2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Valse start met de TJ-GZ-64: De tweede ronde (volgende opknapbeurt)
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 24 januari 2010 01:55 AM
  [ # 16 ]

Ben ik bijna blij dat ik hem niet kon kopen…. Maar de dieselpomp zit zeker niet op de multiriem! Wel op de distributieriem vanwege de timing. Minder dat de pomp slecht is, daar had de vorige eigenaar het ook met mij niet over. Hij was die ochtend al wel even weggeweest, heel toevallig…. Maar het dieselfilter kan ook nog lekken, ik zou dat eerst uitsluiten. En waarschijnlijk de veer plus spanner van de multiriem. De veer alleen lost het niet op! Lekker klusje trouwens…
En de koelvloeistof lekkage? Hoe staat het daar mee?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 24 januari 2010 03:00 AM
  [ # 17 ]

Aha , op de distributieriem leek me ook waarschijnlijker , `t is tenslotte de inspuitpomp waar we `t over hebben en die moet op tijd staan .
Dacht eerst dat het over een algemene dieselpomp ging, die er voor zorgt dat de diesel vanuit de tank richting motor stroomt .
Diesel is duidelijk niet mijn “ding” .
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 24 januari 2010 03:15 AM
  [ # 18 ]

Er zit maar een dieselpomp in de deze auto. Al bestaat die dan weer wel uit een laag en hogedruk gedeelte. Maar daar zie en merk je van buiten niets aan.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 24 januari 2010 11:21 AM
  [ # 19 ]

Ik had me vertiept met mn multiriem Razz
Tijdje terug had ik ook lucht door mn imitatie-diesel-filter. Maar gezien de leeftijd zou ik niet mn kop in t zand steken en hopen dat het een makkelijke klus is.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 24 januari 2010 04:55 PM
  [ # 20 ]

Diagnose problematische dieselpomp is nog niet gesteld. Vanuit mijn luie stoel kan ik hierover wel gaan speculeren, maar dat heeft weinig zin. Laat me vooralsnog niet gek maken cheese

Eerste klus is nu vervangen van multi-riem (incl. spanrol en veer zo vermoed ik) en de veerbollen achter. Mogelijk dat hierna het slechte lopen bij kou is verholpen. Gaan dan ook verder kijken naar de diverse lekkages. Heb zeer veel vertrouwen in mijn sleuteladresje.

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 24 januari 2010 05:28 PM
  [ # 21 ]

Wat heeft de multiriem met de koudloop te maken dan ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 24 januari 2010 06:01 PM
  [ # 22 ]

Die boel staat vaak als een wilde te klapperen als het koud is. De mijne heeft het lichtjes de eerste 20 seconden. Toch is alles in orde.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 24 januari 2010 09:45 PM
  [ # 23 ]

Dan heb je ook je veer en/of demper naar de klote of domweg niet goed op spanning. Dat had k ook, kijk er maar eens goed naar voordat je nummer zoveel hebt die zn multiriem met zn d-riem gaat paren.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 24 januari 2010 10:49 PM
  [ # 24 ]

Aangezien mijn auto nu op 3 plekken schade heeft, de automaat zo goed als overleden is en de dieselpomp lek is laat ik het maar even gaan….

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 30 januari 2010 10:12 PM
  [ # 25 ]

Vanmiddag de XM weer opgehaald. De afgelopen week is er driftig aan gesleuteld:
- Achterste veerbollen zijn vervangen
- Multiriem + spanrol/veer vervangen
- Lekkage koelsysteem opgelost (verdwenen klem vervangen)
- Kachelprobleem opgelost (thermostaat bleek verdwenen te zijn)
- Diesellekage opgelost (scheur in filterhuis, deze is vervangen). Ligt dus gelukkig niet aan de dieselpomp!

Tijdens de werkzaamheden is de kabel voor de ontgrendeling van de motorkap afgebroken. Deze is in bestelling en moet komende week binnenkomen.

Volgende klussen staan nu nog op het programma:
- LHM lekkage oplossen
- Climate control een service beurtje geven
- Lekzakken vervangen
- Snelheidsmeter valt af en toe op nul
- Deur LA blijft niet open staan

Komende week gaan we weer zweven gooi !

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 30 januari 2010 10:16 PM
  [ # 26 ]

nou dat valt vooralsnog mee!

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 31 januari 2010 01:24 AM
  [ # 27 ]

Lekzakken? Stiekem en DS gekocht??

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 31 januari 2010 12:50 PM
  [ # 28 ]

Een DS heb ik al 10 jaar Smile

Op een mooie rustige zondag zoals deze leer ik graag nieuwe dingen: hoe noem je dan bij een XM de op lekzakken lijkende rubber hoezen die bij de achterwielen zitten?

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 31 januari 2010 02:21 PM
  [ # 29 ]

Ja, dat is een goede. Veercilinderlekhoezen? Let wel goed op bij het monyetern dat ze goed zitten, anders gaat de boel lekken. Er zitten twee slangetjes aan, een is olie retour, door de andere kan hij lucht happen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 31 januari 2010 03:13 PM
  [ # 30 ]

Ik zeg ook altijd lekzakken .
Klinkt wel wat ouwelullerig (letterlijk) , maar heb het van de dealer , dus zal wel goed zijn.

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook