Water in opbergbak achter passagiersstoel Xsara Picasso (2004)
Grandorama
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 21 december 2009 09:32 PM

In de opbergbak achter de passagiersstoel staat water. Twee weken geleden kwam ik daar toevallig achter, omdat ik wat uit de opbergbak nodig had. Het verklaarde ook dat we last hebben van vochtige ramen aan de binnenkant. De opbergbak aan de andere kant is droog.

De vloerbedekking (bovenkant) voor de achterstoel is niet nat en nergens is een spoor van water te zien. Als ik het goed heb gevoeld zijn de opbergbakken binnenin bekleed d.m.v. een voorgevormde plastic bak met bekleding aan de binnenzijde. Het water kan dus niet van onderen komen.

Het is sinds de ontdekking twee weken geleden wel erger geworden. We dachten dat er misschien een raam open had gestaan tijdens een regenbui, maar dat is dus niet het geval. Wat we wel hebben gehad is veel sneeuw op de auto dat gisteren deels is gesmolten.

In februari heeft de auto een nieuwe rechterachterportier gekregen na een aanrijding. Ik heb de lekkage niet eerder ontdekt en ben ook in de tussentijd nog wel eens in de betreffende opbergbak geweest. Dus ik denk niet dat het met de deur te maken heeft.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen en waarom het alleen aan de passagierskant achter is?

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 22 december 2009 12:15 AM
  [ # 1 ]

Dat is een open deur intrappen heh… (bedoel ik spreekwoordelijk)

Als je naar de garage teruggaat buigen zij even de deur voor je zodat hij wel afsluit.
Of afstellen zeg maar…
Als het maar iets is kan je misschien het rubber met vaseline insmeren wat water afstoot.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

ambu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 02 februari 2010 12:04 AM
  [ # 2 ]

Ik heb het zelfde probleem, maar mijn picasso uit 2001 heeft nooit schade gehad

als je een oplossing weet hoor ik het graag

grz

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 februari 2010 11:37 PM
  [ # 3 ]

poreuze rubbers. Die zuigen water naar binnen door ouderdom. Is vaak een lekkage kwaal.
Je kan met het oog zien of de rubbers nog mooi glad zijn of dat ze op het draagvlak doffer en groffer zijn dan op de rest van het rubber.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

birdie51
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 28 februari 2014 08:50 PM
  [ # 4 ]

Na lang zoeken heb ik de oorzaak bij mijn Xsara Picasso (2005) gevonden , het water kwam binnen tussen de afdekfolie en de deur door naar binnen. Ik heb tijdens een regenbui in de auto gezeten zonder deurbekleding op de deur en na enige tijd kwam de lekkage. ( een paar strookjes ducktape doen dan wonderen, daarna geen lekkage meer)

xsara picasso 2.0 16v aut.

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 28 februari 2014 11:38 PM
  [ # 5 ]

Bedankt voor de bijdrage Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook