Vandaag de BX sport opgehaald die Hans Leeuwenstijn te koop had staan. De bedoeling is om deze v/d winter en volgend jaar een “face lift” te geven alsmede technisch 100% maken.
Nu moeten er als eerste de leidingen van het veersysteem vervangen worden, kent iemand een goedkoop adres voor nieuwe leidingen?
Ook wil ik de rotte plekjes op het chassis aanpakken b.v. doorgerotte plekjes op het chassis bij de achterdeuren, deze zijn namelijk professories gerepareerd met polyester oid
Ik hoop dat deze sport weer als een sport zal stralen als ik er klaar mee ben
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Heys,
proficiat met je aankoop!
Zie maar zeker dat die roest goed behandeld wordt, want das een zwak punt van elke SPORT.
De leidingen kan je nog nieuw bij Citroën bestellen.
1 van voor naar achter(HD) kost een 21-25euro ofzo, dus opzicht valt dat goed mee.
Ik heb ze op de rol(koperen leiding), die ik dus zelf moet plooien in de juiste vorm en dan de wartels eraanzetten, wel handig maar je bent er ff mee bezig, én het is een klein prijsverschil, dus ik zou gewoon alles bij Citroën halen als je zulke restauratie doet, want die zijn mooier geknikt hé.
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Hey kijk das mooi wordt er weer 1 in topconditie gebracht dat is altijd mooi om te lezen. Veel suc6!
mzzls
Erik Hannewijk
He, kijk eens aan. Heeft mr. leeuwenstein hem nu ook eindelijk verkocht, ben benieuwd naar fotos !
Re: BX sport "face lift"
Jdt schreef:Vandaag de BX sport opgehaald die Hans Leeuwenstijn te koop had staan. De bedoeling is om deze v/d winter en volgend jaar een “face lift” te geven alsmede technisch 100% maken.
Nu moeten er als eerste de leidingen van het veersysteem vervangen worden, kent iemand een goedkoop adres voor nieuwe leidingen?
Ook wil ik de rotte plekjes op het chassis aanpakken b.v. doorgerotte plekjes op het chassis bij de achterdeuren, deze zijn namelijk professories gerepareerd met polyester oid
Sideskirts eraf, spatbordverbreders eraf, rotte plekken wegslijpen, nieuwe stukken er in lassen. Succes, want het is een kutklus waar ik zelf ook al even mee bezig ben.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Ik ben blij dat die sport gered is… hij stond voor onderdelen te koop. Schande!
Tja hij wou er vanaf en hij staat toch echt al een hele tijd te koop, om hem nou naar de sloop te brengen…
Het had idd zonde geweest als deze naar de sloop was gegaan, gelukkig heb ik hem weten te redden en zal hij niet zo eindigen
Ik heb nog een aantal foto’s gemaakt vandaag:
http://people.zeelandnet.nl/toondervs/BXsport/index.htm
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hij wel netjes gepoetst
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Dat scrollwielletje is van je radio dat heb ik ook in mijn BX TZI D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Jdt schreef:Het had idd zonde geweest als deze naar de sloop was gegaan, gelukkig heb ik hem weten te redden en zal hij niet zo eindigen
Ik heb nog een aantal foto’s gemaakt vandaag:http://people.zeelandnet.nl/toondervs/BXsport/index.htm
In een woord: ongelooflijk.. volgens mij een giga klus om die Sport weer waardig aan z’n naam te maken..
Er zitten zelfs type 2/3 spiegels op.. nou moe.
Re: BX sport "face lift"
Jdt schreef:Vandaag de BX sport opgehaald die Hans Leeuwenstijn te koop had staan. De bedoeling is om deze v/d winter en volgend jaar een “face lift” te geven alsmede technisch 100% maken.
Gefeliciteerd joh! Ik voel letterlijk met je mee
Bij Hessellink in Dirksland (niet te ver weg voor jou) is het heel goedkoop! Ik heb mijn vorige Sport bij hem gedaan, was voor een grote beurt, nieuwe leidingen (bijna allemaal) en nog wat kleine dingetjes (handremkabels, paar nieuwe schakelaars enz.) € 650 kwijt! Volgens mij is hij de goedkoopste en hij is goed! http://www.hesselink.nu
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
maar 650 .. ? Je hebt hem op die laatste paar plaatjes flink gepoetst, dat polyester…grrr. Waarom doen mensen dat toch !
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat doen mensen die niet kunnen lassen denk ik dan maar
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik heb nu een zx maar zo’n mooie sport is ook best mooi, misschien toch iets om over te denken als ik weer andere ga kopen.
citrogroet,
patrick
Tis in elk geval (tijdelijk) wel een mooie oplossing om roest te verbergen. Bv handig als je hem verkoopt
Maar wat een knustselbak zeg
Echt zo’n handige harry die even alles heeft ‘gemaakt’
Bij mijn bix is ook niet elk schroefje origineel maar dit gaat wel heel ver
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX