Sinds vorige week blijft de kachel hard blazen. Op automatisch en op handmatig blijft hij even hard blazen. De temperatuur kan ik wel gewoon blijven instellen en dit werkt dus ook alleen hij blijft even hard blazen. Weet iemand wat dit kan zijn??
Bedankt
Frank 2.5 TD 1999 Exclusive
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10855.png)
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Hoogstwaarschijnlijk zijn de transistoren die de snelheid regelen in je regelkastje, naar de eeuwige transistorvelden verhuisd. Vooral een bekend probleem bij de Xantia, voorzover ik weet.
Als je handig bent met solderen, kan je je regelkastje uit de auto halen (boven voetenbak passagier onder handschoenenkastje bij de Xant, kan 1 van de XM-experts ff toelichten of het bij de XM ook daar zit)
Vervolgens kan je er transistoren van een sterker type in solderen, dan werkt het weer voor de eeuwigheid.
Even zoeken op het forum levert je meer info op over dit probleem dan je in een avond lezen kan
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Bedankt! Weet jij of er een afbeelding bestaat van zo’n transistor zodat ik deze herkennen kan voordat ik de auto helemaal uitelkaar haal?
Groet’n
Het is ongeveer wat CDPF zegt. Als je de onderkant van je dashboard loshaalt, zeg maar de schopplaat van de passagier, zie je de ventilatorunit al zitten. Die torren zitten daarop vast. Kan niet missen.
Wim,
Disciplus Simplex
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Drie plaatjes van de ventilator.
De transistors zitten naast elkaar op een koelplaat.
Te bestellen bij bijvoorbeeld http://www1.conrad.nl. Vergeet de geleidingspasta niet.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nog steeds lukt het mij niet om foto’s te plaatsen.
Waarom kan dat niet zoals bij Marktplaats?
Iemand die weet hoe het moet? De uitleg in http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/1383/ brengt mij geen stap verder, alle links lopen dood.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8001.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
JanSr schreef:Drie plaatjes van de ventilator.
De transistors zitten naast elkaar op een koelplaat.
Te bestellen bij bijvoorbeeld http://www1.conrad.nl. Vergeet de geleidingspasta niet.
Bij Piacassa kun je beter rechtsklikken op de foto en eigenschappen opvragen, en dan de naam kopieren. Dat direct linken werkt niet op het forum, ben ik meermalen achter gekomen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10855.png)
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Woah! Zitten ze bij een XM in de ventilatormotor zelf?
In ieder geval: het zijn zogenaamde Darlington transistoren. Inderdaad te verkrijgen bij Kontrat of Farell en aanverwanten.
Het best neem je een type met dezelfde afmetingen (is gestandaardiseerd) maar met een hogere maximale stroom (in Ampére A, staat aangegeven onder max. current o.i.d.)
Maar lees vooral eerst even de topics door op Xantiaforum, ter lering ende vermaeck. Mooi forum waar ook veel kennis aanwezig is, en je weet weer wat beter waar je mee te maken hebt. Succes!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Hoe bedoel je ‘vermaeck’? Ik herinner me dat ze het op het Xantia forum geen slimme constructie vinden. Met een beetje pech blijft er onderin lekwater staan en gaat een en ander roesten en kortsluiten. Geluk bij een ongeluk is dan weer wel dat het een doe-het-zelf vriendelijke constructie is. Dat dan weer ter lering
Wim,
Disciplus Simplex
Nou gebeurde het volgende.
Net toen ik dacht dat ik naar de garage moest om de transistoren te laten vervangen iwm met het hadr blijven blazen van de kachel deed hij het in een keer weer normaal. De hele week heeft hij het daarna prima gedaan en opeens begint hij weer hard te blazen.
Wat kan dit dan zijn?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik zou op zoek naar een gecorrodeerd contact in een stekkerverbinding. Bijvoorbeeld de stekker die aan de ventilator zit, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1151259/
Goed schoonmaken en dan vaseline er op.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10855.png)
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
En kijk ook even naar je sleepcontacten in de bediening van je blowermotor. Als je geen eelctronische klimaatregweling hebt i.i.g. (dus als je die draaknoppen hebt wél)
Deze schakelen namelijk de minpool. Als deze niet goed contact maken draaite je blower dus op vol vermogen. Nogmaals velen gingen je voor met dit probleem:gebruik de search/Google en je vindt plenty leesvoer!
Succes.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Hallo allemaal,
Is er iemand die weet welk type transistoren ik moet kopen voor de toerengeregeld blowermotor van een XM Exclusive met airco..??? Ik kan dat hier niet vinden…
Ik heb hier op mijn tafel het printplaatje van een Xantia en een XM blower liggen, maar ik kan, vanwege de roest, alleen van de XM een paar cijfers/letters ontcijferen.
Nu worden er op het Xantia forum nummers genoemd…. maar die komen niet overeen met wat ik kan ontcijferen…
Bij voorbaat dank,
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ha Lody,
waarom haal je er niet een van de sloop? Waarschijnlijk de korste klap
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Ha Lody,
waarom haal je er niet een van de sloop? Waarschijnlijk de korste klap
Ha die Jan,
Ja… dat kan ik wel doen, maar dit is veel goedkoper. En dat komt me op dit moment errug goed uit… Ik heb een andere “kapotte blower” van een bevriende garagehouder meegekregen “om uit te proberen”...
Als dat lukt, zet hij ‘m er voor me in… want dat laat mijn kromme lichaam niet meer toe…
Dus dat een goeie deal…
Ik heb inmiddels uitgevonden, dat de MJ11015MOT (verkrijgbaar bij Conrad.nl voor € 3,35) voldoet.
Dus twee van die dingen en een tubetje warmte geleidingspasta komt op even meer dan een tientje…
Je moet dan nog wel dat kleine relais op het moduul een beetje opkalefateren… en de boel een beetje schoonmaken… maar dat is ‘t minste…
Evengoed dank voor je advies.
Groet
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.