Ik zat de foto’s even te bekijken en hij ziet er goed uit! Wel meer roest enzo dan ik verwacht had vanuit de advertentie. Wat me wel opviel zijn de letters BX Sport…. heel creatief, maar niet origineel! Hij is dus blijkbaar een keer overgespoten. Die knippers horen er wel op (internationale serie), maar zijn ook niet origineel. Bij een Sport hebben ze geen rand, maar is het een en al knipper.
Dat met die rugleuning heeft iedere Sport geloof ik, laat ff weten hoe jij het repareert… kan ik het ook doen! Mijn bumper is op dezelfde plek gescheurd en roest in de wielkast heeft die van mij ook. Aan rechterkant wel redelijk, links nauwelijks. Boven de A-stijlen heb ik 2 pitjes, gelukkig nog niet zoveel. Volgens mij heb ik een fabrieksdak…. die van jou ziet er anders uit dan die van mij en is denk ik een later ingezet dak. Hum…. jou hoedenplank is ook vernageld…. k*tboxen! Motor ziet er erg goed uit! Lekker schoon
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Die schakelaars op de middenconsole zijn origineel BX en het scrollwieltje hoort bij het originele audiopakket wat als optie verkrijgbaar was. Dit is een front/rear fader.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Die schakelaars op de middenconsole zijn origineel BX en het scrollwieltje hoort bij het originele audiopakket wat als optie verkrijgbaar was. Dit is een front/rear fader.
Aha ok, dan zitten er waarschijnlijk type 2/3 deurpanelen in de voorste deuren Kan het ook mis hebben
Maar waar laat je je rear speakers dan, in de achterste deurpanelen?
Hij is inderdaad al een keer overgespoten, 2 eigenaars terug denk ik. de meneer waarvan ik hem gekocht heeft vond het jammer genoeg schijnbaar “mooi” om even rond de ruiten met een kwastje zwarte verf te gaan. Doodzonde , ook dat polyester. Ik had dan nog liever de roest gezien dan dat smerige spul dat er nu op zit
Dat zonnedak hoort er idd niet in, je hebt er bovendien weinig aan het kan enkel open op een kier en je hebt wat meer licht. Doe mij maar een mooi vlak en dicht dak
Voor wat betreft die leidingen, dat ga ik proberen zelf voor mekaar te krijgen. Het grootste probleem is nog dat ik geen brug heb en er toch onder zal moeten op de een of andere manier. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb de sport trouwens niet gepoetst hoor
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ach die meneer waarvan jij hem hebt, heb ik me spoiler van en dat wat ook niet egt netjes meer.
ik had gevraagt doe de spoiler vast moest zetten.
jah zegt ie met kit en hout schroeven
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Goed om te zien dat deze toch redelijk unieke BX Sport gered gaat worden van de ondergang. Er zit nogal wat werk aan,dus ik wens je veel succes en sterkte komende winter.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Trouwens, wanneer de auto is geschorst en daarna is overgeschreven vervalt de schorsing automatisch. Dus als je dat nog niet hebt gedaan, gelijk schorsen. Scheelt je een dikke boete.
Ijs schreef:Trouwens, wanneer de auto is geschorst en daarna is overgeschreven vervalt de schorsing automatisch. Dus als je dat nog niet hebt gedaan, gelijk schorsen. Scheelt je een dikke boete.
Klopt, daarom heb ik hem ook gelijk bij het overschrijven laten schorsen (scheelt ook een hoop wegenbelasting )
Jdt schreef:Ijs schreef:Trouwens, wanneer de auto is geschorst en daarna is overgeschreven vervalt de schorsing automatisch. Dus als je dat nog niet hebt gedaan, gelijk schorsen. Scheelt je een dikke boete.
Klopt, daarom heb ik hem ook gelijk bij het overschrijven laten schorsen (scheelt ook een hoop wegenbelasting )
Nee oke, sommige mensen weten dat namelijk niet
In ieder geval succes ermee, had er zelf ook over nagedacht maar stond helaas te ver weg, toch nog een redelijk project als ik het zo zie!
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
BXsport1986 schreef:Ik zat de foto’s even te bekijken en hij ziet er goed uit! ...Wat me wel opviel zijn de letters BX Sport…. heel creatief, maar niet origineel! Hij is dus blijkbaar een keer overgespoten.
Dat was ook een van de dingetjes die mij was op gevallen!
BXsport1986 schreef:
Die knippers horen er wel op (internationale serie), maar zijn ook niet origineel. Bij een Sport hebben ze geen rand, maar is het een en al knipper.
Dat wist ik niet ik dacht dat BXSport’s helemaal geen knippers hadden???
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hier nog een BX face liftje
CitroenAZU schreef:Hier nog een BX face liftje
Au… that hurts! Waar staat die BNX en staat ie er nog? hehe… kan wel wat onderdelen gebruiken
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Weet ik niet? Ik kwam em hier tegen: http://www.forum-auto.com
WaJo schreef:BXsport1986 schreef:Ik zat de foto’s even te bekijken en hij ziet er goed uit! ...Wat me wel opviel zijn de letters BX Sport…. heel creatief, maar niet origineel! Hij is dus blijkbaar een keer overgespoten.
Dat was ook een van de dingetjes die mij was op gevallen!
BXsport1986 schreef:
Die knippers horen er wel op (internationale serie), maar zijn ook niet origineel. Bij een Sport hebben ze geen rand, maar is het een en al knipper.
Dat wist ik niet ik dacht dat BXSport’s helemaal geen knippers hadden???
Nee je hebt twee verschillende Sportjes, de Franse serie en de export versie. Verschil is dat de Franse geen zijknippers hebben, maar wel rolgordels achterin. De export versie heeft de zijknippers maar geen rolgordels. Soms rijden er toch Franse in Nederland omdat er zon grote vraag was vanuit NL dat ze soms maar een Franse serie exporteerden. Voor zover ik weet is dat vooral gebeurt bij Sportje s met de P kentekens. Mijn vorige (PY-66-SJ) was een Franse, de huidige is een export (NN-11-BR). Deze is dus ook een export!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:WaJo schreef:BXsport1986 schreef:Ik zat de foto’s even te bekijken en hij ziet er goed uit! ...Wat me wel opviel zijn de letters BX Sport…. heel creatief, maar niet origineel! Hij is dus blijkbaar een keer overgespoten.
Dat was ook een van de dingetjes die mij was op gevallen!
BXsport1986 schreef:
Die knippers horen er wel op (internationale serie), maar zijn ook niet origineel. Bij een Sport hebben ze geen rand, maar is het een en al knipper.
Dat wist ik niet ik dacht dat BXSport’s helemaal geen knippers hadden???
Nee je hebt twee verschillende Sportjes, de Franse serie en de export versie. Verschil is dat de Franse geen zijknippers hebben, maar wel rolgordels achterin. De export versie heeft de zijknippers maar geen rolgordels. Soms rijden er toch Franse in Nederland omdat er zon grote vraag was vanuit NL dat ze soms maar een Franse serie exporteerden. Voor zover ik weet is dat vooral gebeurt bij Sportje s met de P kentekens. Mijn vorige (PY-66-SJ) was een Franse, de huidige is een export (NN-11-BR). Deze is dus ook een export!
De NN-11-BR, mmmm, ik kan me stérk vergissen, maar heeft die auto in regio Amsterdam z/o gereden voor zover je kunt nagaan, rond 1997 en 1998? Of heb je helemaal geen idee waar het ding vandaan is komen dwarrelen?
Ik heb er toen eentje zien staan waarvan ik de stellige indruk had dat het ding ter schroothoop zou gaan; “geen liefhebbersauto” zal ik maar zeggen. Niet veel later was het ding weg en ik ben altijd blijven twijfelen of het nou de NN-11-BR of NN-13-BR was. Het ding had stevige voorschade, de motorkap zat er met een touwtje op oid. Komt redelijk overeen met het plaatje wat ik er nu van zie. Kleur herinner ik me eigenlijk niet meer, niet handig nee.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
De NN-11-BR, mmmm, ik kan me stérk vergissen, maar heeft die auto in regio Amsterdam z/o gereden voor zover je kunt nagaan, rond 1997 en 1998? Of heb je helemaal geen idee waar het ding vandaan is komen dwarrelen?
Ik heb er toen eentje zien staan waarvan ik de stellige indruk had dat het ding ter schroothoop zou gaan; “geen liefhebbersauto” zal ik maar zeggen. Niet veel later was het ding weg en ik ben altijd blijven twijfelen of het nou de NN-11-BR of NN-13-BR was. Het ding had stevige voorschade, de motorkap zat er met een touwtje op oid. Komt redelijk overeen met het plaatje wat ik er nu van zie. Kleur herinner ik me eigenlijk niet meer, niet handig nee.
Van de BX Sport is een serie van NN-08-BR tot en met NN-21-BR. Dus als de letters je bekend voorkomen… Kan deze niet zijn, heeft geen schade gehad voor, is helemaal oke en geen naden of iets dergelijks. In de historie staat dat ie toen in Deurne was.
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi