Vanmiddag mijn Prestige Turbo 2 opgehaald bij Citroy.
Eerst stuk op B-wegen gereden, reed prima. Toen op de snelweg, ook prima.
Maar daarna weer op B-wegen, ivm met gladheid reed ik tussen de 30 en de 60
Wat er in het begin niet was, viel met toen direct op. Wanneer ik contstant rijdt, of het nou in de 2e 3e of 4e is, 1500 of 2500 toeren maakt niet uit, hakkelt de motor wat.
Dus gaspedaal constant houden, dan houdt de motor om de 5-10 seconden even een halve seconde ofzo in.
Bij het optrekken lijkt er niets aan de hand te zijn, alleen bij constante snelheid. Ik heb het daarna niet meer op de snelweg uit kunnen proberen.
Iemand enig idee wat dat is?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Even naar de CO waarde kijken. Is die te laag( vaak net na een apk keuring) dan krijg je hier ook last van. Co bijregelen, rijker zetten dus, en het zou flink moeten schelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
is inderdaad net gekeurd, CO was te hoog, luchtmassameter is bijgesteld.
Zelf weer aanpassen op het gevoel? Of moet de meter er aan














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kijk! daar heb je het al. De luchtmassameter is versteld. Dat doet men vaak. Gewoon weer terugzetten. Rijk dus. Kapje los maken, veer oplichten en de schijft verstellen. Let op: wel doen mét een co meter. Ik zou em op 2 tot 3 % zetten. Als ie op 2% lekker rijd is dat ok, anders moet je een keer of wat proberen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman, bedankt!
Even voor mijn begrip. Voor zover ik het begrijp: De LMM meet de hoeveelheid lucht die naar binnen gaat, om aan de hand daarvan te bepalen hoeveel brandstof er ingespoten moet worden. Met het stellen van de LMM beinvloed je dus de hoeveelheid ingespoten brandstof?
Is daarmee de hoogte van de CO waarde recht evenredig met het brandstof verbruik?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt daar, zonder al te diep op de techniek in te gaan, vrijwel juist verwoord hoe het werkt. Echter: het CO zal nu rond de 1 a 1,5% staan getuige jouw klachten. Met een Co van 2 tot 3% krijgt de motor een beetje meer brandstof, maar van een heel erg groot verschil in verbruik zal mijns inziens geen sprake zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Is dat de rode Turbo 2 die bij Citroy verkocht is? In ieder geval Veel
plezier met de wagen.
TRSarno schreef:Is dat
de rode Turbo 2 die bij Citroy verkocht is? I
nee, de grijze prestige






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
met die CO en mijn T2 gaat dat net zo;
CO even knijpen voor de APK. dan naar de buurman waar ze wordt goedgekeurd. dan snel terug, en de CO weer iets omhoog, en weer verder zweven. dat heeft deze auto gewoon nodig zoals je merkt
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je zelf CO meten?
Zit dit regeldingetje in het luchthuis zelf?
ik kan de LMM niet vinden. wie weet waar die zit?
En moet met de klok mee of er tegenin gedraaid worden












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De LMM zit bij het luchthuis. In de hoek bij de rechtkoplamp. Gewoon het stekkertje zoeken.
Hij zit vrij laag door alle Turbo slangen die er zitten.
Het luchthuis is neem ik aan het ’ ding ’ waar met grote letters TURBO op staat
Aan het linker uiteinde daarvan (als je voor de auto staat) zit een blokje van Bosch van 2,5x2,5cm met een stekker er aan.
Ik heb het idee dat dat m is, maar zie geen stel mogelijkheid












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee dat grote ding met Turbo erop is niet het luchthuis!
Dat is volgens mij het inlaatspruitstuk.
Het luchthuis + filter zit achter de rechter koplamp. Een zwarte metalen doos. (zit vrij laag).
Er zitten dus ook grote dikke slangen aan.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nog een foto gevonden ook waar die een klein beetje op staat.
Helemaal links zie je een roestige beugel. Daaronder een zwart kastje met stekker.
Daaronder een zwarte pan, dat is het lucht huis.
Ik geloof dat ik nu via deze foto ook direct gevonden heb waar dat verstel dingetje moet zitten, dat zal wel in het zwart plastic doosje zitten
Het lijkt me sterk dat dat de LMM is, het bakje kan volgens mij niet open.
Ik dacht zelf dat het het zwarte doosje met de gele stip (foto) was, maar goed deze kan ook niet open