Motor lekt héél weinig olie
Quadran
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 05 februari 2010 11:33 AM

Beste ax-liefhebbers,

De laatste tijd merkte dat er telkens enkele druppels olie op de garage vloer lagen. Dit toch eens van dichtbij bekeken. Eerst alles mooi olie-vrij maken en dan eens een ritje maken en terug kijken. Nu denk ik dat het van de uitlaatcollector moet komen, mss een kapotte dichting en dat hij langs daar olie uitspuugd?? Zie dat er aan het kleppen-deksel niets abnormaals is.

Ps: auto is een Ax 1.1 bj ‘96 dacht ik.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 februari 2010 01:17 PM
  [ # 1 ]

Uitlaatcollector??? In en om de uitlaat loopt geen olie. het kan ook de Koppakking zijn. Dit zijn zwakke punten bij een AX volgens mij.

Profiel  

Quadran
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 februari 2010 02:24 PM
  [ # 2 ]

Vandaag wordt die wagen nog gebruikt, maar in het weekend kan ik nog eens uitzoeken waar het het precies vandaan komt.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 februari 2010 04:38 PM
  [ # 3 ]

Doe dat.
Het kunnen drie dingen zijn;

- de kleppendekselpakking,
- de koppakking of
- de pakking achter de ontsteking.

Even goed controleren dus waar het precies wegkomt (volg het oliespoor).

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

J.H.meijndert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241

Gepost: 05 februari 2010 08:29 PM
  [ # 4 ]

Kleppendeksel niets abnormaals staat er geschreven…..ik vrees de koppakking…...

ZX 1.4 break ‘95

Profiel  

Quadran
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 februari 2010 09:08 PM
  [ # 5 ]

Zo gisteren nog eens onder de motorkap gezeten en het kleppendeksel olievrij gemaakt. Vandaag heeft de auto dan een 20-tal km gereden en er was terug olie te zien rond het kleppendeksel.
Dan maar eens het kleppendeksel verwijderd om eens de dichting te bekijken maar merkte dat de linkse moer van het deksel bijna niet was vastgezet t.o.v. de rechtse moer. Toch maar deksel verwijderd, maar de dichting zag er nog goed en soepel uit.
Het lek moet geweest zijn aan de kant van de distributieriem, de achter-en zijkant van het kleppendeksel. Allé dat hoop ik, alles goed uitgekuist zodat er zeker geen olie meer te zien was en daarna alles terug gemonteerd en eens laten draaien als test om te zien of alles mooi op z’n plaats zat onder het deksel! Alles ok.

Morgen terug eens kijken naar het deksel.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook