2 van de 2
 < Vorige 1 2

Winter & Hydrauliek
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 30 januari 2010 09:12 PM
  [ # 16 ]

Of je op en neer ging voor of na de proefrit is wordt me niet duidelijk uit je post.
Mijn ervaring met een brakke pomp is dat als de auto warm is, dus na een proefrit de buitentemperatuur niet meer uit maakt, dan gaat de XM gewoon weer op en neer als bij normale buitentemperatuur. Het probleem is alleen bij koude auto (en koude LHM).
Bij een goede pomp maakt het ook wel iets uit, maar toch niet zodanig dat het opvalt.

Als het langzaam omhoog gaan ook was na een proefrit is er meer aan de hand. (Hoeft niet ernstig te zijn)

Hoeveel km heeft die XM gelopen?

Een vervangende, gebruikte pomp kost je ongeveer €100. Vervangen is niet zo heel lastig.

Over welk dashboard mooier is verschillen de meningen, maar het Type 1 dashboard is strakker, meer rechte lijnen, uitgesprokener dan een Type 2 dash. Type 1 heeft een 1-spakig stuurwiel, Type 2 een 4-spakig. modeljaren ‘93 en ‘94 zijn v.w.b. Type 1, maar hebben een (enorm lelijk) overgangsstuur.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Laurens66
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 31 januari 2010 11:26 AM
  [ # 17 ]

Hallo

Ik heb dat op- en neer laten gaan getest na een paar km rijden, eigenlijk nog koud dus.
De normal en sport stand werkte. Hoewel ik de automatische reaktie van de hydroactive, gezien het natte wegdek en drukte,niet heb kunnen controleren. De auto heeft 234K gelopen, voor 900 Euries. De auto ziet er verder wel goed uit voor dat geld en de CT motor loopt goed.
De verkoper vertelde me dat zulke auto’s ook voor de export gaan.
Vraag me alleen af waarom een handelaar niet kiest voor sloopregeling toen de auto werd ingeruild. (zonde hoor, daar niet van) Dan beurt ie ook z’n geld (na een paar maanden) en verder geen gedoe met arspirant kopers.

Ben er van plan om er volgende week nog één te bekijken.

Groet Laurens

Profiel  

JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3440

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 januari 2010 02:40 PM
  [ # 18 ]

`Je zult het niet geloven, maar voor een XM geldt geen sloopregeling.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 31 januari 2010 03:19 PM
  [ # 19 ]
Brian schreef:

........ modeljaren ‘93 en ‘94 zijn v.w.b. Type 1, maar hebben een (enorm lelijk) overgangsstuur.

Even offtopic mieren…..n, maar de overgangsmodellen hadden ook type 2 koplampen en Hydraktief 2. Misschien vergeet ik nog wel meer kleinigheidjes (?)

En ook mijn Xm doet na lange tijd stilstaan er wat langer over om uit zijn veren te komen, helemaal als ik het op stationair laat gebeuren, en ook de mijne wil soms lekker hissen en sissen op stationair toerental. Heel vaak is dit veroorzaakt door een ietwat inwendig lekkend stuurcylinder-gebeuren heb ik me laten vertellen. Geef maar een rukje aan je stuur en het is over…..

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 31 januari 2010 03:24 PM
  [ # 20 ]
JanSr schreef:

`Je zult het niet geloven, maar voor een XM geldt geen sloopregeling.

?
Da’s nieuw voor mij, want als ik de mijne invoer:

Resultaat
Uw auto met kenteken YP-36-** komt in aanmerking voor een slooppremie van € 1000, mits uw auto op het moment dat de transactie plaatsvindt:

Profiel  

JanSr
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3440

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 januari 2010 03:35 PM
  [ # 21 ]

Ik had iets precieser moeten zijn. Mijn 14 jaar oude XM V6 (1996) niet. Als hij 15 jaar oud geweest was wel.

Maar dan nog: die euro’s krijg je alleen bij aanschaf van een nieuwere auto (vanaf 2001, bepaalde types). Of die regeling ook werkt bij een transactie met een particulier kan ik niet vinden.

Mocht het alleen via de autohandel kunnen dan heb je er praktisch niets aan omdat je de premie meer dan kwijt bent aan de marge van de handelaar. Typisch een regeling voor oude trutten die bij de dealer een nieuwe auto kopen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  

kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75

Gepost: 12 februari 2010 07:35 PM
  [ # 22 ]

Laurens 66
Type 2 heeft meer leidingen richting het stuur en remsysteem dan naar de veerbollen. Dus duurt het op druk komen bij type 2 wat langer.

Zweven is leven

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 februari 2010 08:56 PM
  [ # 23 ]

Het langer duren voor het op druk komen heeft te maken met het type pomp. Bij de nieuwere pomp duurt het langer, en die pomp is vanaf type 2 ingevoerd, maar niet alle modellen tegelijk. Er zijn dus zeker type 2’s met de oude pomp die dus gewoon vlot op stijgen, ook met deze kou.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3247

Gepost: 12 februari 2010 09:12 PM
  [ # 24 ]

Klopt helemaal. M’n Xant bleef mooi omhoog. Maar ging er lading in zoals passagiers, zakte ze in en duurde het best lang voor ze weer op rijhoogte was.
M’n XM is een vroege type II die langzaam daalt. Maar veel sneller dan de Xant op rijhoogte is. Het heeft te maken met de wijze waarop de opbrengst van de pomp wordt verdeeld.
‘Inzakkers’ hebben vanaf de pomp één hogedrukleiding en daarachter een opbrengstverdeler voor sturen en veren/remmen. ‘Staanders’ hebben vanaf de pomp 2 circuits: een met een groot debiet voor de stuurbekrachtiging. En een kleine voor de vering en remmen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook