de bovenste vind ik het mooist..
die onderste is volgens mij nog een schets van voor de 1ste C5…
toen hadde ze namelijk hele mooie schetse gemaakt ik heb nog ergens een boekje uit frankrijk waar er 1 instaat zal nog eens opzoeke..
maar wat vinde jullie van de bovenste??? :photo
Die bovenste is wel mooi, die onderste is net een platte picasso
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik vind de bovenste helemaal niks!
De onderste mag van mij zo komen…
Geef mij maar en vliegend tapijt…
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
De bovenste foto zwerft al 2-3 jaar rond op het internet. Saai, ouderwets (Xsara/Mondeo-generatie) en zeker niet beter dan de huidige C5.
De onderste is zo mogelijk nog ouderwetser. Platte Picasso… (aanvulling: er staat zelfs juli-1996 bij die schets)
Mee eens Handjes,
Wat wel geinig was aan die onderste stijloefening voor de (oude) C5 is dat er DS-achtige hoge knipperlichten op zaten. Verder is het vooral een 5-deurs Xanae.
Wat er aan die bovenste klopt is dat Citroen speelt met de gedachte om (weer) slechts twee zijruiten te gebruiken. Voor de rest is het gewoon broddelwerk van de prutsschetsers die al die autobladen in dienst hebben. Snufje mondeo, snufje laguna, snufje Xantia (niet eens C4, C5 of C6… )
Ik zie zelf een veel radicalere C5 opvolger wel zitten. De reacties op de SportLounge (maar ook bijv F0rd’s concept: Iosis http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3946) geven reden om die richting op te gaan. Voor de praktische ingestelde middenklasse klanten is er al de Picasso opvolger. Daarnaast zou het mij ook niet verbazen als de C5 opvolger weer een 4 deurs zou worden net als de GS,DS,CX of C6.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
plak er peugeot op en je zal denken dat het de nieuwe 407 zal worden
achterkant is wel gaaf
citroenc2 schreef:plak er peugeot op en je zal denken dat het de nieuwe 407 zal worden
vind ik ook, en er zitten ook wat BMW achtige trekken in. ik hoop dat dit um niet wordt
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Komt uit l’Auto-Journal van vorige week, en is een photoshop waarbij elementen van de C4, C6, C-Airlounge, C-Sportlounge en Peugeot 407 gebruikt werden. Op pagina 20 schrijft men dat de nieuwe C5 een holle achterruit zou hebben zoals de C6, maar op pagina 22 ziet men gewoon een oerklassieke achterruit. Een waardeloos artikel, pure sensatiejournalistiek, waarbij l’Auto-Journal - normaal een behoorlijk autoblad - zich verlaagt tot het niveau van Action Auto Moto.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
om nou te zeggen dat het slechte (auto)journalistiek is dat gaat wat ver, ze moeten gewoon tijdschriften verkopen, dus maken ze zelf nieuws. Dat was ten tijde van de DS ook al zo, maar d’r zit wel wat in de opmerking dat opnieuw alle prototypen van de laatste tijd gesjopt zijn op een 407.
Al doen sommige sjops ook wel wat denken aan de C4. Dat van die achterruit verbaasde mij ook al.
De strekking van de kop doet vermoeden dat men de C5 wat agressiever in de markt zou gaan zetten, het lijkt mij dan logisch om
ofwel de Passat aan te vallen (die moet het vooral van z’n interieur, grille en lampen hebben)
danwel de BMW3 (die moet het vooral van z’n vermeende sportiviteit/rijeigenschappen hebben)
maar er wordt verder niks gezegd over het interieur (behalve dat het op de C4 zou gaan lijken lijkt me in dit deel van de markt niet echt een aanbeveling) of het onderstel (behalve dat het HP is.. )
Het geheel heeft wel een Bangle uitstraling (zou dat vanzelf komen als je al je design ideeen in een hoge hoed gooit… ) dus BMW5&1 plus in mindere mate 3. De achterkant is echt half Xantia, half BMW.
Ongetwijfeld kloppen bepaalde globale zaken wel
faux-drie-volumes met vijfde deur
grote “bek” half 407 half sportlounge
geprononceerde gestrekte koplampen
sportievere uitstraling dan de huidige C5, vooral lager dus want de C5 is al lang en breed zat
maar zelfs als het om de motoren gaat blinkt het vooral uit in nietszeggendheid:
1.6, 2.0 en 2.2 HDi (van die 2.2 zijn NB al echte specs bekend zie dit draadje: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164791&postdays=0&postorder=asc&start=15 ) en
“waarschijnlijk iets nieuws als de 1.6 die met BMW is ontwikkeld” tja dat had ik ook wel kunnen verzinnen…de vraag is komt er een echt nieuwe 2.0, een nieuwe V6 en wat voor Hybride komt er (2009 spreken ze over… dan pas : ) Maakt HPi een comeback : stop start : sensodrive :
Tenslotte dat onzinverhaal over de Ro80, het is zeker niet bij ze opgekomen dat de (anonieme) ontwerper van dat ding (hoe geweldig ook), al tien jaar van DS-en droomde voordat hij ook maar een lijn op papier zette?
in de familie
als dit de nieuwe c5 zou zijn dat zou ik zeggen: kom jongens .. terug naar de tekentafel!
Ze moeten toch wel meer in huis hebben gezien de c-airlounge en c-sportlounge!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
En dan nog: Wanneer zou dit moeten uitkomen? De huidige C5 staat amper een jaar in de showroom.
Daffodil31LE schreef:En dan nog: Wanneer zou dit moeten uitkomen? De huidige C5 staat amper een jaar in de showroom.
ik heb ooit is gelezen 2007/2008
Presentatie eind 2007, dat zou dus op de IAA zijn, op vijandelijk gebeid zogezegd… ...dat kan wel kloppen, want de C5 is van oktober 2000 (Parijs) zeven jaar dus.
in de familie