Totaal aantal Berichten: 6484
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Netjes hoor!
Alleen maar 1 klein gaatje bij de rechter achterdeur
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Je bedoelt dat gaatje waar de schroef van de afdekplaat voor het achterwiel doorheen gaat?
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dat ziet er super uit! En op deze foto’s ziet de deuk in subframe en ligger er helemaal niet zo dramatisch uit…
Totaal aantal Berichten: 27883
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mulder schreef:Je bedoelt dat gaatje waar de schroef van de afdekplaat voor het achterwiel doorheen gaat?
Ja, zoals het er nu uit zit is het nog wel weg te schuren.
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het valt mij allemaal helemaal niet tegen. Eerst maar eens naar die XM kijken, en dan gaan we eens heel hard nadenken over deze. Eigenlijk zouden ze naast elkaar moeten staan.
Mulder schreef:Al blijft het altijd een gok.
Dit lijkt mij niet eens een gok. Gewoon zekerheidje, dat die zijligger door de keuring komt. Als je een CX break wil kopen, kun je zout strooien op elke slak, maar dan eindigt het met niet in een CX-break rijden, vrees ik…. Wat ik hierboven zie op de foto’s, is dit een goede basis om af te maken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Lijkt mij ook. De CX wordt nu dagelijks bereden, wat zou kunnen betekenen dat het met de hoeveelheid werk die er vooraf ingestoken moet worden mee zou kunnen vallen (maar het blijft een CX…). Maar het is inderdaad wat je zegt, als je gaat voor een perfecte auto bij aanschaf moet je geen CX Break gaan zoeken.
Totaal aantal Berichten: 751
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Oogt inderdaad goed die CX van onderen. En ook ik heb diverse CX-en gereden, waaronder de huidige, waarvan de langsligger soms als kriksteun of brugsteun gebruikt is. No problemo maar het blijft een rotgezicht als je er onderdoor loopt. Het oogt meestal erger dan het is.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Moeilijk hoor…de CX ziet er inderdaad niet verkeerd uit zeg. Dat zijn naadjes om van te smullen!
Ga je dit weekend naar de XM kijken? Ben benieuwd en let goed op hoe ze eruit ziet….je weet maar nooit als je uiteindelijk toch voor de CX gaat…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Omgeving Bremen is van waar ik nu zit (Groningen) een kippe-eindje vergeleken met de afstand tot die CX (omgeving Toulouse/Perpignan). Dus als ik daadwerkelijk naar die CX op weg ga, moet dat eigenlijk wel zijn met de intentie om mét CX weer naar huis te rijden… Eerst morgen de XM maar eens afwachten.
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zo. Weer thuis. Duitsers zijn minder betrouwbaar dan ik dacht. Dinsdag nog gebeld om afspraken te maken, de verkoper zou er zijn vandaag, ik hoefde alleen maar even een kwartier van tevoren te bellen. Toen ik belde bleek meneer echter op de Oldtimerbeurs in Bremen te zijn (waar wij net vandaan kwamen) en niet van plan om binnen afzienbare tijd thuis te komen. De auto stond buiten, ik mocht er wel even omheen lopen. Als ie me echt beviel moest ik maar een keer terugkomen…
Met stomheid geslagen heb ik dat maar even gedaan. Conclusies: een mooie XM, ik denk niet dat ik snel een andere serie 1 V6 break ga vinden in deze (optische) staat. Goed in de (donkergrijze, niet zwarte) lak, geen deuken of krassen. Bumperstrips wat verweerd maar dat is standaard, en verder een brandgaatje in de bestuurdersstoel van een verder smetteloos interieur. Ik ben er ook wel uit dat het serie 1 dashboard zoveel mooier en verfijnder is dan dat lompe serie 2 dash…
Maar de lust om weer een halve dag in de auto te zitten voor een proefrit is me enigszins ontnomen door de botte reactie van de verkoper. Natuurlijk moet je daar maling aan hebben als je de auto werkelijk wilt hebben. Helaas ben ik nogal principieel. Zak er dan maar in, dus. Punt is ook, het vooruitzicht om er zowel qua wegenbelasting als verbruik op achteruit te gaan staat me meer tegen dan ik had verwacht.
Op de heenweg naar tussenstation Groningen kwam ik vrijdag overigens een grijze CX serie 2 Break tegen… Wie ben ik om dat soort tekenen te negeren… Ik richt mijn pijlen eerst maar weer even op de Franse CX. Die blijft door mijn hoofd spoken.
Tesus wat een zak-hooi zeg die duitser. Kan je toch niet maken!!
Zou ik ook denken hoor, dat ie maar verrekt. Als de verkoper zo onbetrouwbaar is hoe is zijn auto dan wel niet.
Maar eh..heb je stiekum toch foto’s gemaakt???
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee. De foto’s uit de advertentie doen de auto wel recht. Staat er mooi bij, kan niet anders zeggen.
Onderstaand frans is niet van mij:
bonsoir elle a la cim mais ne fonctionne pas fuite je roule tous les jours avec corrosion neant juste coup de cric sur le faut chassis au niveau de la porte sans incidence le dernier ct effectue a 232000kms ok
ik heb even het draadje doorgelopen: in zijn mail maakt de verkoper ook melding van een krikdeuk in het faux chassis, en dat zou bij de APK geen probleem geweest zijn?! Kan natuurlijk..
Succes met je overweging, hij ziet er verder wel errug mooi uit
Citroën CX, verder nix..