





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
800-850 tpm ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zit op 1100 a 1200 volgens mij. Soms 1000 ligt een beetje aan de temp van de motor.
Ik heb ‘m toen de dame warm was op 1000-1100 gezet. Als ze koud is zit ze rond 750 toeren.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan werkt jouw luchtschuif niet goed, want warm en koud hoort ie met het zelfde toerental te lopen. Warm is 800 toeren perfect. Meer dan 900 is te snel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij mij loopt die kouder ook lager dan bij een warme motor.
Waar zit de luchtschuif?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
achter op het blok. Het ding zorgt voor een lucht-omloop. Als de motor koud is staat de klep open. Dan krijgt hij via de omloop meer lucht, waardoor het stationair toerental geregeld word. Als de motor warm wordt gaat de klep langzaam dicht, waardoor het toerental zakt tot de waarde die je met de schroef hebt ingesteld. Tussen warm en koud mag eigenlijk maar een verschil van max 100-150 toeren zitten. Als de klep écht goed werkt zal de motor koud iets sneller draaien dan warm.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jep, ik weet dat ie stuk is. Ik begreep dat een nieuwe vrij prijzig is en ze niet heel lang leven en vond het dus ook de moeite niet echt om het ding te vervangen.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ronde ding met slangetjes achter de injectierails op de foto?
Dat zou bij mij misschien ook verklaren waarom die dan bij het opwarmen slecht gaat lopen stationair.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dit is em…
en zo werkt ie:
en zo kun je zien waar in het circuit hij zit:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks!
Ik heb de boel opgeslagen, ik ga eens onder de kap kijken als het eens uitkomt.
@Laurensvzb
Over wat voor prijs praten we dan?
Ik wist het niet precies maar in m’n hoofd zat iets van €.250,—. Ik heb even op CX basis gekeken en daar kost ie dus €. 108,16, valt op zich nog mee.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, dat is als nog aardig wat geld..














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kom op mannen, 110 euro! Waar hebben we het over! 1x voltanken is duurder!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en ze mag best netjes regelmatig lopen…......
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat komt ook wel goed hoor, alleen ik heb er nu in 1.5 jaar nog weinig hinder van gehad dat het stationair wat hoog is.