5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
le fantôme, mijn eerste CX
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 31 januari 2010 10:23 AM
  [ # 61 ]

Bij mijn GTi liggen ook een groene en bruine draad los tegen het linker zijscherm. Aangezien verder alles is aangesloten en werkt neem ik maar aan dat dit zo hoort. Gebeurt wel vaker dat er een paar draden extra liggen of een of ander accesoire al voorbereid is.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
dezignhead
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 25-08-2009

- CX 2.0 RE
Gepost: 31 januari 2010 10:41 PM
  [ # 62 ]

Hi Pascal,

Tja het was even een spoedcursus Citroen sleutelen in totaal 4 a 5 hele dagen maar dan wel vespreid over een week of 6. Het was een klus die niet meeviel, zeker omdat het sleutelen aan motoren mijn ding is en bij zo’n auto het gewoon irritant is dat je nergens bij kan, alles flink vast zit en vies is. Maar goed wie begint maakt het af.

Alle draden waarover we praten (met uitzondering van de sensor die aan de zijkant van de koppelingstandkrans komt) komen allemaal uit het stuk kabelboom dat voor het blok ligt dus waaruit ook de kabel naar de startmotor komt.

- Rood is denk ik de carberateur verwarming, deze komt onderuitb de carb. De vraag is echter waaraan connect ik deze, heb nl. geen rood uit de kabelboom voorhande.

- Ik heb idd een tweetal aansluitingen aan de linker zijkant van de carb en die moet dan van de elektromagnetsiche sproeier. Maar welke kleur stekkers moeten daarop?

- groen en bruin komen idd ook voor in de multistekker maar deze zitten dus los (en horen bij elkaar) aan de andere kant van de kabelboom aan voorzijde blok.

- oplaadprobleem inmiddels gelocaliseerd, kabeltje tussen dynamo en startmotor was gaar. Ik heb hem ingekort en er nieuwe montage ogen aangeknepen en nu word er weer stroom doorgegeven.

- kabeltje uit sensor tandwielkrans koppeling is nog niet geidentificeerd…

- O ja, nog een klein dingetje op te lossen. Snelheidsmeter doet het niet meer, Diravi wel dus ga ervanuit dat unit wel goed op de bak is gemonteerd. Morgen ook even snelheidskabel nalopen.

Morgenochtend vroeg weer even kabeltje ertussen, er moet weer gereden worden. As dinsdag APK, er moeten nieuwe voorbanden onder en een lekje in de aansluiting van de laatste demper repareren en dan is het bidden op niet teveel andere zaken bovenwater komen.

Groet, Ron

Profiel  
 
dezignhead
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 25-08-2009

- CX 2.0 RE
Gepost: 31 januari 2010 10:47 PM
  [ # 63 ]

Vervangen:
- koppeling en drukgroep
- oliefilter en o-ring achter o-ring behuizing
- sensor achter blok
- voetpakking
- 2 stofhoezen aandrijfas rechts (1 verspeeld)
- 2 x o-ring + kunstof ring op aandrijfas aan bakzijde
- olie voor blok en bak + koelvloeistof

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 01 februari 2010 11:04 AM
  [ # 64 ]

Ben effe onder de motorkap gedoken voor je:

dit is een stekker uit de kabelboom met groen, bruin en een dikkere blauwe.
Die zijn voor de temperatuurschakelaar en carb-voetverwarming (blauw op rood).

Dan de electromagnetische afsluiter: dat is een zwart vrouwtje en sluit aan op de rode draad uit de afsluiter..

De stekker van de krukassensor hangt bij carb-modellen ongebruikt los, wordt alleen gebruikt in de garage om ontstekingstijdstip af te stellen…

Als laatste heb ik voor mijn rechterveerbol aan het rubberen binnenspatbordflap ook nog een bruin en groen, maar die zijn op dezelfde kleur aangesloten in de kabelboom.


Voor wat betreft kilometerteller: als je het reservewiel weghaalt zie je tegen het schutbord nog een koppeling.
Is die wel goed gemonteerd en aangedraaid?
Hoeveel kosten ben je uiteindelijk kwijtgeweest, of durf je de optelsom niet te maken…?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
dezignhead
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 25-08-2009

- CX 2.0 RE
Gepost: 02 februari 2010 09:40 AM
  [ # 65 ]

Hoi Pascal,

Helder zo met de foto´s, fixed. Vandaag nog even met de kilometerteller en de uitlaat aan de slag, ga APK even doorschuiven naar donderdag.

Zal het totale kostenplaatje wel ff/e met je delen, verwacht tussen de 300 / 400 Euro (koppeling 180)

Groet, Ron

Profiel  
 
dezignhead
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 25-08-2009

- CX 2.0 RE
Gepost: 02 februari 2010 09:43 AM
  [ # 66 ]

Hoi Pascal,

Helder zo met de foto´s, fixed. Vandaag nog even met de kilometerteller en de uitlaat aan de slag, ga APK even doorschuiven naar donderdag.

Zal het totale kostenplaatje wel ff/e met je delen, verwacht tussen de 300 / 400 Euro (koppeling 180)

Groet, Ron

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 februari 2010 04:36 PM
  [ # 67 ]

Valt dan nog mee niet?
Dat was ik zo ongeveer ook kwijt, incluis motorsteun en klein prut.

Zit er hard aan te denken om de hele handel nog eens over te doen, want ik heb hier een 2.2TRS-blok staan dat lonkt…
Eerst ‘Pino’ weer van haar eigen blok voorzien, dan ‘Maya’ eens aanzien…haha

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
dezignhead
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 25-08-2009

- CX 2.0 RE
Gepost: 04 februari 2010 10:14 PM
  [ # 68 ]

Helaas helaas, zelfs een fantôme, kan niet ontsnappen aan het APK monster.

Misrekening of onervarenheid, als, als, als… ja ik had me alle moeite kunnen besparen want draagbalken waren goed maar caressorie was op het oog een beetje maar voor de keurmeester wel heel erg doorgerot. Auch…

De moraal van dit verhaal, ik ben gevallen voor de CX maar het idee om een rijdend project te kopen om na een jaartje een hele goede te vinden heeft even een hickup maar ik ga zeker over een paar maanden er eentje kopen. Wel een zeer goede Citroen specialist ontdekt in David (D’Oro) en in de gezelligheid in zijn garage de passie geproefd bij hem en zijn klanten die mij erg doet denken aan mijn tweewielige liefhebberij. Ik heb de grenzen weer eens op sleutelgebied verlegd maar het heeft niet geholpen, inmiddels wel redelijk ingevoerd in de CX om het bij de volgende goed te doen.

Dus le fantôme RIP, another one bites the dust ... ik ga een wijntje drinken op dit verlies.

Groet, Ron

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 februari 2010 10:20 PM
  [ # 69 ]

Wat vervelend nou. Werkelijk niets aan te doen?
In dat geval zonde.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 februari 2010 10:36 PM
  [ # 70 ]

Hè bah, wat zonde zeg, ook van al het werk dat je er in gestopt hebt… Sad

Je hebt er kennelijk al voor gekozen om er geen restauratieproject van te maken.
Het is beter zo, vergeet het snel en vind spoedig een andere… betere… Wink

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 februari 2010 10:43 PM
  [ # 71 ]

Misschien is het nu een goede donor? Dan leeft zijn ziel toch nog voort Laughing

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 februari 2010 10:46 PM
  [ # 72 ]

Het is alleen zo lastig om bijna vijf meter op te slaan…
Misschien heeft Ron plaats voor zoiets, dan is dat zeker aan te raden.

Zo zonde. Ze zijn zo mooi in wit…

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 februari 2010 11:49 PM
  [ # 73 ]

Mij niet realiserende, dat het om le fantôme ging, heb ik vandaag onder de auto gestaan. Dat zag er niet zo fraai uit. Ik denk, dat Ron zijn leergeld heeft betaald en ook een hoop over de CX heeft geleerd. Dan moet het de volgende keer maar raak zijn. Was wel leuk weer kennis te hebben gemaakt met een gezicht achter het forumverhaal. En als het nodig is Ron, dan mag je een beroep op me en voor de vertaling. En ik zou zeker ook even terug gaan naar de verkoper. Van de verhalen hier, had ik eigenlijk niet verwacht, dat je daar een rotte auto vandaan zou halen. Ook een goedkope CX hoeft niet rot te zijn van onder. Bij een handelaar mag je verwachten, dat je een auto koopt die APK-waardig is.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
dezignhead
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 25-08-2009

- CX 2.0 RE
Gepost: 05 februari 2010 02:12 AM
  [ # 74 ]

..... het glaasje is een fles geworden ....

@Robin, Ga ik zeker doen, het was me inderdaad een waar genoegen vandaag.
@Allen, dank voor de condoleances.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 februari 2010 10:46 AM
  [ # 75 ]

Hoe rot is rot?
Zoals ik zelf ook al heb ondervonden kan ook een serie II goed rotten, vooral onder de dorpelkappen.
Maar een beetje lasser draait daar z’n handen niet voor om.
Heb je foto’s of is het echt geen haalbare kaart…?
Je hebt nu al zoveel tijd en energie in de auto gestoken, dan maakt dat laswerk toch ook niet veel meer uit…dunkt me?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook