Totaal aantal Berichten: 39
- Xsara Ligne Prestige 1.6 16v automaat
Hoi,
Mijn ruitensproeier werkt niet meer.
Ik heb hier al op gezocht maar geen antwoord voor mijn probleem gevonden en die is als volgt.
Ik heb de zekering vervangen die was doorgebrand.
Maar het werkte nog steeds niet, vervolgens heb ik de pomp vervangen voor een nieuwe.
Maar helaas werkt deze ook niet , toen heb ik de oude pomp aangesloten op 12 volt
en pompte prima.
Dus blijkbaar heb ik een ander probleem maar ik kan niks anders bedenken dan een computer probleem
Mocht de pomp aangestuurd worden daardoor.
Of mijn bedrading is ergens onderbroken.
De ruitenwissers doen het wel als ik de hendel naar mij toe haal.
Wie heeft een idee waar dit aan zou kunnen liggen of heeft hetzelfde probleem gehad
en hoe heb je die opgelost?
Groeten Dennis.
Bij mijn vorige auto (volvo 440) heb ik ook dit probleem gehad, bleek met de pomp niet veel mis te zijn, echter de connectors waren behoorlijk gecorrodeerd. Wellicht een goed idee om met een platte schroevendraaier of schuurpapiertje aan de slag te gaan?
Wellicht dat het helpt.
Xsara 1.8 16v VTS.
120.000 km
Bedankt voor je reactie!
Dat kan ik inderdaad nog proberen.
het kan wel een sveel simpeler zijn dan connectors.
Ik het het zelfde probleem een weekje of 2 terug. Het bleek dat de terugslagklepjes niet meer functioneerden.
Dat is een stukje plastic met een veertje en een balletjes erin. Dat zit ergens tussen in de aanvoerslang naar de sproeikoppen.
Dat ding heb ik vervangen en de boel werkte weer. Ik hoorde de pomp gewoon draaien en de wissers deden ook hun werk.
Hoi Gompy58,
Dat is mijn probleem dus niet , je hoort namelijk de pomp niet draaien ook niet nu er een nieuwe pomp op zit!
gompy58 schreef:het kan wel een sveel simpeler zijn dan connectors.
Ik het het zelfde probleem een weekje of 2 terug. Het bleek dat de terugslagklepjes niet meer functioneerden.
Dat is een stukje plastic met een veertje en een balletjes erin. Dat zit ergens tussen in de aanvoerslang naar de sproeikoppen.
Dat ding heb ik vervangen en de boel werkte weer. Ik hoorde de pomp gewoon draaien en de wissers deden ook hun werk.
gompy58 schreef:het kan wel een sveel simpeler zijn dan connectors.
Zit dat aan de onderkant van de motorkap? Ik heb het volgens mij ook. Achter sproeit wel, voor niet meer. Ik hoor de pomp wel draaien. ‘s kijken of ik zo’n dingetje ergens kan vinden. Op de sloop ofzo..
Hoi,
Probleem is inmiddels opgelost.
Ik had mijn zekering op de verkeerde plek terug geplaatst! ( Met mijn domme kop! )
Ik had hem op de plek gestopt van de ruitenwissers voor de koplampen. (Dat heeft mijn wagen niet.)
Maar in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!
Groeten Dennis.
Spiderdaaf, misschien beetje laat. Maar ik heb dat ook eens gehad en bleek dat het slangetje naar de voorkant met een knik zat en er dus geen water doorheen kwam. Zat in de hoek van de motorkaplinks. Misschien heb je hetzelfde probleem.
groetjes