3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Valse start met de TJ-GZ-64: De tweede ronde (volgende opknapbeurt)
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 januari 2010 03:15 PM
  [ # 31 ]

Ik ken eigenlijk niemand die het anders noemt dan lekzakken… en het zijn ook lekzakken: ze vangen het overtollige “lek” lhm op en voeren dat retour naar het voorraadvat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 januari 2010 03:45 PM
  [ # 32 ]

Je zou met die pomp naar een dieselpomprevisiebedrijf kunnen. Valt soms erg mee. Goede ervaringen met:

DAB
Nieuwe Havenweg 22
1216 BT, Hilversum

T: 035-6214409
F: 035-6213199
E: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Bel ze even voor advies.

Het kan ook nog veel erger. Enkele jaren geleden reden er Opel Astra’s en Mercedes Sprinters waarvan de brandstofpompen het plotseling opgaven, dikwijls nog binnen de 200.000 km. Nieuw meer dan 2 mille, revisie niet mogelijk, op de sloop nauwelijks te vinden.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 31 januari 2010 03:51 PM
  [ # 33 ]

Zo te lezen was de pomp het probleem dus niet Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 31 januari 2010 04:24 PM
  [ # 34 ]

Ik heb even op service.citroen gekeken: stofkap. Heel simpel en nietszeggend…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 31 januari 2010 04:27 PM
  [ # 35 ]

terwijl het wel iets meer doet van stof-kappen Razz van Hbase verwacht je nog zo’n omschrijving maar van scc?
Ik hou het ook op lekzak, alhoewel t niet echt meer een zak is natuurlijk, snapt wel iedereen wat je bedoeld

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 17 maart 2010 08:02 PM
  [ # 36 ]

Zo, nu we 5000 kilometer verder zijn even en de dame 2 maanden in mijn bezit is weer even tijd voor een kleine update. Na de eerste grote opknapronde zijn er in een tweetal sessies wat andere zaken van de XM aangepakt:
- startmotor vervangen (hiermee zijn de startproblemen nu opgelost)
- Kabel motorkapontgrendeling vervangen (was geknapt, is knap lastig als de startmotor problemen geeft smirk
- Kilometerteller / snelheidsmeter gerepareerd

Ik nader nu de 400.000 km. Dan een grote beurt in de planning en het aanpakken van de stuurhuislekkage.

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 maart 2010 08:58 PM
  [ # 37 ]

Stuurhuis zou je eens LeakLock kunnen proberen in de LHM. Schijnt voor de Diravi rijders ook wel goed te werken Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 17 maart 2010 09:51 PM
  [ # 38 ]

Hoi Matthijs,

We gaan de boel “deftig” oplossen: het stuurhuis (ronsel) wordt gereviseerd. Ik heb begrepen dat hier speciale setjes voor te krijgen zijn.

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 maart 2010 10:31 PM
  [ # 39 ]

Leuk klusje: stuurhuis eruit en weer erin. Het past nét, maar dan ook maar nét, door de rechterwielkast.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 maart 2010 11:25 PM
  [ # 40 ]

Ghe Brian, dat waren een paar gezellige dagen onder jouw XM haha Razz

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 maart 2010 01:36 AM
  [ # 41 ]

in welke mate zouden ze daar nu eigenlijk rekening mee houden bij het ontwerpen ?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 maart 2010 08:53 AM
  [ # 42 ]

Niet.
Ze gaan er van uit dat dit soort delen net zo lang meegaat als de auto. Dat wij zo lijp zijn om door te blijven rijden met een auto die volgens de ontwerpers allang verschrot had moeten worden….

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook