11 van de 31
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
J-W`s Xsara coupe 2.0i 16v VTS 167 Project: PH 2.5 Te-koop
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 februari 2010 02:42 PM
  [ # 151 ]

Ik heb deze actieve subwoofer van Pioneer:


Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 02 februari 2010 03:34 PM
  [ # 152 ]
mjkmob schreef:

Ziet er goed uit inderdaad heb gisteren alle audio uit mijn ax gehaald en ik ga deze week de boel in de xsara bouwen,

J-W, kun jij op je boordcomputer ook zien wat je verbruik is?? ik zie nu alleen: datum, tijd en temperatuur.

jazeker dat ik dat KAN….  Er zit een knopje op het einde van de ruitenwisser hendel, als je deze induwd scrol je door de boordcomputer. Maar je kunt hem het beste op datum laten staan, van het verbruik word je bang.

het ergste wat hij aan geeft is 30L op de 100km maar volgens mij kan hij makkelijk de 40 a 50 halen.

Ook is het gem. verbruik niet helemaal betrouwbaar, had er laatst 1 op 12 of 13 opstaan, ga je tanken is het 1 op 11. Het is een richtlijn, geen betrouwbare bron, dus gewoon even bij de pomp uitreken.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 02 februari 2010 03:37 PM
  [ # 153 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Ik heb deze actieve subwoofer van Pioneer:


Dat vind ik nog te groot, en dan had ik de sub. zoizo aan de andere kant neer gezet, dan heb je het smalle gedeelte van de bank bezet, en niet het brede gedeelte.

De sub. staat me niet vaak in de weg, maar als er een keertje wat meer mee moet staat hij altijd in de weg

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
J. J.
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Gepost: 02 februari 2010 03:45 PM
  [ # 154 ]
j-wvb schreef:
mjkmob schreef:

Ziet er goed uit inderdaad heb gisteren alle audio uit mijn ax gehaald en ik ga deze week de boel in de xsara bouwen,

J-W, kun jij op je boordcomputer ook zien wat je verbruik is?? ik zie nu alleen: datum, tijd en temperatuur.

jazeker dat ik dat KAN….  Er zit een knopje op het einde van de ruitenwisser hendel, als je deze induwd scrol je door de boordcomputer. Maar je kunt hem het beste op datum laten staan, van het verbruik word je bang.

het ergste wat hij aan geeft is 30L op de 100km maar volgens mij kan hij makkelijk de 40 a 50 halen.

Ook is het gem. verbruik niet helemaal betrouwbaar, had er laatst 1 op 12 of 13 opstaan, ga je tanken is het 1 op 11. Het is een richtlijn, geen betrouwbare bron, dus gewoon even bij de pomp uitreken.

Dat is het fijne aan een VTR:

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 02 februari 2010 03:58 PM
  [ # 155 ]

dat kan mijn boordcomputer dus ook aangeven, alleen als je het dan na rekent met het aantal lieters getankt kom je altijd een stuk hoger met verbruik uit. Dat is inderdaad een voordeel van een VTR, nadeel is de 110 pk. Alles heeft zijn voor en nadelen.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
mjkmob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-11-2009

Gepost: 02 februari 2010 04:01 PM
  [ # 156 ]
j-wvb schreef:
mjkmob schreef:

Ziet er goed uit inderdaad heb gisteren alle audio uit mijn ax gehaald en ik ga deze week de boel in de xsara bouwen,

J-W, kun jij op je boordcomputer ook zien wat je verbruik is?? ik zie nu alleen: datum, tijd en temperatuur.

jazeker dat ik dat KAN….  Er zit een knopje op het einde van de ruitenwisser hendel, als je deze induwd scrol je door de boordcomputer. Maar je kunt hem het beste op datum laten staan, van het verbruik word je bang.

het ergste wat hij aan geeft is 30L op de 100km maar volgens mij kan hij makkelijk de 40 a 50 halen.

Ook is het gem. verbruik niet helemaal betrouwbaar, had er laatst 1 op 12 of 13 opstaan, ga je tanken is het 1 op 11. Het is een richtlijn, geen betrouwbare bron, dus gewoon even bij de pomp uitreken.

Bedankt man! Laughing had ik maar geen vts moeten kopen, qua verbruik zal het bij mij nog wel meevallen, rij vooral op 2 baans autowegen, dus 90 achter vrachtwagens nono. Maar het is wel erg verleidelijk om het gas af en toe goed te vloeren!

Iemand toevallig nog een instructieboekje over van een phase II xsara?

Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne

Profiel  
 
mjkmob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-11-2009

Gepost: 02 februari 2010 04:08 PM
  [ # 157 ]
J. J. schreef:
j-wvb schreef:
mjkmob schreef:

Ziet er goed uit inderdaad heb gisteren alle audio uit mijn ax gehaald en ik ga deze week de boel in de xsara bouwen,

J-W, kun jij op je boordcomputer ook zien wat je verbruik is?? ik zie nu alleen: datum, tijd en temperatuur.

jazeker dat ik dat KAN….  Er zit een knopje op het einde van de ruitenwisser hendel, als je deze induwd scrol je door de boordcomputer. Maar je kunt hem het beste op datum laten staan, van het verbruik word je bang.

het ergste wat hij aan geeft is 30L op de 100km maar volgens mij kan hij makkelijk de 40 a 50 halen.

Ook is het gem. verbruik niet helemaal betrouwbaar, had er laatst 1 op 12 of 13 opstaan, ga je tanken is het 1 op 11. Het is een richtlijn, geen betrouwbare bron, dus gewoon even bij de pomp uitreken.

Dat is het fijne aan een VTR:


Ja dat verbruik ga ik ook niet halen, de VTR zal voor jou helaas ook nooit rond de 8 seconden op de 100 zitten (inclusief kippevel), doorstomen tot >220, dat prachtige geluid geven hoog in de toeren en zo strak bochten afronden. Ik ben knuffel liefhebber genoeg om daar iets meer voor te betalen.

Greetz

Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 02 februari 2010 04:23 PM
  [ # 158 ]

Ik zoek ook nog een instructie boekeje, bij de dealer hebben ze ze niet meer, op marktplaats of zo ook niet te vinden, alleen op ebay in engeland.

Ik rij op dit moment elke dag naar mijn werk, 52 km / dag. veel 80 weg en een klein stuk autoweg maar daar is het altijd zo druk, daar kan ik ook lekker 80 blijven rijden. Woon werk verkeer lukt het mij ook wel op rustig te rijden, alle andere ritten niet, prive ritten. dan heb ik meestal ook zeer verlijdelijk situaties, 3 banen bij het stoplicht, dan lekker iedereen eruit trekken.

en als het dadelijk weer redelijk weer is pak ik mijn brommer weer, 1 op 25 en ben dan ik net zo snel op mijn werk als nu.

ooh ja. 220 staat op papier, er is ook 240 mee te doen, want bij 210 zit je net over de 6000 toeren, dus als je doorgaat tot de 7 a 8, dan ga je makkelijk over de 220 heen. er staan enkele filmpjes op youtube waar ze 240 rijden met een standaard vts. Ik ga het ook zeker een keer proberen.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
J. J.
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Gepost: 02 februari 2010 04:23 PM
  [ # 159 ]

Ja dat verbruik ga ik ook niet halen, de VTR zal voor jou helaas ook nooit rond de 8 seconden op de 100 zitten (inclusief kippevel), doorstomen tot >220, dat prachtige geluid geven hoog in de toeren en zo strak bochten afronden. Ik ben liefhebber genoeg om daar iets meer voor te betalen.

Greetz


Da’s waar. Ik heb het overwogen en heb bijna een zwarte VTS phase II gekocht ten tijde van mijn eerste Xsaar, maar ik ben met deze ook tevreden hoor.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 februari 2010 06:28 PM
  [ # 160 ]
j-wvb schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Ik heb deze actieve subwoofer van Pioneer:


Dat vind ik nog te groot, en dan had ik de sub. zoizo aan de andere kant neer gezet, dan heb je het smalle gedeelte van de bank bezet, en niet het brede gedeelte.

De sub. staat me niet vaak in de weg, maar als er een keertje wat meer mee moet staat hij altijd in de weg

Ik heb het zo gedaan, zodat ik zicht heb op het raampje van de sub….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2010 06:53 PM
  [ # 161 ]
mjkmob schreef:

Ja dat verbruik ga ik ook niet halen, de VTR zal voor jou helaas ook nooit rond de 8 seconden op de 100 zitten (inclusief kippevel), doorstomen tot >220, dat prachtige geluid geven hoog in de toeren en zo strak bochten afronden. Ik ben knuffel liefhebber genoeg om daar iets meer voor te betalen.

Greetz

Tja met de 1.6 16v kom je best nog wel aardig vooruit hoor. Met mijn vorige 1.4i was het meer een drama.
Voor mij is de Xsara wel een praktische auto, relatief goedkoop en comfortabel rijden. Voorzien van cruise control en climate control. Ideaal voor dagelijks gebruik.

Als ik meer power en comfort wil dan neem ik de CX, altijd nog zo’n 100 Nm meer aan koppel dan een Xsara VTS Wink
Met 180 laat je zo het stuur los, met een Xsara doe je dat liever niet.

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 02 februari 2010 08:34 PM
  [ # 162 ]

Haha is het hier nu ineens mode geworden om de VTR af te kraken ofzo? Zie het steeds vaker gebeuren haha Maar ik moet wel zeggen dat je het met een VTR toch niet heel snel aflegt aan het stoplicht hoor de gemiddelde auto is niet zo snel!

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 02 februari 2010 08:37 PM
  [ # 163 ]
mafkeessss schreef:

Haha is het hier nu ineens mode geworden om de VTR af te kraken ofzo? Zie het steeds vaker gebeuren haha Maar ik moet wel zeggen dat je het met een VTR toch niet heel snel aflegt aan het stoplicht hoor de gemiddelde auto is niet zo snel!

Er blijft anders ook niks over van een vts, die word schijnbaar ook omver geblazen door een cx.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2010 09:03 PM
  [ # 164 ]

Ach het zijn andere auto’s.
Als de VTS echt een top van 230 a 240 blijkt te hebben dat red een CX weer niet, maar dat is ook niet waar ik op zoek ben.

Wanneer grijpt de toerenbegrezen precies in bij een 167 pk versie?
Eigenlijk kan de 1.6 16v ook nog best wat toeren aan, die grijpt pas in bij de 6500.

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 02 februari 2010 09:08 PM
  [ # 165 ]
Arjan Verkade schreef:

Ach het zijn andere auto’s.
Als de VTS echt een top van 230 a 240 blijkt te hebben dat red een CX weer niet, maar dat is ook niet waar ik op zoek ben.

Wanneer grijpt de toerenbegrezen precies in bij een 167 pk versie?
Eigenlijk kan de 1.6 16v ook nog best wat toeren aan, die grijpt pas in bij de 6500.

Igorov heeft eens verteld dat hij over de 8000 heen is geweest.

http://www.youtube.com/watch?v=CkMtaTpNojc

Het lijkt me sterk dat er een andere bak onder ligt dus 240 (op de teller) moet te doen zijn.

Ik weet nog dat mijn 1.4 ook pas begon te hikken bij 6500, ben met de vts niet hoger geweest dan 7000.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
 
11 van de 31
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook