2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Xantia: Tiplijst voor aanschaf?
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 februari 2010 12:54 PM
  [ # 16 ]

Gewicht is wel van enig belang, maar niet in die mate dat ik dan tussen de hele oudjes ga shoppen. Of anders gestels, liever een Xant, dan, in de klasse 1251-1350 die deugt, dan een in de 1151-1250 klasse waar van alles aan vertimmerd moet worden. Dat veschil in belasting heb je in no-time verdiend als je niet om de haverklap iets moet herstellen. Ik rijd nota bene met 1340 kilo Jap goedkoper dan toen met die Breek van 1019 kilo…

Wat ZX1.4i zegt is best wel belangrijk. Een beetje een degelijk ding is wel erg van belang.

Gek trouwens dat Heuliez die Xantia Break nooit zo goed als de berline heft gekregen. Bij de BX had ik eerder de indruk dat ‘t andersom was…Wet van de remmende voorsprong zeker Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 februari 2010 09:24 PM
  [ # 17 ]

Een type-2 die wat zwaarder is zal minder onderhoud op het eerste gezicht nodig hebben, vooral vanwege de lagere km-standen. Maar haal je geen illusies in je hoofd, bij km-standen van 250 a 300K, ben je vaak aan de beurt voor allerlei kleine zaken, voorzover die nog niet gedaan zijn. Denk aan de slijtage gevoelige delen zoals silent-blocks, remmen, banden, stabi-stangen, koppeling, spanrollen multisnaar, etc. Bij een wat jongere auto met die km-standen, is het dan nog de moeite waard, dan een 1b uit 96 met 350K op de teller.

De break is van mindere kwaliteit, maar voor die paar jaar dat je wil dieselen, kun je er prima mee uithouden, neem aan dat het niet je “klassieker” voor in de toekomst gaat worden Wink

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 februari 2010 04:55 PM
  [ # 18 ]

Een beetje kort door de bocht, want voor auto’s van die leeftijd is geen enkele reparatie financiëel wijsheid.
Haal je er bij verkoop never-nooit meer uit.
Anderszijds kun je ná genoemde reparaties wel weer voorlopig er stevig tegenaan, en kilometers maken is een Xant niet vreemd.
Dus wat wil je?
Een beetje goed om je heen kijken wat er aangeboden wordt en hoe de staat van onderhoud is, kun je vast wel een mooie en goeie
scoren lijkt me.
En dat hoeft de wereld niet te kosten

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 februari 2010 06:11 PM
  [ # 19 ]

Ja, is ook. Je moet de reparatiekosten altijd afwegen tegen wat het kost om een andere auto aan te schaffen waar je dan vervolgens ook wel weer wat aan krijgt…

Maar door een gebrek aan knappe diesels is het toch (in principe) een Xsaar geworden. Affijn, er dreigde alweer een japanner hmz, dus niet alles is verloren… En bovendien gaat de gespuide wijsheid niet verloren. Dat beloofde wiki-artikel ga ik dan eerdaags sowieso wél in elkaar zetten Cool Blijf dus nog even posten, want dat moet op de basis van de kennis van jullie als Xantia-rijders gebeuren Smile

Mods, kunnen er plaatjes in een wiki-artikel? Even als terzijde?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook