Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ja ik twijfelde ook even toen ik die zag of het wel een laagdaks was… Maar inderdaad, erg mooi.
Maar er zit een benzinemotor in dus dan is het toch een prestige?? Limousine is volgens mij altijd diesel.
Ook nog even verder gekeken en in duitsland staat deze 2400 Super. Zonde om te importeren wat ze heeft een prachtig kenteken
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt, Limousine = diesel
Bij een serie 2 zijn een Limousine en Prestige precies hetzelfde uitgerust, alleen de motor is anders.
Ik hoor wel eens verhalen dat bij serie 1 de Prestige wat luxer uitgerust was dan een Limousine, maar wat daar precies van waar is weet ik niet.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Robin Visser schreef:Een bijzonderheid, een laagdaks…... limousine !
Volgens mij is ‘t een Prestige. Er staat bij essence. En het is een Prestige interieur. Inderdaad was bij serie 1 de Limousine minder luxe.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welke kleur C stijl schildjes zou een Limo moeten hebben?
Waren die niet anders van kleur dan bij een Prestige?
Deze chroomkleurige zitten in elk geval op een Prestige, of een Limo gelijk is weet ik even niet…
Het is een mooie kar lijkt me. Inderdaad ben ik in de gouwigheid afgegaan op de aanduiding ‘limousine’. Vandaar, dat ik dacht te maken te hebben met een unicum. Met de aanduiding ‘essence’ erbij, denk ik inderdaad dat we met een ‘gewone’ laagdaks te maken hebben. Jammer dat er geen airco op zit.
Ik heb als ik me niet vergis ooit ‘ns ergens gelezen, dat een linousine alleen stoffen bekleding heeft gehad en de prestige ook leer. Wat betreft airco ben ik minder zeker, maar…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wat ik zo zie in de folders op Rue Citroen is de Limousine er nooit als laagdaks geweest. Airco was een extra.
En het interieur is als een Pallas, zie de foto:
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het is 100% zeker een Prestige. De Limousine kwam pas in 1980 beschikbaar. Er staat trouwens een aardige op Leboncoin te koop:
Limousine
Johan, de Haagse begrafenisondernemer met Citroëns, heeft er interesse in. Donderdag gaan we de auto bekijken. Wel een pokkeneind rijden, maar het lijkt een gezond exemplaar en vroege Limousines zijn behoorlijk uniek. Er staat overigens 1986 bij, maar dat moet 1980 zijn.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Robin Visser schreef:Jelte Feenstra schreef:Robin Visser schreef:Een echt barrel om onderdelen af te plukken. Inderdaad zat leuke onderdeeltjes. Cruise control. Mis ik nog. Misschien toch nog niet klaar met het project…
Als het interieur zwart was geweest hadden we samen doen: jij de cruise control en de TRX-en , ik de elektrische spiegels en het (zwarte) bakje met de spiegelbediening. Nog iemand voor de M23 automaat en de rest gaat naar het CCCN-magazijn.
Voor een paar tientjes en de energie om de spullen te halen en af te breken, doe ik wel mee. Ik denk alleen, dat er weinig voor het magazijn aanzit. De bruikbare dingetjes eraf halen en de rest naar de sloop, dat lijkt me een beter plan. Ik zou het doen om iemand ermee te plezieren. Wat zo’n cruise control komt ook wel een keer op mijn pad. Ik weet trouens niets eens of het after market voor een beetje normaal geld is in te bouwen. Maar wel een interssante gedachte er ook nog een cruise control op te hebben. Wat rijdt dat namelijk heerlijk.
En omdat ik me nu schuldig voel over veel te veel overpeinzingen buiten ondererp, gooi ik er maar een rariteitje tegen aan, een Prestige met zo te zien DS wieldoppen en misschien ook cruise control. In ieder geval wel een rechter spiegel, zij het in plastic en…... te duur als onderdelenbak: http://www.leboncoin.fr/vi/92058203.htm?ca=8_s
2 correcties: Het is een Limousine, geen Prestige en de doppen zijn van een GS.
Citroen!
Voor het doel zou het niet uitmaken. Het gaat om de rest van de onderdelen.
En dan iets, dat niet alleen voor de onderdelen is, een GTI in bleu régate met bicolor leer, dat is leuk: http://www.leboncoin.fr/vi/92758506.htm?ca=3_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Arjan Verkade schreef:Laurensvzb schreef:Voor zover ik weet hebben een turbo 1 en 2 hetzelfde vermogen. En je komt inderdaad wel eens een turbo 2 tegen uit ‘86 maar dat is dan geen prestige, althans die heb ik nooit gezien. Als de foto van de motor van de andere kant was genomen wisten we het zeker, de bocht naar de inlaat is verschillend.
Ik zie niet waarom een Prestige Turbo 2 uit 86 niet zou kunnen bestaan.
Het lijkt me dat Citroën de GTi en Prestige tegelijk voorzien heeft van het M25/666(667) blok.
garagestmarien schreef:Turbo 2 prestige kwam volgens mijn SPAM pas in 87.
Volgens de boekjes kwam mijn TRS uit in 1988, maar is van juni 1987 gris meteore.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mijn boekje stamt de eerste 22 TRS uit modeljaar 86, dus vanaf juli 1985, dus dat kan kloppen. Gris meteore wordt gebruikt vanaf 1987, dus dat kan ook kloppen.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Omdat die prestige van 10-86 is kan hij 1 van de 1e zijn. Omdat ze wel eens vroeger werden uitgeleverd dan de folder….... dacht ik tenminste eens gelezen te hebben.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
cxfanatic schreef:Het is 100% zeker een Prestige. De Limousine kwam pas in 1980 beschikbaar. Er staat trouwens een aardige op Leboncoin te koop:
LimousineJohan, de Haagse begrafenisondernemer met Citroëns, heeft er interesse in. Donderdag gaan we de auto bekijken. Wel een pokkeneind rijden, maar het lijkt een gezond exemplaar en vroege Limousines zijn behoorlijk uniek. Er staat overigens 1986 bij, maar dat moet 1980 zijn.
Mensen, WITTE ROOK!
Neen, niet van een kapotte koppakking, maar er komt spoedig een 1980 Limousine naar NL!! Een van de weinigen, want zoveel zijn er daar niet van. Volgens de berichten een harde, complete en originele CX van 2e eigenaar mét historie. Ben zeer benieuwd!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Potjandorie, dat moet je eerst met mij overleggen, dat weet je toch!
Ik heb zo’n zeldzame Limousine (van 1982) en wil graag dat die zeldzaam blijft
Zonder dollen…. Ik ben zeer benieuwd naar de foto’s en natuurlijk de kleur!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Te gek, ik zou er graag eens in rijden. Alleen, niet meerijden als doelgroep van deze ondernemer…
Maar het lijkt me wel mooi om naar de laatste rustplaats gereden te worden in een CX lijkauto met een stoet CX’en er achter aan. Andere Citroëns mogen ook aansluiten… Bij deze vastgelegd…