11 van de 26
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Wimb’s XM: het einde.
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 januari 2010 08:21 PM
  [ # 151 ]
wimb schreef:

Maar voor dat bedrag heb ik wel een auto waarvan ik tegen die tijd van ELK onderdeel de staat van onderhoud weet Razz

Wat ik me afvraag is waarom het laadlampje niet ging branden als de dynamo niet laadt. Het lampje zelf is namelijk niet stuk huh

Wim, ik heb ook eens de dynamo stuk gehad en dat was ook nauwelijks zichtbaar op het lampje. Alleen als je HEEL goed keek in een donkere omgeving met uitgeschakelde dashverlichting werd dat wat beter duidelijk. Ik denk dat eea afhankelijk is van hoe stuk de dynamo is…
Als je dynamo goed is moet er ongeveer 14 V gemeten worden over de accupolen als ik me goed herinner.

Standaard revisie / ruil artikel als ik het goed heb, maar ook die prijzen kunnen aardig oplopen heb ik vorige week gemerkt met eenzelfde probleem met mijn startmotor. Ik heb toen hier maar een nieuwe imitatie gekocht..

http://www.startmotorgigant.nl/

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 26 januari 2010 08:40 PM
  [ # 152 ]

Hé, nog een Wim cheese
Bedankt voor de tip. Ik ga het zeker proberen, maar wel als het buiten beter te doen is.
Jouw opmerking over koolborstels heeft me wel aan het denken gezet:
Ik heb 2 keer een behoorlijke plens LHM gemorst over de dynamo; die zit namelijk bijna recht onder de pomp. Het zou zomaar kunnen dat de koolborstels daar niet goed tegen kunnen.  huh

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 januari 2010 01:00 AM
  [ # 153 ]

Soms is de spanningsregelaar met daar aan vast de koolborstels te demonteren zonder de dynamo uit te bouwen. Ik zou als ik jou was eens goed kijken of dat bij jou misschien ook het geval is.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 27 januari 2010 08:49 PM
  [ # 154 ]

Thanks Lucas.
Ik heb nu een aardig checklijstje. Als het weer morgen net zo wordt als vandaag, dan ga ‘ns kijken. Niet ideaal, maar net warm genoeg om een en ander te controleren.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 28 januari 2010 09:17 PM
  [ # 155 ]

Vandaag was het (relatief gezien) heerlijk sleutelweer. Eerst D+ naar massa kortgesloten => acculampje brandt. Dus zit het probleem in de dynamo.
Helaas Lucas, ik heb een Mitsubishi. Dat kon ik pas lezen toen ik ‘m er uit had Sad
Wat een rotklus Evil or Very Mad Of de HD-pomp moet weg, of twee slangen. Om een paar praktische redenen zou ik persoonlijk de HD-pomp onder de dynamo geplaatst hebben. Ik heb overigens besloten ‘m te laten reviseren. Dan heb ik nieuwe lagers, koolborstels en spanningsregelaar.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 30 januari 2010 12:09 AM
  [ # 156 ]

Vandaag de dynamo laten reviseren voor €135,-, ingebouwd, nieuwe multiriem en de dame snort weer Smile
Alleen zag ik dat de hd-leiding naar de rechter veerpoot lekt op de overgang van leiding naar slang.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 31 januari 2010 10:48 AM
  [ # 157 ]

Gisteren wezen informeren naar die leiding: Een nieuwe kost €245,-  gulp  Het is één leiding die van de Hydractiefbol naar de veerpoot loopt. Verder staat er 3 uur montage voor.
Dat wordt dus doe-het-zelven. Als eerste op zoek naar een tweedehands exemplaar. Wie o wie heeft er een?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 31 januari 2010 03:53 PM
  [ # 158 ]

ik:)

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 31 januari 2010 07:41 PM
  [ # 159 ]

Picasa had vanmiddag ruzie met me, dus kan ik nu pas de plaatjes van de leiding posten:

Feitelijk valt er weinig te fotograferen, maar er zit daar ook weinig leiding. Dus ik hoop dat het duidelijk is Wink
Ik heb ook al begrepen dat als het drupt rijden al no-go is confused

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 31 januari 2010 09:05 PM
  [ # 160 ]

Ah okee, gewoon vanaf de poot naar waar die ook eindigd SmileZie je gevraagd topic

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 11 februari 2010 09:03 AM
  [ # 161 ]

Zomaar een vraag tussendoor:
Ik krijg sinds kort de melding “water in brandstoffilter” als ik de motor uitzet. Dacht dat dat alleen gedetecteerd werd bij een Diesel, maar soit. Vind het wel een reden om het brandstoffilter te vervangen. Dus ben ik gisteravond aan het zoeken geweest, maar niets kunnen vinden.  huh Dat filter zit toch aan de voorkant van de rechter achterwielkast? Ik heb het kunststof steenbeschermkap een stuk losgehaald, maar toen zag ik ook niks.
Iemand enig idee waar dat filter zit bij een TCT (voor het geval dat weer anders is dan b.v. een V6)?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 februari 2010 09:39 AM
  [ # 162 ]

Benzinefilter zit voor het rechter achter wiel bij het sub frame, je komt er maar moeilijk bij, laten we zeggen als je achter de XM staat zo’n 50cm rechts van de hydractivebol iets naar boven weg gemonteerd.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 11 februari 2010 08:23 PM
  [ # 163 ]

Kijk morgen bij vanderLaan even naar mijn XM, wimb. Daar zijn ze er dan net mee bezig om het brandstof-filter te vervangen very good

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 11 februari 2010 11:26 PM
  [ # 164 ]

Te laat Sad Ik was vandaag bij Van der Laan.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 februari 2010 11:29 AM
  [ # 165 ]

Ik heb dat filter destijds vervangen en hoewel het een simpel klusje is ben je idd wel behoorlijk aan het grabbelen.Je bent eigelijk helemaal op de tast aan het werk. Of je het zonder brug voor elkaar krijgt vraag ik me af. Maar het is momenteel toch niet echt onder de auto lig weer.

Profiel  
 
 
11 van de 26
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook