Totaal aantal Berichten: 131
- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Geachte medezwevers,
Over een paar weken verblijf ik een klein week in NL—yippee! O.a. ben ik stevig van plan om veel van de onmogelijk-in-amerika onderdelen bij elkaar te scharrelen en terugbrengen - en beide XMen zijn hiermee heel blij dat hun pa de hele wereld over wil reizen om ze te vertroetelen…
Het gaat over een v6 12v automaat uit ‘91, RP 5164, en een v6 24v uit ‘92, RP 5433. Ik zal ze als 12v en 24v verder aanduiden.
Ook mijn excuus mocht iemand dit forum plek niet de juiste, maar eerder in de afdeling “gezocht” dit topic willen vinden. Ja, inderdaad zoek ik onderdelen, maar ik zoek ook de advies en wijsheid van jullie om sommige dingen te kunnen aanwijzen waar ik bepaalde spul kan uberhaupt kopen. So here goes…:
—bougiekabels voor de 24v. Ik kan ze nergens vinden, behalve een eigen merk brand van ebay.uk voor boven €200. Bougicord 4325/Valeo 346162/Lucas DKB 745. Ik heb ze hard nodig!
—koplamp L, of een setje L+R, 2de hands i.g.s.
—hoeklamp L (naast koplamp), 2de hands
—hp pomp voor de 24v (net alle x7 bollen vervangen, en nog steeds een slecht cyclus van 3-4 sec. en een heijgende geluid van de pomp), 2de hands of hopelijk gereviseerd
—set x7 veerbollen (hydra) voor de 12v. Men vertelde dat of G. de Jong of Chyparse goede zijn hiervoor…misschien ook voor de hp pomp? Kan nergens een email adres vinden voor Chyparse.
EDIT: verkeerde kant aangegeven voor de motorsteunen - nu is het wel goed!
—x2 motorsteun inserts R - LINKS kan ik vinden, maar R niet
—olie en v.bak o-rings (weet je, wat je hoort bij elke wissel of zo te vervangen ;>))
—touch up verf (bij de dealer?)(no offense, maar ik probeer de dealers te vermijden, alhoewel als het moet…)
En een heleboel nieuw spul waarvoor ik denk een adres al te weten, en de juiste part nrs. ook, waaronder:
—remschijven en blokken voor voor de 24v
—waterpomp voor de 24v
—bobine voor de 24v
—verdelerkap en rotor
—thermostat 78C
—bougies voor de 12v bijv. NGK BCRP6ET
—bougies voor de 24v bijv. NGK BCRP7ET
en ongetwifeld vergeet ik dit en dat op moment. Dus met name bij de bovenste groep vraag ik graag jullie hulp bij mijn speurtocht. Ik heb al een gereviseerd dynamo kunnen vinden op marktplaats, en kijk daar regelmatig. Uitlaten moet ik hier kopen want het is niet te verschepen. Gelukkig kan ik oliefilters en LHM bestellen uit California, maar daar houd het zo een beetje op.
Bij voorbat veel dank!
—Keith
Hey Keith,
Chyparse is inderdaad een goed adres, maar volgens mij hebben ze geen website en ook geen e-mail adres. Neem aan dat je hun adres al wel hebt gevonden, zo niet:
Chyparse
Rondebeltweg 14, 1329 BA Almere
036 5377272
En de website van Gert de Jong: http://www.citroen-aalsmeer.nl/
Die koplampen je 24V zijn dat type 1 of type 2 koplampen?
Heb helaas geen van de gezochte delen op voorraad. En als je kunt evt. wel dingen bij me laten afleveren. Als je wat hebt gevonden, stuur me dan even een berichtje.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb nog wel een set goede type2 koplampen liggen voor 100 euro, als je tenminste naar type2 lampen zoekt / wil overstappen.
Voor de keerringen in je v-bak zal je echt naar de dealer moeten, kosten iets mee dan 10 euro / stuk.
Rubbers voor motorsteunen kan je bij de Brezan halen, evt. ook bij de dealer.
Ouwe mopperkont
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
die schijven en blokken moet je toch ook in de VS kunnen krijgen ??
Gaat iig een leuke post overgewicht voor je worden ben ik bang.
- XM v6 12v automaat
Matthijs309 schreef:Ik heb nog wel een set goede type2 koplampen liggen voor 100 euro, als je tenminste naar type2 lampen zoekt / wil overstappen.
Voor de keerringen in je v-bak zal je echt naar de dealer moeten, kosten iets mee dan 10 euro / stuk.
Rubbers voor motorsteunen kan je bij de Brezan halen, evt. ook bij de dealer.
Bedankt voor je aanbod. Type2 koplampen zijn beter! Heb ik inmiddels op de 12v ook zitten. Als je mij een pbtje stuurt zal ik mijn emailadres opsturen.
Vorige keer (15 maanden geleden) ben ik wel bij Brezan voor klein spul. Helaas, al gaf ik bouwjaar en model op bij de balie, was de 1/2 van wat ik kocht verkeerd. Misschien als ik dit keer beter voorbereid ben met part nrs. e.d. dat het beter lukt.
Kent iemand de juiste part nr. voor een motorsteun L?
- XM v6 12v automaat
gompy58 schreef:die schijven en blokken moet je toch ook in de VS kunnen krijgen ??
Gaat iig een leuke post overgewicht voor je worden ben ik bang.
..zou je denken, en denk niet dat ik hier niet heb 1st gezocht. Alleen als je kijkt welke autos deze schijven gebruiken zijn het uitsluitend Citroen en Peugeot - en geen van beide waren te kopp in de VS.
- XM v6 12v automaat
XMTurboCT schreef:Hey Keith,
Chyparse is inderdaad een goed adres, maar volgens mij hebben ze geen website en ook geen e-mail adres. Neem aan dat je hun adres al wel hebt gevonden, zo niet:
Chyparse
Rondebeltweg 14, 1329 BA Almere
036 5377272En de website van Gert de Jong: http://www.citroen-aalsmeer.nl/
Die koplampen je 24V zijn dat type 1 of type 2 koplampen?
Heb helaas geen van de gezochte delen op voorraad. En als je kunt evt. wel dingen bij me laten afleveren. Als je wat hebt gevonden, stuur me dan even een berichtje.
Groet, Arjan
Beste Arjan,
Hartelijk dank voor de info en aanbod - misschien dat ik daar op terug komt. Op de 24v zitten type1 koplampen, alleen de vorige eigenaar heeft de linker vervangen met eentje uit de UK…dus verkeerd en logisch wat verblindend voor aankomende verkeer, want je kan ze maar alleen zover afstellen.
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik weet dat de dealer wel eens duurder is dan anderen, zoals de Brezan, maar de kans dat je bij de dealer de verkeerde onderdelen krijgt is wel een stuk kleiner. Neem je chassisnr. mee en ze leveren exact het goede onderdeel.
Zoals gezegd, weliswaar wat duurder (ook niet altijd trouwens), maar als je aan de andere kant van de grote plas zit is het wel heel vervelend om met het verkeerde thuis te komen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
- XM v6 12v automaat
Er komt iets bij voor de 24v. Vorige week ging de snelheidsmeter en km teller gelijk dood. Dacht aan een kabel, maar volgens monteur het betreft een snelheidsensor o.i.d. Hier is een fototje voor de duidelijkheid (zit bovenop de v-bak/differential):
En weet niemand waar je de bougiekabels voor de 24v kan kopen? Ik heb wel G. de Jong aangeschreven, mogelijk dat ik maandag iets terug hoor.
Keith
De bougiekabels voor de 24V zijn moeilijk verkrijgbaar (nog wel in Frankrijk) en kosten een boel.
Kom je ook hier voor Citromobile? Je kunt ze dan laten meenemen uit Frankrijk via een handelaar
voor minder dan de origineel prijs.
Sjaak
Weet je zeker dat het de pomp is die je hoort? Een Serie I maakt nou eenmaal een hoop
hydraulische geluiden maar dat hoeft niet persé aan de pomp te liggen. Heb je een stethoscoop
om goed te luisteren?
- XM v6 12v automaat
Sjaak81 schreef:Keith
De bougiekabels voor de 24V zijn moeilijk verkrijgbaar (nog wel in Frankrijk) en kosten een boel.
Kom je ook hier voor Citromobile? Je kunt ze dan laten meenemen uit Frankrijk via een handelaar
voor minder dan de origineel prijs.Sjaak
Inderdaad moeilijk! Helaas, denk niet dat ik zo gauw weer in Europa zit, vandaar dat ik probeer nu alles te vinden.
- Keith
Hier kun je kijken voor remschijven en blokken en bobine etcetera:
http://www.oscaro.com/catalog.asp?ID_OSC_TYPES=11129&ID_OSC_LEVELS=835&resolution=1263
Ze versturen echter alleen binnen Frankrijk en België, maar je kunt zien wat nog leverbaar is
en alternatieve merken opzoeken.
keith ik heb je pb gestuurd
groetjes elwin
xm 21td bleu balmoral 11_1998 rijd perfect
en ik ben in derry de rnige met een xm
- XM v6 12v automaat
Sjaak81 schreef:Weet je zeker dat het de pomp is die je hoort? Een Serie I maakt nou eenmaal een hoop
hydraulische geluiden maar dat hoeft niet persé aan de pomp te liggen. Heb je een stethoscoop
om goed te luisteren?
Vrijwel zeker ;>) in feite het is makkelijk te horen als je de motorkap open heb, want dan ervaar je ook beter (al was het niet nodig) de zeer korte cyclustijd van ca 4 seconden. ik had gehoopt dat het aan lege veerbollen liggen, maar net 7 v.d. 8 vervangen en geen verschil.