Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
par eXeMple! schreef:Ja ja, weer een mooie strakke bak…
Die motorkap ligt echt heel fraai!
Ik moet wel zeggen dat het op de foto’s iets beter eruit ziet dan in het echt, maar het is zeker goed genoeg.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Het ziet er erg goed uit Ree!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mooi Ree! Ik zie het verschil echt niet of nauwelijks vanaf deze flaptop. Nu rijden en heel houden, toch?
Ik ga morgen de CX naar Peter brengen, omdat hij de tools en komende week tijd heeft om een drukregelaar te reviseren. PB/bel je wel ff om te kijken of we nog bij een bak koffie naar jouw 3-kleurenwaaier en mijn lekkende Scarabéé te kijken voor ik bij Peter langsrij. Moet je ook wel tegen de aanblik van een paarse 320i kunnen, mijn taxi na inlevering van de CX
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Strak plan. Ik hoor wel wanneer je meer details weet
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Enige tijd geleden heb ik dit naar mijn verzekering gestuurd:
Geachte heer, mevrouw,
Twee weken geleden heb ik u een schadeformulier opgestuurd betreffende mijn Citroen CX met kenteken 80-hvx-8. Hierin heb ik aangegeven dat ik denk dat ik aansprakelijk ben voor de schade. Inmiddels ben ik hieraan gaan twijfelen, ondanks dat de auto van rechts kwam op een gelijkwaardige kruising; vandaar dit schrijven.
Het zicht was zeer goed en de snelheid heel laag vanwege het gladde wegdek. In de verte zag ik de auto van de tegenpartij reeds op het kruispunt stil staan. Omdat de weg zeer glad was heb ik niet harder gereden dan 30 km/uur en zag ik de auto minstens een halve minuut van te voren staan. In die halve minuut heeft de tegenpartij ruim voldoende de tijd gehad om af te slaan daar er maximaal 1 ander voertuig langs is gekomen. Ik heb helaas niet bij de tegenpartij geïnformeerd waarom ze op de bewuste plek zo lang stil stond.
De tegenpartij had al veel eerder haar voorrang kunnen/moeten nemen. Daarom dacht ik dat ze geen deelnemer was aan het verkeer; de auto had daar ook geparkeerd kunnen staan en besloot ik het kruispunt over te steken. Wanneer ik vlak voor de auto was, besloot de bestuurder ineens de T-splitsing op te gaan. Dit kon ik niet aan zien komen omdat er geen richting aangegeven werd en de bestuurder niet rechtdoor kón op de T-splitsing.
Samengevat bleek vanuit mijn perspectief niet dat de tegenpartij een verkeersdeelnemer was wegens het lange stilstaan en het niet richting aangeven. Hoewel ik geen expert ben, kan ik me voorstellen dat de tegenpartij (deels) aansprakelijk is voor het voorval.
Maar zojuist een brief van mijn verzekering gehad dat het feit blijft dat ik geen voorrang verleende. Indien ik van mening ben dat de tegenpartij medeschuld heeft, dit door middel van getuigenverklaringen moet worden aangetoond.
Tja, op de schadeformulieren staat wie de getuigen zijn. Blijkbaar hebben ze geen zin om hierachteraan te bellen oid.
Nog even wachten tot ik het geld binnen heb, en ik stap over.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dan heb ik nog een vraag mbt mijn brakke blower. Wat kan ik het beste doen:
-een tweedehandsje scoren;
-een gereviseerde kopen;
-mijn blower laten reviseren?
Mijn voorkeur gaat in principe uit naar de laatste omdat ik dan niet met een oude achter blijf. Aan de andere kant kost een blower waarschijnlijk geen drol en kan je er heel makkelijk bij, dus het risico van een tweedehandsje is niet zo groot.
Ennudan?
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ze ziet er weer mooi uit hoor! Knap werk. En dat kleurverschil, who cares. Misschien nog wel een nieuwe kentekenplaat laten maken?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat is nou precies het probleem met die blower?
Ik neem aan dat jij de motor hebt die rechtop staat en dat je dus geen latere horizontale hebt.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De blower maakte vroeger herrie in standje 4. Nu bijna altijd. Erg storend tijdens het rijden. Hij is er even helemaal mee gestopt maar na een paar fikse tikken met een hamer weer aan de slag gegaan… Ik heb ook het idee dat ie te weinig opbrengst heeft.
Hij staat inderdaad rechtop, die schoepen draaien eromheen. Ik weet niet of je dat horizontaal of verticaal vindt…
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- BX 1.9 TURD, de Euro
De as is verticaal…
De tweede versie dus.
Maar… standje vier? Jij hebt toch gewoon een serie 1 met de bediening bij je handrem?

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Aah, u bent nerd en begint te tellen bij nul
Met vier bedoel ik het hoogste standje.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- BX 1.9 TURD, de Euro
Oei…
Hendel is bekeken. Dat is je massa. Aan het motorhuis is gemeten? Heb jij al een mooi schema voor je auto? Anders mail ik je dat even. Morgen…..

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het is de blower zelf. Na een klap doet ie het weer, al is het met veel herrie.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
koolborstels dus versleten.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Waarom maakt dat zoveel herrie?
Anyway, ik ga wat roggelen, jullie horen wel wanneer er witte rook is.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi