1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Gti Turbo 2 houdt in met horten en stoten
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 29 januari 2010 10:28 PM

Vanmiddag mijn Prestige Turbo 2 opgehaald bij Citroy.

Eerst stuk op B-wegen gereden, reed prima. Toen op de snelweg, ook prima.
Maar daarna weer op B-wegen, ivm met gladheid reed ik tussen de 30 en de 60
Wat er in het begin niet was, viel met toen direct op. Wanneer ik contstant rijdt, of het nou in de 2e 3e of 4e is, 1500 of 2500 toeren maakt niet uit, hakkelt de motor wat.
Dus gaspedaal constant houden, dan houdt de motor om de 5-10 seconden even een halve seconde ofzo in.
Bij het optrekken lijkt er niets aan de hand te zijn, alleen bij constante snelheid. Ik heb het daarna niet meer op de snelweg uit kunnen proberen.
Iemand enig idee wat dat is?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2010 10:31 PM
  [ # 1 ]

Even naar de CO waarde kijken. Is die te laag( vaak net na een apk keuring) dan krijg je hier ook last van. Co bijregelen, rijker zetten dus, en het zou flink moeten schelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 29 januari 2010 10:33 PM
  [ # 2 ]

is inderdaad net gekeurd, CO was te hoog, luchtmassameter is bijgesteld.
Zelf weer aanpassen op het gevoel?  Of moet de meter er aan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2010 10:35 PM
  [ # 3 ]

kijk! daar heb je het al. De luchtmassameter is versteld. Dat doet men vaak. Gewoon weer terugzetten. Rijk dus. Kapje los maken, veer oplichten en de schijft verstellen. Let op: wel doen mét een co meter. Ik zou em op 2 tot 3 % zetten. Als ie op 2% lekker rijd is dat ok, anders moet je een keer of wat proberen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 29 januari 2010 10:46 PM
  [ # 4 ]

Waterman, bedankt!

Even voor mijn begrip. Voor zover ik het begrijp: De LMM meet de hoeveelheid lucht die naar binnen gaat, om aan de hand daarvan te bepalen hoeveel brandstof er ingespoten moet worden. Met het stellen van de LMM beinvloed je dus de hoeveelheid ingespoten brandstof?
Is daarmee de hoogte van de CO waarde recht evenredig met het brandstof verbruik?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2010 11:06 PM
  [ # 5 ]

Je hebt daar, zonder al te diep op de techniek in te gaan, vrijwel juist verwoord hoe het werkt. Echter: het CO zal nu rond de 1 a 1,5% staan getuige jouw klachten. Met een Co van 2 tot 3% krijgt de motor een beetje meer brandstof, maar van een heel erg groot verschil in verbruik zal mijns inziens geen sprake zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 29 januari 2010 11:27 PM
  [ # 6 ]

Is dat sleepy de rode Turbo 2 die bij Citroy verkocht is? In ieder geval Veel gooi plezier met de wagen.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 29 januari 2010 11:53 PM
  [ # 7 ]
TRSarno schreef:

Is dat sleepy de rode Turbo 2 die bij Citroy verkocht is? I

nee, de grijze prestige

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 januari 2010 11:50 AM
  [ # 8 ]

met die CO en mijn T2 gaat dat net zo;
CO even knijpen voor de APK. dan naar de buurman waar ze wordt goedgekeurd. dan snel terug, en de CO weer iets omhoog, en weer verder zweven. dat heeft deze auto gewoon nodig zoals je merkt Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 januari 2010 12:15 PM
  [ # 9 ]

Kan je zelf CO meten?

Zit dit regeldingetje in het luchthuis zelf?

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 30 januari 2010 12:36 PM
  [ # 10 ]

ik kan de LMM niet vinden.  wie weet waar die zit?
En moet met de klok mee of er tegenin gedraaid worden

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 januari 2010 12:39 PM
  [ # 11 ]

De LMM zit bij het luchthuis. In de hoek bij de rechtkoplamp. Gewoon het stekkertje zoeken.
Hij zit vrij laag door alle Turbo slangen die er zitten.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 30 januari 2010 12:48 PM
  [ # 12 ]

Het luchthuis is neem ik aan het ’ ding ’  waar met grote letters TURBO op staat
Aan het linker uiteinde daarvan (als je voor de auto staat) zit een blokje van Bosch van 2,5x2,5cm met een stekker er aan.

Ik heb het idee dat dat m is, maar zie geen stel mogelijkheid

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 januari 2010 12:53 PM
  [ # 13 ]

Nee dat grote ding met Turbo erop is niet het luchthuis! Wink
Dat is volgens mij het inlaatspruitstuk.

Het luchthuis + filter zit achter de rechter koplamp. Een zwarte metalen doos. (zit vrij laag).
Er zitten dus ook grote dikke slangen aan.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 januari 2010 12:56 PM
  [ # 14 ]

Nog een foto gevonden ook waar die een klein beetje op staat.

Helemaal links zie je een roestige beugel. Daaronder een zwart kastje met stekker.
Daaronder een zwarte pan, dat is het lucht huis.

Ik geloof dat ik nu via deze foto ook direct gevonden heb waar dat verstel dingetje moet zitten, dat zal wel in het zwart plastic doosje zitten Wink

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 30 januari 2010 01:15 PM
  [ # 15 ]

Het lijkt me sterk dat dat de LMM is,  het bakje kan volgens mij niet open.

Ik dacht zelf dat het het zwarte doosje met de gele stip (foto)  was, maar goed deze kan ook niet open

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook