu niet meer vast klemt
Ik heb nog wel een andere voor je. PB maar even.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik heb de as van draad M4 voorzien. anders bleef de slinger niet zitten. Niet mooi wel effectef. dus een boutje door de slinger in de as.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
citro-power schreef:motomotie schreef:Rosj schreef:Een vraag in dezelfde categorie: Hoe krijg ik de raamslinger eraf bij een GS uit 1971? Als ik in het werkplaats handboek kijk, hebben ze het inderdaad over dat borgveertje, maar die zie ik niet. En aangezien bovenstaande reactie, is die er ook niet. Dus als iemand het weet, wil ik het graag ook weten.
Ik wil wel iets vertellen over het demonteren, maar misschien ben ik niet de juiste persoon
maar een poetslap of een koord een slag er omheen en goed strak trekken, en dan slinger er af trekken,was een tip die ik had gekregen en die ook werkte.
Zit inderdaad geen borgveertje op, en het gedeelte met de ‘splaines’is iets open gebogen blijkbaar.
Plastieck is niet meer van de soepele soort, zal wel iets met de leeftijd te maken hebben…...Misschien als ik m verwarm dat ‘t “geheugen” terug komt,maar als er nog andere tips (of slingers) zijn houd ik me aanbevolen.
En jij vind het gek dat ie nu niet meer vast klemt
Ik heb nog wel een andere voor je. PB maar even.
Pb gestuurd.
Enne, demonteren is wel met beleid gebeurt,maar op ‘t papier ziet het er iets rauwer uit dan het in werkelijkheid is gegaan…
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Tsja als je een slinger verwijdert zoals allemaal beschreven dan vind ik het geen wonder dat je GS-sen aantreft met slechte raamslingers, die er altijd afspringen.
De truc bij de gs is, dat de ring die tussen slinger en het deurpaneel is aangebracht er voor zorgt dat de slinger wordt geborgd. Bekijk de slinger van binnen en je ziet dat de spiebanen aan het begin kleine nokjes hebben. Bekijk vervolgens de de as van het raammechanisme deze heeft op circa een 1 cm een sleuf waar de nokjes van de slinger invallen. Vervolgens valt daar de ring weer overheen en dit voorkomt dat de zaak “uit elkaar gedrukt/trokken” kan worden.
De GSA heeft een slinger met een borgveer. Gs-sen hebben dan nimmer!
teveel citroenen
wim schreef:Tsja als je een slinger verwijdert zoals allemaal beschreven dan vind ik het geen wonder dat je GS-sen aantreft met slechte raamslingers, die er altijd afspringen.
De truc bij de gs is, dat de ring die tussen slinger en het deurpaneel is aangebracht er voor zorgt dat de slinger wordt geborgd. Bekijk de slinger van binnen en je ziet dat de spiebanen aan het begin kleine nokjes hebben. Bekijk vervolgens de de as van het raammechanisme deze heeft op circa een 1 cm een sleuf waar de nokjes van de slinger invallen. Vervolgens valt daar de ring weer overheen en dit voorkomt dat de zaak “uit elkaar gedrukt/trokken” kan worden.
De GSA heeft een slinger met een borgveer. Gs-sen hebben dan nimmer!
De ring gaat inderdaad naar achteren,en de deurkaart word naar voren gedrukt door een veer die dus tegen de spanning naar achteren moet worden gedrukt, dit kan dus ook dmv een (schone) poetslap tussen de slinger en de ring te trekken…
Is altijd goed gegaan, maar sorry da’k nu een raamslinger heb vernield
Ik zal boeten, de klassieker vernietiger die ik ben
“en als het niet past, dan maken we het pas!”