


























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wat een verhaal weer zeg. En geen tegenslag te hoog, zo lijkt het. Mooi werk en hulde voor het doorzettingsvermogen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo maar eens een proefrit maken. Er liggen geen plassen koelvloeistof op de straat ... Meteen even kijken waarom die voorruit zo slecht ontwasemt. Dat is namelijk knap irritant.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is begonnen nadat de waterpomp begon te lekken Yuri, geen idee hoe het dan tot in het interieur is gekomen, maar daar komt straks vast uitsluitsel over











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
De aan houder wint. Hoogst irritant dat zo’n goed voorbereide actie dan weer dreigt mist te gaan door
zo’n identieke en toch ook weer niet identieke pomp.Dat soort dingen kan je niet voorzien toch.
Gelukkig is het nu voor elkaar.


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nee precies, daar kun je echt niemand de schuld van geven. Alleen maar blij zijn dat het op zo’n korte termijn kon worden opgelost.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Goed werk!
En ook precies wat mij soms weerhoud om dingen zelf aan te pakken: het standaard-werk is vaak geen probleem, maar wat doe je als unterbeun als er wat verkeerd gaat? Dus breng ik bij onzekerheid de CX vaak maar weg naar een specialist (of verzamel meerdere ergernissen/probleempjes voordat ik dat doe).
Zo eens succesvol bij de GSA de motor drooggelegd mét hulp van een (andere) überbeun. Die schrikt niet als er ergens een boutje afbreekt, last een draad erop en draait het restant er rustig uit. Tja, zonder die kennis en apparatuur had ik toch een groter probleem gehad En wel veel geleerd in twee van zulke sessies: daarna pak je een distri-wissel bij een GSA wél zelf aan.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het helpt natuurlijk wel als je er een paar goede werkplaatshandboeken bij hebben. Maar hoe dan ook blijven het gecompliceerde auto’s. Ik heb wel begrepen dat een GSA het qua sleutelvriendelijkheid aflegt tegen een CX.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ergens deze week worden met wat geluk ook nog de laatste hikjes uit het lpg-systeem opgelost. Nu ik eindelijk het benzinesysteem weer helemaal up-to-date heb leek dat me wel zinvol. Tot die tijd staat de CX dus bij waterman en hotseknots ik rond in de RaRo. Nu ja, die is ook groen en ook leuk. Kijken wanneer ik vandaag mijn dagelijkse tankbeurt ga plannen
Ik heb gisteren gezien, dat de Muppet nog wat extra moet gaan worden verwend om de ras om zich heen grijpende schutkleuren te gaan beteugelen…. Want anders zal er in de nabije toekomst geen gebrek aan ventilatie zal zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Yeah I know, ik ben al aan het sparen














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb de muppet gisteren even goed bekeken. Het plaatwerk moet inderdaad op korte termijn serieuse aandacht hebben. Maar, belangrijker nog: ook de onderzijde moet na deze winter een dinitrol-herhalingsbehandeling hebben. Dan kan het nog jaren mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is de bodem op één of andere wijze te scannen op roest zonder de bestaande laag eraf te halen. Want overspuiten terwijl er nog ellende onder zit, lijkt me de roestkat op het spek binden. Maar alles eraf halen, is ook zoveel werk.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een laag dinitrol slijt als het ware. Dat moet je bijhouden/bijwerken. De bodem en dragende delen zien er strak en gaaf uit, geen opzwellende naden of dikke randen. Daar volstaat een herhalingsbehandeling.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En hoe snel ‘slijt’ zoiets?
Dat hangt natuurlijk ook af van het gebruik van die auto, maar in dit geval is het een dagelijkse auto. Hoevaak moet zo’n behandeling dan ongeveer herhaald worden, denk je?










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
graddus schreef:Yeah I know, ik ben al aan het sparen
Voor die tankbeurt met de RaRo?