Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
wimb schreef:Maar voor dat bedrag heb ik wel een auto waarvan ik tegen die tijd van ELK onderdeel de staat van onderhoud weet
Wat ik me afvraag is waarom het laadlampje niet ging branden als de dynamo niet laadt. Het lampje zelf is namelijk niet stuk
Wim, ik heb ook eens de dynamo stuk gehad en dat was ook nauwelijks zichtbaar op het lampje. Alleen als je HEEL goed keek in een donkere omgeving met uitgeschakelde dashverlichting werd dat wat beter duidelijk. Ik denk dat eea afhankelijk is van hoe stuk de dynamo is…
Als je dynamo goed is moet er ongeveer 14 V gemeten worden over de accupolen als ik me goed herinner.
Standaard revisie / ruil artikel als ik het goed heb, maar ook die prijzen kunnen aardig oplopen heb ik vorige week gemerkt met eenzelfde probleem met mijn startmotor. Ik heb toen hier maar een nieuwe imitatie gekocht..
Hé, nog een Wim
Bedankt voor de tip. Ik ga het zeker proberen, maar wel als het buiten beter te doen is.
Jouw opmerking over koolborstels heeft me wel aan het denken gezet:
Ik heb 2 keer een behoorlijke plens LHM gemorst over de dynamo; die zit namelijk bijna recht onder de pomp. Het zou zomaar kunnen dat de koolborstels daar niet goed tegen kunnen.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 6310
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Soms is de spanningsregelaar met daar aan vast de koolborstels te demonteren zonder de dynamo uit te bouwen. Ik zou als ik jou was eens goed kijken of dat bij jou misschien ook het geval is.
Thanks Lucas.
Ik heb nu een aardig checklijstje. Als het weer morgen net zo wordt als vandaag, dan ga ‘ns kijken. Niet ideaal, maar net warm genoeg om een en ander te controleren.
Wim,
Disciplus Simplex
Vandaag was het (relatief gezien) heerlijk sleutelweer. Eerst D+ naar massa kortgesloten => acculampje brandt. Dus zit het probleem in de dynamo.
Helaas Lucas, ik heb een Mitsubishi. Dat kon ik pas lezen toen ik ‘m er uit had
Wat een rotklus Of de HD-pomp moet weg, of twee slangen. Om een paar praktische redenen zou ik persoonlijk de HD-pomp onder de dynamo geplaatst hebben. Ik heb overigens besloten ‘m te laten reviseren. Dan heb ik nieuwe lagers, koolborstels en spanningsregelaar.
Wim,
Disciplus Simplex
Vandaag de dynamo laten reviseren voor €135,-, ingebouwd, nieuwe multiriem en de dame snort weer
Alleen zag ik dat de hd-leiding naar de rechter veerpoot lekt op de overgang van leiding naar slang.
Wim,
Disciplus Simplex
Gisteren wezen informeren naar die leiding: Een nieuwe kost €245,- Het is één leiding die van de Hydractiefbol naar de veerpoot loopt. Verder staat er 3 uur montage voor.
Dat wordt dus doe-het-zelven. Als eerste op zoek naar een tweedehands exemplaar. Wie o wie heeft er een?
Wim,
Disciplus Simplex
ik:)
Ouwe mopperkont
Picasa had vanmiddag ruzie met me, dus kan ik nu pas de plaatjes van de leiding posten:
Feitelijk valt er weinig te fotograferen, maar er zit daar ook weinig leiding. Dus ik hoop dat het duidelijk is
Ik heb ook al begrepen dat als het drupt rijden al no-go is
Wim,
Disciplus Simplex
Ah okee, gewoon vanaf de poot naar waar die ook eindigd Zie je gevraagd topic
Ouwe mopperkont
Zomaar een vraag tussendoor:
Ik krijg sinds kort de melding “water in brandstoffilter” als ik de motor uitzet. Dacht dat dat alleen gedetecteerd werd bij een Diesel, maar soit. Vind het wel een reden om het brandstoffilter te vervangen. Dus ben ik gisteravond aan het zoeken geweest, maar niets kunnen vinden. Dat filter zit toch aan de voorkant van de rechter achterwielkast? Ik heb het kunststof steenbeschermkap een stuk losgehaald, maar toen zag ik ook niks.
Iemand enig idee waar dat filter zit bij een TCT (voor het geval dat weer anders is dan b.v. een V6)?
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Benzinefilter zit voor het rechter achter wiel bij het sub frame, je komt er maar moeilijk bij, laten we zeggen als je achter de XM staat zo’n 50cm rechts van de hydractivebol iets naar boven weg gemonteerd.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Kijk morgen bij vanderLaan even naar mijn XM, wimb. Daar zijn ze er dan net mee bezig om het brandstof-filter te vervangen
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Te laat Ik was vandaag bij Van der Laan.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik heb dat filter destijds vervangen en hoewel het een simpel klusje is ben je idd wel behoorlijk aan het grabbelen.Je bent eigelijk helemaal op de tast aan het werk. Of je het zonder brug voor elkaar krijgt vraag ik me af. Maar het is momenteel toch niet echt onder de auto lig weer.