159 van de 224
« Eerste  < Vorige 157 158 159 160 161 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 februari 2010 09:29 PM
  [ # 2371 ]

Zoals gebruikelijk heeft het projekt weer eens een eigen draai genomen, en op een of de andere manier zijn de eerste stappen voor een koolstofvezel achterklep gezet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 februari 2010 09:46 PM
  [ # 2372 ]
Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 februari 2010 10:32 PM
  [ # 2373 ]
sans-pareil schreef:

Zoals gebruikelijk heeft het projekt weer eens een eigen draai genomen, en op een of de andere manier zijn de eerste stappen voor een koolstofvezel achterklep gezet.

Achterschade gereden?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 februari 2010 10:27 AM
  [ # 2374 ]

Als je de standaardkwaliteit van Citroen achterkleppen ‘achterschade’ noemt, dan wel ja.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 februari 2010 10:33 AM
  [ # 2375 ]

Laughing

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 februari 2010 10:44 AM
  [ # 2376 ]

Wat gaat zo’n klep in gewicht schelen? En ga je dat gewicht niet missen op de achterwielen?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 februari 2010 10:54 AM
  [ # 2377 ]

De klep is naar verwachting 60% lichter dan de stalen variant, maar die heb ik nog nooit gewogen. Ik denk dat die ergens tussen de 10 en 15 kilo is? dus dan wordt ie nu tussen de 4 en 6 kilo. Gewicht mis je in mijn optiek nooit. In principe betekent een iets lichtere achterkant dat hij achter misschien iets sneller uitbreekt, iets wat verdomd moeilijk te bereiken is met een CX, en met bandenspanning kan ik daar nog wat aan corrigeren. Maar ach, het wordt daarna toch gecompenseerd door een koolstofvezel motorkap. En koolstofvezel voorschermen. En koolstofvezel portieren. En koolstofvezel bumpers. En kunststof ruiten. Zodra ik er aan toe kom Wink. De mal wordt trouwens van een zeer hoge kwaliteit gemaakt zodat polyester achterkleppen er ook mee gemaakt kunnen worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 februari 2010 11:52 AM
  [ # 2378 ]

En een koolsofvezel subframe? en koolstofvezel koets? .... Smile


voorruit moet van glas zijn toch of was dat alleen geldig voor auto’s na 1991?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 februari 2010 12:03 PM
  [ # 2379 ]

Vooruit denk ik in eerste instantie ook niet aan, maar zijruiten wel, is ook wat makkelijker. Hoe dan ook is het toekomstmuziek.

Koolstofvezel koets en subframe zit ergens na alle andere dingen denk ik.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 februari 2010 08:45 PM
  [ # 2380 ]

Leuk stuk in het CX Clubblad!

Nog nieuws over de achterklep?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 februari 2010 09:35 PM
  [ # 2381 ]

De achterklep is daadwerkelijk in productie. Met wat geluk zit ie er op de voorjaarsmeeting op. Is er een CXeR uit dan?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 februari 2010 10:00 PM
  [ # 2382 ]

Oh ja, ik zie hem hier ineens liggen. Artikel ziet er nog best aardig uit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 maart 2010 08:52 PM
  [ # 2383 ]

Maar weer eens een korte update. Weinig bijzonderheden. Ik zit nog steeds te wachten op de VEMS die voorgeprogrameerd is voor de nieuwe primary trigger, en binnenkort zal er wel een koolstofvezel klep klaar zijn. Ik heb ook wat stukjes slang enzo besteld om toch maar even het inlaattraject een beetje aan te passen want mijn slang was weer eens losgeknald bij enthousiast optrekken. Ik zet er dan gelijk maar even een inlaat spruitstuk van een 2400ie op want die heeft een stukje grotere gasklep. Ik speel nog een beetje met het idee om een tussenturbo te plaatsen, want met de nieuwe PT moet iet toch weer effe op de bank gezet worden. Het is toch leuk als ie dan ook gelijk net wat meer vermogen heeft weer.

Verder binnenkort eens opzoek naar een hyperstrakke motorkap als mal voor het volgende koolstofvezel deel. Ik hoop dat de koolstofvezel achterklep er met hedel op zit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 maart 2010 09:03 PM
  [ # 2384 ]

Waar gaat de tussen turbo voor dienen?

Meer koppel in laag toerengebied?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 maart 2010 09:30 PM
  [ # 2385 ]

Ik heb misschien ook nog wel iets leuks voor je in de vorm van glasvezel.
Blijft even een verrassing.

Profiel  
 
 
159 van de 224
« Eerste  < Vorige 157 158 159 160 161 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook