5 van de 28
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed zijn XM Turbo CT ingeruild op een AMI8 break
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 januari 2010 08:55 PM
  [ # 61 ]
ZX1.4i schreef:

Die XM blijft ook rond gaan hier op het forum, en dan te bedenken dat deze ten dode was opgeschreven na een gebroken D-riem, c.a. 2,5 jaar geleden.

Dat grapten ze bij Stoebo ook al. Ik dacht toen nog hoe weten ze dat, maar ja ze waren de hele tijd al aan het geinen over de kwaliteit van een XM. Twisted Evil

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 januari 2010 09:13 PM
  [ # 62 ]

Mocht die bak nou blijven lekken kunnen “we” nog altijd een andere 2.0CT bak ophalen bij de “lokale sloperij” en in berlikum er in lepelen. (Zat toch bij de garantie in: Te koop Xm 2.0CT met evt. gebruik van de brug in berlikum/sleuteltje11.. Laughing )

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 januari 2010 09:16 PM
  [ # 63 ]

Nou als Emiel er 20 uren mee bezig is geweest dan lijkt het me geen klus waar ik op dit moment om zit te springen. Die Xantia was ook een hel en daar heb ik nog wel eens nachtmerrie’s van. Laughing  maar ja aan de andere kant zeg nooit, nooit en jij heb ervaring met bakwissels toch? Wink

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 januari 2010 09:41 PM
  [ # 64 ]

Ja,.............,maar dan doe ik het toch liever met een brug Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 januari 2010 09:52 PM
  [ # 65 ]

Maar ik heb altijd begrepen dat bij een XM het front er ook nog eens af moet. Kijk als het nou een kwestie is van de aandrijfassen eruit en de bak eraf en dan een nieuwe erop ja dan is het wel eens te avonturen als dit niet heeft geholpen. En een brug is een must idd.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 januari 2010 11:48 PM
  [ # 66 ]

Waarom het front d’r af moet is me niet helemaal duidelijk: ik heb dat ook gelezen in De haynes xm boek
maar onderstaande komt uit de kluwer Xm boek en precies zo heb ik het toen ook bij m’n BX BE3 bak gedaan: gewoon naar onderen laten zakken. als !!! ik het me goed herinder sloeg dat voorfront verwijderen op de 2.5TD daar je d’r nauwelijks bijkan. Maar jouw 2.0CT kan je dus gewoon laten zakken naar onderen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 januari 2010 11:54 PM
  [ # 67 ]

PFFF lekker klusje. Nu maar hopen dat dit helpt. Ik weet helaas ook niet hoeveel hij lekt. Emiel had er 1300 kilometer mee gereden en ik een kleine 1000. Een beetje olie smeert door het rijden ook overal naar toen. Over een tijdje maar eens kijken of ik het bijvullen kan en dan weet ik hoeveel hij lekt. Maar zoals ik al zei ik hoop dat eerst de seal conditioner helpt.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 januari 2010 12:06 AM
  [ # 68 ]
Peteryed schreef:

Maar zoals ik al zei ik hoop dat eerst de seal conditioner helpt.

Anders ik wel…........... maar euh ik ga nu sleep

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 januari 2010 03:37 PM
  [ # 69 ]

Ik kreeg vandaag van een collega een instructieboekje voor de XM. Het is een van een oer XM, want de TCT staat er nog niet in. Ook niet de ecc voor de XM. Het boekje is ook nog in goede staat. Toch leuk om te krijgen. Smile

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 28 januari 2010 04:12 PM
  [ # 70 ]

T front is sneller los dan je denkt hoor.
TCT heeft geen BE bak maar een ML bak. Maw: lomp en groot. Die friemel je er niet zo ff tussendoor helaas.
Ik heb bij mn TD (met zonzelfde fijne bak) al meerdere keren los gehad.
Onderlangs zou kunnen als jeje subframe wat laat zakken. Het is maar wat je voorkeur heeft denk ik Smile

Iig is het ZEKER te doen zonder brug (persoonlijk niets anders gewend), takeltje is wel gewenst Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 januari 2010 04:24 PM
  [ # 71 ]

Ik heb met mijn Xantia toen een automaatbak verwijderd. was ook geen leuke klus. Daarom hoop ik dus dat dit helpt en het lekken minder wordt en misschien wel ophoudt. Zo niet dan zien we dan wel weer verder. Misschien dat ik dan ook zo nu en dan er wat bij gooi en het lekken zo laat. Er ligt niet veel op straat of zo het meeste blijf aan de auto hangen.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 31 januari 2010 10:35 PM
  [ # 72 ]

Dus toch die verrekte schakelvork!

Misschien is bij demontage of transport die vork iets geforceerd waardoor die wellicht is beschadigd, ik weet het niet.
Als er tijd en ruimte is mag je altijd even bellen om op de brug te gaan bij Sleuteltje-11 of de KF.

Als je uiteindelijk toch het besluit neemt om weer de bak te wisselen dan wil ik je wel helpen met raad en daad…

Hij lekte bij mij eigenlijk alleen op de lange afstanden, korte stukken bleef de bak altijd vrijwel droog, dat is ook vreemd.

Emiel

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 31 januari 2010 10:43 PM
  [ # 73 ]

Ik heb er nu een middel in die de keerring weer flexibel moet maken. Dan moet de auto eerst 500 kilometer gereden hebben. Vandaag Dronten op en neer geweest dus ben het gaat snel. Dan wil ik wel graag de auto even op de brug zien om te kijken hoe het nu is en kan ik gelijk even kijken waar ik hem moet bijvullen. Zal ik je tzt een PB sturen? Dan maken we dan wel eens een afspraak. Misschien eens een keer op een dinsdagavond?

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 31 januari 2010 11:03 PM
  [ # 74 ]

Momenteel is de brug bij ons in Berlikum bezet en aan de agenda te zien duurt dat nog een week of drie…

Eventueel mag je op een zaterdag bij mij op de brug, we PB-en daar nog over!

Emiel

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 04 februari 2010 10:37 AM
  [ # 75 ]

Zaterdag komt de XM op de brug, bij Emiel. Kan ik gelijk even kijken waar vandaan de olie komt en hoeveel. Er liggen bij ons in de straat best veel druppen ook na een korte rit. Ik ben bang dat een bak wissel onvermeidelijk is. Het gekke is dat het ook een beetje witte vlekken zijn.  big surprise Dat zou de de seal conditioner kunnen zijn. Nou ja wat ik zeg zaterdag maar even bijvullen en kijken hoeveel ik nu verloren ben na een dikke 300 kilometer.

Profiel  
 
 
5 van de 28
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook