Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Deze keer dan maar geen lastige vragen over onze dame. Ik moet gewoon nog even over het afgelopen weekend komen vandaar..
Ben dit weekend bezig geweest om onze tragisch verongelukte CX 22TRS te slopen…eindelijk was het weer zodanig dat ik het niet langer uit kon stellen en de ongelukkige dame in vele stukken te slijpen.
Gelukkig zijn we zelf nog helemaal heel maar toch, het doet pijn om (afgezien dan van de schade) zo’n prachtige roestloze bodem, dorpels, dak en de hele boel in stukken te moeten hakken.
En al helemaal omdat de (gelukkig) nieuw aangeschafte dame al aardig wat opgelast is zo her en der en zoals we allemaal wel weten is dat een lastig karwei..
Mocht ik iemand nog aan iets kunnen helpen dan, dan hoor ik het wel (zie topic onderdelen)
. Onze nieuwe dame is een 25 turbo dus dan snap je het wel dat veel onderdelen niet onderling uitwisselbaar zijn.
Moest het gewoon even kwijt, ga nu dan maar de cx-slijpresten uit m’n haar douchen…
Dat klinkt tragisch joh.
Was het zo erg dat er niet meer de repareren viel?
Je meldde, dat jij/jullie er beter mee weggekomen zijn dan de CX en dat is dan toch weer het allerbelangrijkste.
jan
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
Jeetje, en Ierland is al matig bedeelt met CX-en..
Maar inderdaad gelukkig dat jullie er goed vanaf zijn gekomen! Succes met alles verder.
Yke

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zelf in stukken hakken? Dat lijkt me inderdaad geen leuke klus. Pas maar op met de slijpresten in je haar - geroest ijzer wordt oranje ... Ik wens je meer geluk toe met je nieuwe CX.

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dank, de kapper maakte daar vandaag geen rare opmerkingen over gelukkig..
Geloof me ik heb maanden gewacht om de dame afgevoerd te krijgen; kostte dit voorheen een bepaald bedrag, werd het daarna gratis. (oud ijzerprijs??)
Maar sinds dit jaar mag je je auto zelf komen brengen..beats me. Het was dan ook de enige manier het wrak van het land van de buurman af te krijgen en in hanteerbaardere vorm per aanhangwagen, alsnog tegen betaling, in de oud metaalbak te krijgen. Gelukkig leeft het interieur en nog meer dingetjes voort in onze nieuwe.
Nu nog de oude auto alsnog uitvoeren zodat hij in elk geval for ever in het ‘niets’ blijft bestaan, op papier dan. Ik weet niet of ik me erg duidelijk uitdruk in deze maar goed.
Gelukkig kan ik binnenkort verder met een nog zwaardere cx versie, en ik verheug op warmere tijden wanneer alle kapotgevroren wegen hier in Ierland weer zijn opgelapt..

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hebben we al foto’s van je nieuwe dame?
Zonde hoor, want wit is en blijft een mooie kleur voor een CX. Of is je nieuwe auto ook wit?

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Deze keer is’ie zwart… ik heb haar gekregen van mijn lief (en het verzekeringsgeld) die ooit beweerde niet van zwarte auto’s te houden en zichzelf zowaar hierin tegensprak… en geloof me da’s zeldzaam!
Foto’s heb ik meermalen geprobeerd op deze site maar nooit gelukt, verders nog te lui geweest om dit anders te doen. Na mjn vakantie wellicht?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Vakantie? Vakantie? Je BENT daar in Ierland elke dag met vakantie!
Zwart is ook niet slecht, maar die witte wat toch wel mooi, zo wit.
Erg zonde, toch.
En je lief is een lief lief.

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Klopt en klopt helemaal!
foto’s dan, maar niet voor de liefhebbers van witte cx-en or for the faint hearted..
We waren zelfs in de buurt van garage St. Marien, maar ja de ferry halen was ook belangrijk. Gelukkig heeft niemand gecontroleerd op onze lading Franse wijn..

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gut, die witte lijkt net de UK.
Daar is inderdaad niet veel meer van te maken. Zonde, het blijft zonde.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Idd, vakantie is niet nodig als je in IRL woont!
Autsj, ziet er pijnlijk uit die foto’s… Was het een origineel IRL CX? Of krijg je ook een 89 kenteken als je een 1989-er auto nu in zou voeren?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
De cx is nooit verkocht hier voorzover mij bekend.
Deze was uit Engeland (Reading) afkomstig volgens de papieren.
Misschien dat het daaromtoch een ongeluksauto was; ik vond bij de sloop gebroken glas en een kogelhuls onder de vloerbekleding..
Bij invoer krijg je inderdaad een kenteken beginnend met het bouwjaar.

- BX 1.9 TURD, de Euro
puffel schreef:
Bij invoer krijg je inderdaad een kenteken beginnend met het bouwjaar.
Oh? Dat wist ik nog niet. Leuk!

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het is toch een letter die verwijst naar het bouwjaar? Ik heb ook wel eens begrepen dat kentekens beginnend met een Q op een speciaal geval zitten, dat je in het buitenland nergens geregistreerd krijgt.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dat is misschien in Engeland zo, maar niet in Ierland. Ierland heeft zo’n kleine 90 jaar niets meer te maken met Great Britain.
Hier begint het kenteken gewoon met het bouwjaar, vandaar dat tot voor kort iedereen in januari een nieuwe auto wilde….(nu kan men het niet meer betalen omdat de voorlaatste auto ook nog afbetaald moet worden.)
Dat laatste was jaren geleden trouwens in Nederland ook het geval, dan wilde men graag een nieuwe letter om te kunnen laten zie dat men een nieuwe auto had…zo kan ik mij een voormalige baas herinneren die maar wat graag pochte met zijn ‘nieuwe’ kenteken wat inmiddels ook al meer dan oud is…

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Aha, de scheiding hebben ze dus ook in de kentekens doorgetrokken. In Schotland werkt het wel weer hetzelfde als in Engeland. Daar heb ik in 2008 een auto uit 1984 gekocht, waarvan de plaat met een A begint.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.