3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Saxo 1.5 D gekocht / verkocht
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 495

Gepost: 16 september 2005 02:56 AM
  [ # 31 ]
Bram schreef:

.....de WB kost dacht ik 44 euro (?) P/M.

Die AX was ook zoiets (N.Holland) dus dat zal wel kloppen.

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 16 september 2005 03:09 AM
  [ # 32 ]
Ijs schreef:

Helemaal in damwoude zie ik, woon er vlakbij. Goed spul komt altijd van ver weg zeggen ze tegen mij Laughing Dus dat zal wel goed zitten.  Veel succes ermee, toch nog een citroen! Gefeliciteerd nog Smile

Dan hoop ik dat jij je auto in zuid-limburg heb gekocht Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 september 2005 04:34 AM
  [ # 33 ]
Bram schreef:

Oh…is de AX dan ook al met de 1.5 motor geleverd ?

Ik dacht alleen met de 1.4 D ?

De eerst AX diesels hadden een 1.4D, deze was echter niet sterk genoeg voor de 106, en toen kwam de 1.5D voor beide auto’s.

Een Saxo kan best wel hard door de bocht, dat doet een Xantia hem niet na, behalve een Activa dan.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 16 september 2005 10:21 AM
  [ # 34 ]
Bram schreef:

Dank je, Erik Smile

Kijk eens….als een liter diesel weer rond de 85 ct zou zijn….de WB niet weer duurder zou worden (schijnt eerdaags te gebeuren, iets met provinciale opslag of zo ?)......zou ik het wel weten. Cool

Ik hoorde net overigens dat de Saxo vanmiddag in 1X door de APK kwam…....dus tot november volgend jaar weer kan rijden. Cool

Overigens…..ik heb WEL naar die BX met Airco geinformeerd die bij Jetcars stond….de airco deed het dus niet Rolling Eyes
Ik WEET dat ik de HP wel zal gaan missen, maar ik heb in mijn leven wel meer stapjes terug moeten doen, dus dat overleven we ook wel weer.

Eerst maar eens kijken hoe die stoel me bevalt na de rit terug.

Had je dat verwacht dan dat die airco het deed?
Dat is best even wat extra geld aan onderhoud voor een eigenaar. En bxen krijgen in de regel bijna geen onderhoud meer Evil or Very Mad

Gefeli met je saxo in elk geval. Benieuwd hoelang het duurt voor je weer terug gaat naar een HP geveerde auto Wink

IK heb ook genoeg overwogen om mijn auto(s) in te ruilen voor diesels of LPG auto’s en om die reden staat mijn xantia momenteel ook te koop.
Maar de bx blijft, dat is 1 ding wat zeker is. Gisteren nog getankt en ondanks zijn gezonde dorst van 1 op 11,5 toch nog even het gas er een paar keer opgegooid. Man, die duw in je rug is toch wel verslavend hoor.

de motor die je amper hoort en de auto stilzwijgend voorstuwd, de motor die niet protesteert, die snelheidsmeter die je omhoog ziet vliegen, de toerenteller die aan het rode gebied begint te likken, de motor die ondertussen wel van zich laat horen maar nu omdat ie het naar zijn zin krijgt, 4000 toeren, 5000 toeren, 6000 toeren 7000 toeren, waar houdt het op Twisted Evil  Rillingen lopen over je rug, je schakelt door en dat is voor de motor een teken en het lijkt alsof ie weer een zooi drugs binnenkrijgt en hij schiet er wederom vandoor.

aaaaaaah zalig zo’n bx gti Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 16 september 2005 11:52 AM
  [ # 35 ]
metro2005 schreef:
Bram schreef:

Dank je, Erik Smile

Kijk eens….als een liter diesel weer rond de 85 ct zou zijn….de WB niet weer duurder zou worden (schijnt eerdaags te gebeuren, iets met provinciale opslag of zo ?)......zou ik het wel weten. Cool

Ik hoorde net overigens dat de Saxo vanmiddag in 1X door de APK kwam…....dus tot november volgend jaar weer kan rijden. Cool

Overigens…..ik heb WEL naar die BX met Airco geinformeerd die bij Jetcars stond….de airco deed het dus niet Rolling Eyes
Ik WEET dat ik de HP wel zal gaan missen, maar ik heb in mijn leven wel meer stapjes terug moeten doen, dus dat overleven we ook wel weer.

Eerst maar eens kijken hoe die stoel me bevalt na de rit terug.

