1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Ervaringen en aankooptips Xsara coupe 1.6i
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 17 september 2005 08:53 PM

Hallo,

Ik wil nu eindelijk van mijn slo-opel vectra af en 1 van de kanshebbers is een Xsara Coupe 1.6i. Mijn vraag is alleen, wat is jullie ervaring met deze wagen. Is het verstandig om deze te kopen of kan ik beter een andere kiezen?

Wat zijn de sterke en zwakke punten van dit type citroen.

Of kan ik beter toch weer op zoek naar een slo-opel Laughing  Laughing  Laughing

Graag wel serieuze reacties. Ik weet dat ik er sowieso op vooruit zal gaan.

P.S.: Ik lees de stukken over de Xsara op dit forum nooit, dus ik ben echt nog een super leek op Xsara gebied. Surprisedops:

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 17 september 2005 09:52 PM
  [ # 1 ]

Wat voor 1.6 motor is het? De 1.6 16v of de 1.6 8v?
Ik heb zelf een 8v. Volgens mijn oom die garagehouder is, is dit de sterkste benzinemotor die in de xsara geleverd is. Het enige punt van aandacht is de koppakking. Deze wil volgens hem nog wel eens lek zijn. Dus even goed opletten bij aankoop of dit in orde is.
Verder vind ik de Coupe een super auto. Rijdt lekker strak, ligt goed in bochten…
Zeker doen dus!!

Xsara_Coupe

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 september 2005 10:05 PM
  [ # 2 ]

volgens mij is dat gewoon een prima auto.

overtuig jezelf en vraag ergens een proefritje aan!