stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:had hem nog niet eens gezien, nog zo’n variant;
http://www.jmclandwind.nl/index.html
bij 64 km frontaal ben je dood
zie;
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4000&source=ilse
mwah, dat ben je in een BX ook hoor.
Er stond overigens bij dat de fiat 126 en dat soort koekblikken allemaal veiliger waren, bx is wel degelijk veiliger
Ijs schreef:stoterstangen90 schreef:Ijs schreef:had hem nog niet eens gezien, nog zo’n variant;
http://www.jmclandwind.nl/index.html
bij 64 km frontaal ben je dood
zie;
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4000&source=ilse
mwah, dat ben je in een BX ook hoor.
]Er stond overigens bij dat de fiat 126 en dat soort koekblikken allemaal veiliger waren, bx is wel degelijk veiliger
die hebben ze nooit met 68 km/uur tegen dat blok gezet. gebeurde toen nog met 50 ofzo.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Dat kan goed zijn maar zoals die Landwind gewoonweg bijeen plooit, das schandalig. Je ziet zo dat die BX ook bij 65 per uur helemaal niet zo hard gaat “dichtklappen”...
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
ach, de xantia is ook niet echt veilig te noemen:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
metro2005 schreef:ach, de xantia is ook niet echt veilig te noemen:
Xantia is de slechtse Citroën die ik er bij zie staan
ik heb geen verhalen gelezen maar even die plaatsjes onderaan vergleken.
alle C modellen scoren goed
jammer dat de XM er niet tussen staat, had ik wel benieuwd naar geweest
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
arjan_verkade schreef:metro2005 schreef:ach, de xantia is ook niet echt veilig te noemen:
Xantia is de slechtse Citroën die ik er bij zie staan
ik heb geen verhalen gelezen maar even die plaatsjes onderaan vergleken.
alle C modellen scoren goedjammer dat de XM er niet tussen staat, had ik wel benieuwd naar geweest
Maak je over de XM geen zorgen, dat zit wel goed. Al heel wat plaatjes gezien van in puin gereden XM’s en de berijder bracht het er prima vanaf
Aardige kreukelzone hè
See, buy, fly C5 V6
arjan_verkade schreef:
Xantia is de slechtse Citroën die ik er bij zie staan
ik heb geen verhalen gelezen maar even die plaatsjes onderaan vergleken.
alle C modellen scoren goedjammer dat de XM er niet tussen staat, had ik wel benieuwd naar geweest
nou de saxo kwam ook niet helemaal zonder kleerscheuren uit de test
slechts **
plaatje
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
xm_turbo schreef:arjan_verkade schreef:metro2005 schreef:ach, de xantia is ook niet echt veilig te noemen:
Xantia is de slechtse Citroën die ik er bij zie staan
ik heb geen verhalen gelezen maar even die plaatsjes onderaan vergleken.
alle C modellen scoren goedjammer dat de XM er niet tussen staat, had ik wel benieuwd naar geweest
ja klopt, dat zit waarschijnlijk wel goed
op XMNL hebben ook al een aantal flinke klap gehad en kwamen er zonder kleerscheuren vanaf
maar had die plaatjes van die poppetjes wel willen vergelijken met andere auto’s@robb Saxo is ook niet al te best, maar als je naar de plaatjes kijkt is het nog niet eens zoveel minder als een Xantia en dat vind ik voor zo’n kleine auto toch best nog een prestatie
Maak je over de XM geen zorgen, dat zit wel goed. Al heel wat plaatjes gezien van in puin gereden XM’s en de berijder bracht het er prima vanaf
Aardige kreukelzone hè
De xantia scoort trouwens wel goed op het punt * deuren openen na ongeval*, op het punt *deuren sluiten na ongeval* een heel stuk minder.
De importeur van landwind in Erp verkoopt ze nu trouwens voor rond de 6000 euro heb ik gehoord…
Als ik het zo toch eens op zak had…
1. hoe groot is de kans nou dat je op een massief stuk beton rijdt met een snelheid van bijna 70 km/pu?
2. Auto’s van pak ‘um beet 15 jaar terug waren niet veiliger
3. Je bespaart 1500 euro op een nieuwe alto die zeer zeker niet veiliger is..
Kunt u er ook een tasje omheen doen?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Simpele Ziel schreef:De xantia scoort trouwens wel goed op het punt * deuren openen na ongeval*, op het punt *deuren sluiten na ongeval* een heel stuk minder.
“After the crash, the Citroen’s driver’s door could be opened only by using tools, though the car’s passenger’s door opened normally.”
Simpele Ziel schreef:De importeur van landwind in Erp verkoopt ze nu trouwens voor rond de 6000 euro heb ik gehoord…
Als ik het zo toch eens op zak had…
Vind ik een beetje veel geld voor een doodskist. Er zijn zat auto’s voor dat geld te krijgen die wél leuk zijn.
Simpele Ziel schreef:1. hoe groot is de kans nou dat je op een massief stuk beton rijdt met een snelheid van bijna 70 km/pu?
Ga je eens verdiepen in de EuroNCAP-test aub. Denk je nou echt dat ze onzinnige testen aan het uitvoeren zijn met een betonblok? Dat is namelijk geen betonblok, maar vertegenwoordigt een tegenligger. “These are crashed at 40mph into an aluminium deformable barrier to represent an accident.” En reken maar dat er genoeg mensen zijn die een ‘betonblok’ of iets soortgelijks tegenkomen. Vaak met snelheden boven die 68 km/h.
Simpele Ziel schreef:2. Auto’s van pak ‘um beet 15 jaar terug waren niet veiliger
De Xantia _is_ een auto van +/- 15 jaar terug… En ja, die is veiliger dan de Landwind.
Simpele Ziel schreef:3. Je bespaart 1500 euro op een nieuwe alto die zeer zeker niet veiliger is..
Ik denk dat een Alto wel veiliger is dan die Landwind. Nogmaals, klein zegt niks! Je kunt crashzones en kooiconstructies namelijk perfect met de computer ontwerpen tegenwoordig. Vereist wel wat hogeschool-ingenieurschap echter. En het management van zo’n bedrijf is uiteindelijk verantwoordelijk voor welke graag van veiligheid er wordt toegepast. Want goedkoop produceren, betekent bezuinigen op veiligheid.
Voorbeeld: de 1999 Matiz heeft al 3 sterren, de C1 heeft er 4. Vergelijkbaar met de Alto.
Oké, laat ik het anders zeggen: Het zal me echt een rotzorg zijn hoe een auto indeukt bij een ongeval.
Dat van die Xantia, daar had een smilie bij gemogen
En wat betreft die alto…
De huidige alto tilt zijn 2 binnenste wieltjes al bij 47km pu de lucht in…..
Tsja, dan maar dood met 70km/pu
EuroNcap zal ongetwijfelt heel goed bezig zijn, alleen hecht ik er verder geen waarde aan, kan ook prima leven met de gedachte dat mijn auto met 70 op een beton blok een ware killer is.
Dat weet je als je een auto aanschaft… als je een luxe terreinwagen koopt voor 17mille moet je ook niet verwachten dat hij degelijk is als een mercedes, kan klimmen als een LA en zo luxe is als een X5. Voor 6 mille al helemaal niet
Om het kort samen te vatten: (waarom vatten we trouwens onderaan samen? dan heb je er toch weinig meer aan )
We zijn het hier niet over eens
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
We gaan nogal fftopic En daarbij:
Een betere veiligheid begint bij jezelf!
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Ohja nog 1 dingetje, landwind prijzen zijn vanaf 17 000, niet vanaf 6000.
Bijvelds werd op het idee gebracht door zijn ‘goede vriend’, de zakenman Joep van den Nieuwenhuijzen. Die bracht hem in contact met de fabrikant, Jiangling Motor Company, die gevestigd is in Nanchang, de hoofdstad van de provincie Jiangxi. Deze De SUV moet in Nederland vanaf 17.000 euro kosten (in China kost model X6 101.800 RMB ofwel en slordige 10.000 euro).
Inderdaad, maar na publicatie van het EuroNcap onderzoek staan de auto’s die op voorraad stonden en de geanuleerde bestlling voor inkoop prijs(ong. 6 a 7000) te koop.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Simpele Ziel schreef:De huidige alto tilt zijn 2 binnenste wieltjes al bij 47km pu de lucht in…..
Tsja, dan maar dood met 70km/puEuroNcap zal ongetwijfelt heel goed bezig zijn, alleen hecht ik er verder geen waarde aan, kan ook prima leven met de gedachte dat mijn auto met 70 op een beton blok een ware killer is.
EuroNCAP test dan ook niet de actieve veiligheid zoals: wegligging, comfort, airco, remmen, besturing, etc. Trouwens, 2 wieltjes optillen hoeft niet erg te zijn. Zolang de boel maar niet omvalt. De Frontera stond niet echt bekend als een koersvast schip. Denk ook bijv. aan de slingeractie van Katja Schuurman met haar Frontera (“Ja, ineens had ik geen controle over het stuur meer.”).
Simpele Ziel schreef:We zijn het hier niet over eens
Volgens mij heb ik nergens een mening gegeven, alleen wat feiten getoond. Dus waar zijn het we niet over eens? Dat de Landwind onveilig is zijn we het toch over eens? Alleen dat jij het niet erg vindt om voor 6000 euro dood te gaan kan ik me niet helemaal in vinden (ook voor 16.000 niet trouwens)...