Had je dat verwacht dan dat die airco het deed?
Dat is best even wat extra geld aan onderhoud voor een eigenaar. En bxen krijgen in de regel bijna geen onderhoud meer Evil or Very Mad

Gefeli met je saxo in elk geval. Benieuwd hoelang het duurt voor je weer terug gaat naar een HP geveerde auto Wink

IK heb ook genoeg overwogen om mijn auto(s) in te ruilen voor diesels of LPG auto’s en om die reden staat mijn xantia momenteel ook te koop.
Maar de bx blijft, dat is 1 ding wat zeker is. Gisteren nog getankt en ondanks zijn gezonde dorst van 1 op 11,5 toch nog even het gas er een paar keer opgegooid. Man, die duw in je rug is toch wel verslavend hoor.

de motor die je amper hoort en de auto stilzwijgend voorstuwd, de motor die niet protesteert, die snelheidsmeter die je omhoog ziet vliegen, de toerenteller die aan het rode gebied begint te likken, de motor die ondertussen wel van zich laat horen maar nu omdat ie het naar zijn zin krijgt, 4000 toeren, 5000 toeren, 6000 toeren 7000 toeren, waar houdt het op Twisted Evil  Rillingen lopen over je rug, je schakelt door en dat is voor de motor een teken en het lijkt alsof ie weer een zooi drugs binnenkrijgt en hij schiet er wederom vandoor.

aaaaaaah zalig zo’n bx gti Twisted Evil

Gut gut, ook al op de poetische tour !

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 september 2005 12:04 PM
  [ # 36 ]
Ijs schreef:

Gut gut, ook al op de poetische tour !

Surprisedops: Geloof het wel ja.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 16 september 2005 12:49 PM
  [ # 37 ]

Ik zou er ook graag een BX (1.6 i.v.m. st. bekr.) voor de *heb* erbij willen hebben, maar dat kan ik helaas niet betalen. Crying or Very sad

Friesland…..here we come (we gaan zo rijden) Wink

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 september 2005 01:00 PM
  [ # 38 ]
Bram schreef:

Ik zou er ook graag een BX (1.6 i.v.m. st. bekr.) voor de *heb* erbij willen hebben, maar dat kan ik helaas niet betalen. Crying or Very sad

Friesland…..here we come (we gaan zo rijden) Wink

Als ik zo brutaal mag zijn, hoeveel moest je nou bijbetalen voor die saxo?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2005 02:31 PM
  [ # 39 ]

ik hoop voor je dat Saxootje goed bevalt Smile

welke uitvoering uit welk jaar heb je?
oude/nieuwe front.
en de km stand? Wink

ik hoop dat je beetje met de stoel overweg kan, zal ook wel aan de uitvoering liggen.

zelf hebben wij hier een Saxo 1.1i 538 staan, als het dezelfde stoel is zou ik zeggen ga maar alvast een nieuwe stoel zoeken Wink

maar ik heb wel eens begrepen dat de 1.4i al een hele andere auto is, dan een 1.1i.
hoe dat zit met diesels weet ik niet Rolling Eyes

overigens heb ik mezelf nooit egt thuis gevoeld in die Saxo, maar ik moet zeggen dat het binnen de bebouwde kom een heel soepel autootje is.
stuur is lekker licht Cool
maar deze dingen werken op de snelweg tegen, vind ik zelf.

Profiel  

BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373

Gepost: 16 september 2005 02:32 PM
  [ # 40 ]
arjan_verkade schreef:

ik hoop voor je dat Saxootje goed bevalt Smile

welke uitvoering uit welk jaar heb je?
oude/nieuwe front.
en de km stand? Wink

ik hoop dat je beetje met de stoel overweg kan, zal ook wel aan de uitvoering liggen.

zelf hebben wij hier een Saxo 1.1i 538 staan, als het dezelfde stoel is zou ik zeggen ga maar alvast een nieuwe stoel zoeken Wink

maar ik heb wel eens begrepen dat de 1.4i al een hele andere auto is, dan een 1.1i.
hoe dat zit met diesels weet ik niet Rolling Eyes

overigens heb ik mezelf nooit egt thuis gevoeld in die Saxo, maar ik moet zeggen dat het binnen de bebouwde kom een heel soepel autootje is.
stuur is lekker licht Cool
maar deze dingen werken op de snelweg tegen, vind ik zelf.

na dit soort bemoedigende praat ga ik mn keuze in de poll even wijzigen…. naar 1 week!  Wink

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2005 02:44 PM
  [ # 41 ]
BXsport1986 schreef:

na dit soort bemoedigende praat ga ik mn keuze in de poll even wijzigen…. naar 1 week!  Wink

hehe Laughing

ik wil je niets aan praten hoor Wink

ik verwacht ook dat jij een andere uitvoering hebt, omdat je airco heb e.d.
ik heb genoeg Saxo’s gezien waar een andere stoel inzat als in onze.
die stoel zag er iig stuk beter uit, groter en dikker e.d.
bij ons zit maar dun dingetje in.

verder zal je natuurlijk wat comfort moeten inleveren t.o.v. de Xantia, maar dat is denk ik een bewuste keuze die je gemaakt heb Smile

ik zie hier gelukkig voor je dat veel mensen Saxo wel prima vinden rijden Smile

overigens denk ik dat de banden ook nog wel eens een rol kunnen geven aan het gedrag van de Saxo.
bij ons zijn ze vrij dun, 165 uit me hoofd dacht ik.
er zijn zat modellen die standaard met stuk bredere banden rijden.
dan heb ik het nog niet eens over de VTS Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 16 september 2005 09:56 PM
  [ # 42 ]

Zo….hij staat voor de deur Wink

V.w.b. die stoel : ik zit er echt PRIMA in…..en wat extra fijn is, is dat ik vanwege de smalle rugleuning & zitting aan weerszijden goed steun heb Exclamation

Na 180 km rijden stapte ik beslist niet *gebroken of doodmoe* uit de auto…integendeel zelfs, het motortje loopt lekker stil eigenlijk voor zo’n 1.5 D. Cool

Bij 120 km p/u maakt ie 3200 rpm….wat de BX of Xantia 1.9 D ook precies maakt (zoals de vorige Xant van Renz)....zal ook wel te maken hebben met het feit dat hij pas 141.000 km heeft gereden…...als je namelijk de motor stationair laat lopen met de motorkap omhoog maakt ie net zo veel geluid als de 1.9 D….zelfs wat stiller eigenlijk.

Het enige wat ik aan de stoel zal gaan doen…is (net als bij de Xantia TD) van voren de 2 bouten met plaatringen een 1.5 cm verhogen, zodat de stoel iets naar achteren komt te staan EN….de railsen verlengen zodat hij een cm of 6 a 8 naar achteren kan, zodat ik mijn benen wat meer kan strekken.

Er zit nog een extra accessoire in, namelijk een originele aflegplank die bovenop het dashbord (passagierszijde) komt te liggen met een antislipmat erop, dus kun je daar aardig wat troep op kwijt Smile

Het enige wat ik mis is…...ruimte op het dashbord om een bekerhouder te plaatsen, het middelste luchtrooster staat schuin achterover en dat vind een bak koffie niet zo leuk Wink
En morgen snel naar Halfords een middenarmsteun halen die ertussen past, waar ik ook weer wat troepjes in kwijt kan. Surprisedops:

Enfin….ik had hem in Hardegaryp vol getankt en bij thuiskomst stond de meter 2 mm naar links (na 180 km)....dus ik ben zeer benieuwd naar de gebruikscijfers.

Ik houd jullie op de hoogte Wink

P.S.
Foto’s komen eraan.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 september 2005 10:06 PM
  [ # 43 ]

Gelukkig dat de eerste rit goed bevallen is Smile
Nou maar afwachten of ie echt zo zuinig is.

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 16 september 2005 10:23 PM
  [ # 44 ]
metro2005 schreef:

Gelukkig dat de eerste rit goed bevallen is Smile
Nou maar afwachten of ie echt zo zuinig is.

Tja, als hij net zo zuinig is als een TZD TURBO dan kan je voor die EUR 20 wegenbelasting ....

Uiteraard hopen we dat het ook een fijne citroen is. Succes er mee, en spaar vast voor de C6 V6 HDI.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 september 2005 10:35 PM
  [ # 45 ]
Bram schreef:

Het enige wat ik mis is…...ruimte op het dashbord om een bekerhouder te plaatsen, het middelste luchtrooster staat schuin achterover en dat vind een bak koffie niet zo leuk

Psst, niet verder vertellen hoor, maar dat rooster kan je naar voren trekken in 2 of 3 standen en zo staat het middelste rooster rechtsop, geschikt voor een bekerhouder Razz. Boven in de hoek van dat roostertje zit een gleuf waar je een vinger in kan stoppen om het naar voren te trekken.

Profiel  

3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook