Robin Visser schreef:Als het inderdaad dezelfde is reken op een prijs van ongeveer 12 k.
Zie nu pas, dat er een link naar een site bij staat. En wat voor een site. Staan leuke dingen op met niet altijd hetzelfde aanbod als Leboncoin. Ga ik vaker naar kijken.
De CX is niet dezelfde die anderhalf jaar terug op de clubsite stond. Namelijk niet voor 12 k, maar ongeveer de helft. Wel mooi. Helaas geen airco. Vind ik echt onmisbaar in een auto.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mijn eerdere gedachte, dat Niels lijkt te zijn afgehaakt, lijkt te worden bewaarheid….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
‘t Duurt wel lang ja…



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Beste mensen,
Als iemand een weekje of twee niet reageert, wil niet zeggen dat hij is afgehaakt. Er kunnen ook bijzondere, speciale en bovenal vervelende andere omstandigheden spelen. Ik heb niet veel behoefte om hier op in te gaan, maar mijn zoektocht gaat gewoon verder. Nogmaals, ik heb geen haast. Het komt wel.
Way out in the water, see it swimming.
Ik blijf benieuwd!



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Hallo allemaal,
Tijdje geleden al weer… heeft te maken met wat ongelukkige onvoorziene omstandigheden; maar goed dat ik geen haast heb met het vinden van een auto Sterker nog, het hele pad ernaar toe, steeds weer wat meer leren, foto’s kijken, mailen, bellen: het is eigenlijk hartstikke leuk om te doen
Afijn, een aantal CX’en ben ik aan het ‘bekijken’. Laat ik er even twee uitlichten; ik noem ze voor het gemak Prestige 1 en Prestige 2. Graag uw deskundige advies, ongebreidelde kritiek en andere emotionele uitspattingen
Prestige 1
Dit is een Prestige voldoet aan de eisen airco en leren interieur. Deze airco werkt, de voiture is altijd Citroen dealer onderhouden geweest en is daar ook aangeschaft. De auto vertoond geen roestplekken (althans volgens de particuliere verkoper, korrel zout is dus noodzakelijk) en heeft onlangs een Dinitrol behandeling ondergaan. Natuurlijk zijn er ook minpunten, het vinyl zal moeten worden vervangen. De auto heeft geen automaat. Dat is wel jammer. Verder schijnt het een laagdaks te zijn, maar er zit een rechter buitenspiegel op. Ik dacht dat dat niet het geval was bij een laagdaks. Correct me if I’m wrong. De auto is overigens geïmporteerd uit Frankrijk. De historie is bekend vanaf dat ze in Nederland is, van haar bestaan in Frankrijk is niets bekend. Ik denk dat ik zo alles wel een beetje heb verteld. De CX rijdt overigens op gas. En natuurlijk, voor u: de foto’s!
Prestige 2
Dit is een ander verhaal. Van deze wagen is namelijk bekend dat het een opknapper is. Deze wagen heeft vanaf 1996 stilgestaan en is geschorst. De wagen heeft roestplekken aan de achterdeuren en aan de kofferklep. De auto start wel direct en komt direct omhoog. Het is een origineel Nederlandse CX, met lederen interieur (uit een Pallas, verschillen die stoelen met een Prestige? Ja hé?), airco (gevuld en werkend) én een automaat. Voldoet dus aan al die drie eisen… Het plaatwerk zal moeten worden overgespoten (aldus de verkoper), maar dan kan ‘ie wel mooi in mijn favoriete kleur Het vinyl is verwijderd, dat was niet mooi meer. Een nieuw vinyl is reeds aanwezig. Er is al gelast aan de auto (dorpels en voetenbakken). Er zit een scheur in de bekleding bij de bestuurderstoel, aan de achterkant. Op de naad. Het leer ziet er verder overigens nog goed uit. Teller staat op 53 dkm. Maar dat zou natuurlijk ook 153 dkm kunnen zijn. Goed, dan de foto’s:
De prijsstelling is natuurlijk bij de tweede Prestige niet te vergelijken met de eerste. Graag zou ik van u een inschatting willen krijgen! Nou, dat was ‘m voor nu weer even!
Groeten,
Niels.
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Prestige 1 airco? Ik zie geen aircoknop! Of zat die ergens anders bij een vroege serie 1?
Bekleding is nog prachtig!
Zo door de voorruit te zien is de bekleding van Prestige 2 ook nog mooi, maar een beetje glimmend. Ja het is een Pallas interieur en dat verschilt! Je kan het verschil zien. Zie de grote vakken met knopen ertussen op de stoelen van 1 en de ribbels op de voorstoelen van 2. Past een Pallas achterbank in een Prestige? Overigens is zo’n losse naad aan de achterkant van een stoel een veelvoorkomend verschijnsel. Kwestie van een plastic stripje dat ontbreekt.
Is het prijsverschil je waard dat je met een opknapper start? En is ze nog wel op te knappen? Hoe is de bodem, hoe zijn de wielkasten en de dorpels? Maar 2 heeft wel een automaat…
Keuzes, keuzes…
Je hebt trouwens nog een 3e keuze: wachten tot de ideale wel voorbijkomt…






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Nou Niels, goed om te horen dat de zoektocht nog gaande is!
nu is ‘t een beetje wat je wil. als de wens ‘automaat’ hoog staat, kan je er 1 wegstrepen.
ik heb bij beide nog geen onoverkomenlijke zaken gezien. fot’s lijken niet dramatische problemen te tonen. tja hoe slecht is de lak en de roest. daar kan ik op deze foto’s geen oordeel over vormen.
reserveer een potje voor achterstallig onderhoud. je bent zo 1000 euro verder (tenzij je alles zelf doet)
nieuw vinyl-dak reken op 700-750 euro.
spuiten hangt af of je 1 deur of de hele auto moet doen…...
die ene prestige heeft pallas leer, zou ik niet willen. dat zou ik er uit halen er uithalen, en passend leer er in. of gebruikt, of a la Robin nieuw.
die andere is een fraaie laagdak, leuke en originele vroege Prestige. lijkt mij meer origineel. zou mijn lichte voorkeur hebben. schakelen i sniet erg hoor ! 4 bak carburateur denk ik. wel met gas, dus best wel een OK combi !!
dus wat jij wil, en wat je budget is, en hoeveel nu goed moet zijn, en in hoeverre je de auto correct/netjes wil hebben, over wat voor tijdspanne…..... die laagdak lijkt me in betere staat!
en dan moet de vraagprijs voor deze 2 kloppen…....
prestige heeft altijd een airco !
bij een vroege zit er een aan/uitknop op de middenconsole meer naar achteren.
of je denkt na over de 3e keuze van PE !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Weer wat geleerd (die aircoknop)...
Enneh, je hebt nog een 4e keuze: koop ze allebei…
En bouw evt. de automaat van 2 in 1…



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Oh ja, ter verduidelijking: het is niet zo dat ik tussen deze twee ga/moet kiezen! Het is enkel dat ik het even voor leg aan de geleerden
Way out in the water, see it swimming.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik weet niet hoeveel je met zo’n ding zou willen gaan rijden, maar indien je dat op lpg wil gaan doen hou er dan even rekening mee dat een installatie voor een 2400 injectie of 2500 injectie toch wel 2000 euro kost. Een 2400 met carburateur kan vanaf 1000 euro van gas worden voorzien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dat is een goede tip waterman, thanks!
Way out in the water, see it swimming.
Wat betreft de laagdaks en de 2 spiegels, daar zou ik alleen maar blij mee zijn. Wellicht klopt het qua originaliteit niet, maar dat vinden de meeste mensen niet zo’n punt. Met zorg aangebrachte modificaties worden doorgaans we okee gevonden. Een kennis van me heeft een one-of Lancia Aurelia met een Vignale carrosserie. Van de carrosserie zijn er 2 bekend, ook 1 van een Ferrari. De auto heeft niet origineel een verbetering gekegen door een luchthapper uit te kloppen in de motorklep en ook de stoelzittingen zijn verbeterd ten opzichte van hoe het was, namelijk banen in plaats van een egaal leren zitvlak. Het is een auto die als ik het goed heb gehoord voor E 160.000,- is verzekerd en wellicht zelfs meer waard is. Paul Koot z’n bedrijf heeft de auto gerestaureerd. De man is een begrip en die het oude carrosseriebedrijf Touring nieuw leven heeft ingeblazen. Daarbij, zelfs de SM heeft wat betreft een after market rechter spiegel gekregen. Wie zijn wij dan nog om te vallen over een niet originele spiegel te vallen.
Kies de hardste zodra het zover is. En wat mij betreft pas je daar met zorg modificaties op toe. Zelfs een latere en betere versnellingsbak moet dan kunnen. Als het een Prestige moet zijn, dan vind ik de laagdaks de wanahave. Ik vind persoonlijk de hoge dakrand esthetisch minder geslaagd.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja keuzes, keuzes en nog eens keuzes, een laagdaks is natuurlijk geweldig qua uniek zijn, is maar 1 of 2 jaar in productie geweest dus redelijk zeldzaam, van de andere kant een automaat is natuurlijk ook fantastisch.
De eerste ziet er geweldig en compleet uit incl. de voetenbankjes de twee als die vanaf 96 stil staat klinkt als een hobby project, en ik weet niet hoe handig je bent en wat je eraan wil uitgeven aan onvoorziene dingen. Dit zal bij de eerste ook ongetwijfelt gebeuren maar waarschijnlijk in mindere mate.
Verder is het vinyldak altijd wel slecht bij de cx-en het spul krimpt en verkleurd in de loop der jaren en wil je het mooi krijgen zul je het zowiezo moeten vv.
En ja je kunt natuurlijk een laagdak C-matic zoeken heb je het mooiste van beide.
succes met je keuzes
Mark
CX 2000 pallas ‘78