Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Hallo,
hier zie je de motorruimte van mijn 1400 TE
Nou weet ik het meeste allemaal wel wat wat is,
maar waar zijn die 4 pijpjes voor die van spuitstuk komen?
(die mooie bling bling)
En wat doet die cilinder dan?
dat waren me vragen
ik hoor het graag
Daan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Het geweldige pulsair emissiesysteem Om te bouwen tot ALS als je er een turbo op zet
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
- BX Sport MK2
- AX GT chic
MM interesant
Wat doet ie percies?
en mischien leuk om tegelijk een turbo te montere met de Solex carbs?
McDean schreef:MM interesant
Wat doet ie percies?
en mischien leuk om tegelijk een turbo te montere met de Solex carbs?
Die zwarte bobbel is een klepje wat lucht toelaat (pulsair).
Het regelt het aanlengen van uitlaatgassen met lucht. Het versterkt de werking van de ongeregelde katalysator.
Ook de carb is aangepast (met een deceleratievertraging), zodat het systeem een niet-stinkende katalysator heeft. Ik heb ‘m nooit geroken tenminste, al heb ik amper op benzine gereden, maar ongeregelde kat’s roken in die tijd altijd naar rotte eieren en deze dus niet.
Het is een duidelijke “paniekvoorziening” om aan de strenger wordende emissie-eisen tegemoet te komen. Dit type motor is alleen in NL en Duitsland geleverd voor zover ik weet.
Ich bin ein Breaker
Ziet er inderdaad wel bling bling uit
Kun je dit echt gebruiken voor een turbo???
milieu-eisen, emissie, bla bla..onzin allemaal. ik moet geen verbrande gassen opnieuw in me cilinders hebben. ik zou die dingen gewoon dichtknijpen of verwijderen.
ik heb ook mijn carter ontluchting anders gedaan. al die oliedampen en rommel moet ik niet in mijn inlaat traject hebben. gewoon carterfiltertjes en klaar.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Geen APK problemen? Het mengsel wordt wat rijker hierdoor.
nee, ik heb een vuile versie, en kan mijn CO netjes afstellen. nu staat ie rond de 2,5 a 3.
bij APK moet ie terug naar 1,5, maar dat vind ie niet leuk dan
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heheh
ik denk dat ik strax met me solexen ook steeds kan stellen met apk
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik heb dat systeem ook op het blok van mn tri zitten, maar bij mij ging de klep kapot waardoor ie de uitlaatgassen opnieuw het luchtfilter inpompte, en ik me maar afvragen waarom ie zo waardeloos liep toen totdat de slang zo heet geworden was dat het tuitje op het luchtfilter smolt, ineens een stuk beter lopen en een slang onder mn motorkap waar uitlaatgassen uitkwamen, mja, er past precies een kurk in bij mij, en die zit er nu al een jaar in, en mn auto loopt als een zonnetje apk was ook geen punt
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX