Ik hoop dat je er veel van zal genieten Bram ! Het woordje ‘lang’ zal ik maar niet gebruiken Morgen even een proefritje doen ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ZX1.4i schreef:Bram schreef:Het enige wat ik mis is…...ruimte op het dashbord om een bekerhouder te plaatsen, het middelste luchtrooster staat schuin achterover en dat vind een bak koffie niet zo leuk
Psst, niet verder vertellen hoor, maar dat rooster kan je naar voren trekken in 2 of 3 standen en zo staat het middelste rooster rechtsop, geschikt voor een bekerhouder . Boven in de hoek van dat roostertje zit een gleuf waar je een vinger in kan stoppen om het naar voren te trekken.
dat je het middelste rooster uit het dash kon trekken kwam ik pas naar een paar maanden achter, omdat er ingebroken was en het dash beschadigd was en er dus een nieuw middengedeelte in moest
ik vond het al irritant dat je er zo weinig aan kon verstellen
@Bram:
gelukkig dat de stoel goed zit
toch belangrijk in een auto.
als je smal postuur heb is smalle stoel soms best lekker
ZX1.4i schreef:Bram schreef:Het enige wat ik mis is…...ruimte op het dashbord om een bekerhouder te plaatsen, het middelste luchtrooster staat schuin achterover en dat vind een bak koffie niet zo leuk
Psst, niet verder vertellen hoor, maar dat rooster kan je naar voren trekken in 2 of 3 standen en zo staat het middelste rooster rechtsop, geschikt voor een bekerhouder . Boven in de hoek van dat roostertje zit een gleuf waar je een vinger in kan stoppen om het naar voren te trekken.
AHA !
Dat wist ik nog niet….ga ik morgen meteen even proberen
Bedankt Sohail !
Hier alvast 1 foto van naast de deur :
Inderdaad Arjan….ik heb ook al zitten kijken hoe dat nou zat, ik heb dan ook nog geen tijd gehad om het instructieboekje in te lezen. ops:
Ben ook benieuwd of hij op de Citroen-PC aangesloten kan worden, links heb ik een klepje gezien waar een stekker in gestoken kan worden….zal morgen maar eens langs Johan rijden.
Kan hij eens kijken of er nog *foutjes* inzitten.
Chiptunen zal wel niet kunnen.
Overigens staat er ook nog op de zijkant : Centennial. :
arjan_verkade schreef:ik hoop voor je dat Saxootje goed bevalt
welke uitvoering uit welk jaar heb je?
oude/nieuwe front.
en de km stand?ik hoop dat je beetje met de stoel overweg kan, zal ook wel aan de uitvoering liggen.
Tsja…..het is dus een Saxo 1.5 D SX van augustus 1998…..ik weet niet of die het oude of nieuwe front heeft ? ops:
Km.st = 141.000 en heeft i.i.g. stoelen met verstelbare rugleuning.
Hij heeft 2 electr. ramen en CV met AB…alleen die AB zelf zat er niet bij….dus die moet ik maar eens op de kop zien te tikken.
(en een electr. stuurbekr.)
Ik heb ooit een gloednieuwe leen Saxo gehad in 2002, mijn collega naast me was zo lollig om even vunzig te doen met zijn vinger in die gleuf van het middenrooster, en zo kwamen we erachter dat dat ding te verstellen is
Ik had ook een 1.5D SX, 5 deurs uit 1997 met 143K op de teller, met lichtmetalen velgen en helaas zonder Airco.
Er zit geen grote tank in, 43L, maar 800km haal je met gemak, 1000km haal je ook als je rustig gaat rijden. Met de dieselprijs van toen kon je lachen, met 1000km op de dagteller ging er niet meer dan €35 aan diesel in de tank.
Nieuwe front heeft heldere koplampen, maar dat is pas ergens na 2001 geweest.
Van het oude front zijn er 2 typen, het verschil is te zien aan de grill.
Type-1
Type-2
Type-3
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik ga er even vanuit dat je 2de front heb (zie foto’s ZX1.4i)
zo te horen heb je een lekker luxe uitvoering
Airco AB en elektrische ramen zijn in een Saxo zeker niet standaard
en met die KM stand moet die denk ik nog heel tijdje meekunnen
arjan_verkade schreef:ik ga er even vanuit dat je 2de front heb (zie foto’s ZX1.4i)
zo te horen heb je een lekker luxe uitvoering
Airco AB en elektrische ramen zijn in een Saxo zeker niet standaarden met die KM stand moet die denk ik nog heel tijdje meekunnen
Tsja…..ik ben nu i.i.g. klaar voor de derde dinsdag in september….als we te weten komen welke kosten allemaal weer verhoogd gaan worden per 1 jan…zoals de ziektekosten, GWL enz.
Een zuiniger auto zou ik niet zo snel weten….en toch nog redelijk comfortabel.
Dit is het front van mijn Saxo….ik denk dus type-2 ?
Daar zouden mooie alu velgjes wel goed onder staan…..maar die moet ik dan eerst maar eens gaan verdienen.
Overigens….in een 1.5 D SX zijn electr ramen, 1 airbag en CV wel standaard hoor…kijk maar op Autoweek.nl bij type 1998-1999…
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=16243&cache=no
Overigens ga ik nu twijfelen of ik nu het front van type 1 of 2 heb….las net een test van de Saxo VTS en daarin staat dat hij in 1999 een facelift heeft gekregen….dus ik denk toch weer type-1 ?
(de mijne is immers b.j. 1998)
Bram schreef:Overigens ga ik nu twijfelen of ik nu het front van type 1 of 2 heb….las net een test van de Saxo VTS en daarin staat dat hij in 1999 een facelift heeft gekregen….dus ik denk toch weer type-1 ?
(de mijne is immers b.j. 1998)
Als het een type 1 is zou ik hem inruilen, dat kan niet natuurlijk
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:arjan_verkade schreef:ik ga er even vanuit dat je 2de front heb (zie foto’s ZX1.4i)
zo te horen heb je een lekker luxe uitvoering
Airco AB en elektrische ramen zijn in een Saxo zeker niet standaarden met die KM stand moet die denk ik nog heel tijdje meekunnen
Tsja…..ik ben nu i.i.g. klaar voor de derde dinsdag in september….als we te weten komen welke kosten allemaal weer verhoogd gaan worden per 1 jan…zoals de ziektekosten, GWL enz.
Een zuiniger auto zou ik niet zo snel weten….en toch nog redelijk comfortabel.Dit is het front van mijn Saxo….ik denk dus type-2 ?
Daar zouden mooie alu velgjes wel goed onder staan…..maar die moet ik dan eerst maar eens gaan verdienen.
Overigens….in een 1.5 D SX zijn electr ramen, 1 airbag en CV wel standaard hoor…kijk maar op Autoweek.nl bij type 1998-1999…
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=16243&cache=no
dat is type 2, die hebben wij ook staan met dat front (1999 dacht ik)
bij jou zijn die opties misschien wel standaard, ik bedoelde dat het in instapmodel Saxo zeker niet standaard is
Saxo’s gaan nog best lekker over drempels
maar dat zal met de zwaardere diesel voorin misschien iets minder zijn.
maar dat geld voor elk model denk ik zo
Bram,
Als je gril niet is meegespoten in de carroseriekleur dan is het type 2 indien gril is meegespoten type 1 is op de foto niet te zien doordat je een zwarte hebt.
Maar ik vermoed type 2 heb de folder ff geraad pleegd
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
zx19d schreef:Bram,
Als je gril niet is meegespoten in de carroseriekleur dan is het type 2 indien gril is meegespoten type 1 is op de foto niet te zien doordat je een zwarte hebt.Maar ik vermoed type 2 heb de folder ff geraad pleegd
Tsja….ehh….heb even gekeken, maar de gril zelf is matzwart en de randen er omheen glanzend zwart zoals de carrosserie (dus type-1 ?)......dit MOET natuurlijk wel even helder worden, anders ruil ik hem meteen om voor een type-2
Arjan :
hij gaat over de drempels heen als een BX (of Xantia) waarvan de hoogteregelaar of bollen slecht zijn, zeg maar
Niet verkeerd dus.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:zx19d schreef:Bram,
Als je gril niet is meegespoten in de carroseriekleur dan is het type 2 indien gril is meegespoten type 1 is op de foto niet te zien doordat je een zwarte hebt.Maar ik vermoed type 2 heb de folder ff geraad pleegd
Tsja….ehh….heb even gekeken, maar de gril zelf is matzwart en de randen er omheen glanzend zwart zoals de carrosserie (dus type-1 ?)......dit MOET natuurlijk wel even helder worden, anders ruil ik hem meteen om voor een type-2
Arjan :
hij gaat over de drempels heen als een BX (of Xantia) waarvan de hoogteregelaar of bollen slecht zijn, zeg maar
Niet verkeerd dus.
kijk dan is de vering redelijk
je heb een type 2
kijk maar goed naar de foto’s die ZX1.4i had geplaatst
type 1 heeft kleiner logo.
omdat jij een zwarte auto heb zie je niet de de grille niet is meegespoten
link
bij deze link staat de 1.9 D SX ook niet tussen, die staat bij het lijstje van serie 2 er wel tussen
dus een serie 2 heb je
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Zat ik weer te lang op het motor-forum, zie ik hier wéér een autowissel…
Bram, gefeliciteerd met die mooie zwarte Saxo!
Ik zat zelf aan een AXje te denken, t wordt elke maand steeds moeilijker om weer in de zwarte cijfers te komen… ops:
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
renz schreef:echt waar Ieks??? zat je aan een AX te denken? Dat is wel een heeele grote ( of kleine ) verandering!
Zo’n donkergroenmetallic botsootootje lijkt me best geinig…
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ieksEmmu schreef:Zat ik weer te lang op het motor-forum, zie ik hier wéér een autowissel…
Bram, gefeliciteerd met die mooie zwarte Saxo!
Ik zat zelf aan een AXje te denken, t wordt elke maand steeds moeilijker om weer in de zwarte cijfers te komen… ops:
dat zou zonde zijn
er is altijd nog een tussenmaatje hoor
BX of een evt. een Xantia
die zijn er zat in het groen